تماس
021-66582923
پرستار کودکپرستاری در منزل

پرستار کودک دوقلو در منزل + پرستار نوزاد دوقلو

داشتن پرستار کودک دوقلو یکی از بهترین روشهای کمک به مادرانی که فرزندان دوقلو دارند می باشد. همه ما با دیدن کودکان و نوزادان دوقلو در خیابان ممکن است که خیلی ذوق کنیم و دلمان برای شان ضعف رود از لباس‌های یک شکل و یک رنگ آنها لذت ببریم و آرزو کنیم که کاش ما هم درخانه فرزند دوقلو داشتیم اما واقعیت این است که نگهداری و بزرگ کردن فرزندان دوقلو یکی از سخت ترین و مهمترین و حتی چالش برانگیزترین فعالیت‌های زندگی است که والدین کودک و مخصوصاً مادران و پرستاران کودک با آنها روبه‌رو هستند.

زایمان یک قلو ها به خودی خود برای مادر بسیار استرس‌زا و نگران کننده است و این حساسیت با زایمان دوقلو چند برابر خواهد شد زیرا از یک طرف مادر به تازگی زایمان کرده و مشکلات مربوط به درد جسمی و حرکتی خود را دارد و از طرف دیگر باید نگران مراقبت کودکان دوقلوی خود نیز باشد.

توصیه های لازم برای پرستاری از کودکان دوقلو

۱_ هماهنگ کردن برنامه دوقلوها با هم
پرستار خانگی کودک باید تمام فعالیت‌های مربوط به دو کودک را با هم انجام دهد یعنی به هر دو باهم غذا بدهد یا اینکه هر دو را در یک تایم بخواباند و اگر یکی از دوقلوها زودتر بیدار شد آن دیگری را نیز بیدار کند این کار باعث می‌شود که شما زمانی را نیز برای استراحت و کارهای خودتان داشته باشید.

۲- استفاده از کالسکه های دوقلو
این کار باعث می‌شود که شما به راحتی هر دو فرزند دوقلوی خودتان را با خود بیرون ببرید و یا اینکه در داخل خانه برای خواباندن کودکان دوقلو از آنها استفاده کنید.

۳- استفاده از تجربیات والدینی که کودک دوقلو دارند
شما می توانید از راهکارها و تجربه های والدینی که کودک دوقلو دارند استفاده کنید و همین که شما از شرایط آنها باخبر می شوید و می فهمید که مادران دیگری نیز هستند که شرایط شما را دارند و این شما را دلگرم می کند .

۴_ استفاده از خرید های آنلاین و اینترنتی
نگهداری کودکان دوقلو مشمول هزینه‌ها و خرید هایی مانند خرید پوشک ،شیرخشک، پودر بچه و غیره است و شما با دو فرزند مدام نمی توانید به خرید بروید و یکی از راه هایی که به شما در این امر کمک می‌کند خرید اینترنتی است .

۵_ در آغوش گرفتن نوبتی دوقلوها
نوزادان و مادران به در آغوش کشیدن هم دیگر نیاز دارند و از طرف دیگر مادر نمی تواند دو نوزاد را با هم در آغوش بگیرد و از این رو مادر می‌تواند کودکی را که ناآرام است در آغوش بگیرد و بعد از مدتی او را در تختش بگذارد و دیگری را در آغوش گیرد.

۶_دوقلوها را نباید از هم دور و جدا کرد
برخی از مادران معتقدند که اگر هر کدام از دوقلوها در اتاق خودش بخوابد باعث می‌شود که وقتی بیدار می‌شود دیگری را بیدار نکند این در حالی است که کودکان دوقلو زمانی که در کنار هم می خوابند با گریه یکدیگر بیدار نمی شوند.

وظایف یک پرستار کودک یا نوزاد دوقلو چیست ؟

وظایف پرستار کودک دوقلو

با برعهده گرفتن تمامی وظایف نگهداری از کودکان دوقلو، طبیعی است که احساس کنید در مادری گیر کرده و از بزرگ کردن فرزندان دلبندتان بعلت سختی زیاد این کار با وجود مضاعف شدن تمامی وظایفتان لذت نبرید زیرا مسلما با کمبود خواب و وقت، خانه نشین شدن، عدم توانایی مدیریت امورات روزانه و شخصی خود و گاها ابتلا به بیمار های جسمی و روحی مواجه خواهید شد.

پرستار کودک دوقلو یکی از سرویس های بسیار کارآمد ارائه شده در شرکت خوشنام و پرآوازه ی آتیه پرستاران سلامت بوده که با برعهده گرفتن وظایف مربوط به کودکان دوقلو و اجرای اصولی و ماهرانه ی این اقدامات تا حد چشمگیری در بازیابی انرژی و قوای مادر و بازگشت نظم و آرامش به خانه و خانواده توانسته نقش موثری ایفا نماید.

در این خدمت پرستار با برعهده گرفتن وظایفی چون پخت و پز، نظافت، خرید و بطورکلی خانه داری سبک در اوقاتی که مشغول شیردهی میباشید میتواند به شما اجازه دهد تا با خیالی راحت تنها بر روی کودک و شیردهی متمرکز شود و یا در صورت کافی نبودن شیر مادر و یا اشتغال شما، با برعهده گرفتن وظیفه ی شیر دادن به آنها یا در سنین بالاتر خوراندن غذای کمکی، بازی کردن و غیره به طور همزمان علاوه بر انس گرفتن هر دو کودک با یکدیگر در وقت و زمان خود نیز صرفه جویی نماید.

البته که در خصوص رسیدگی به بهداشت شخصی و اصول تربیتی این روش کارامد نبوده و پرستار وظیفه دارد با هر کودک متناسب با تیپ شخصیتی، علایق و خصوصیات منحصر بفرد خود رفتار نماید تا کودک احترام به حریم خصوصی برادر یا خواهر خود را فرا گرفته و در اعمال شیوه های تربیتی الزامات متناسب با شخصیت خود را دریافت نماید و در انتخاب نوع بازی یا لباس دوچار تحمیل نگردد.

اگر به هر دلیلی به دنبال استخدام یک پرستار کودک دوقلو قابل اطمینان هستید، همین امروز با کارشناسان ما در اتیه پرستاران تماس گرفته تا با سپردن بخشی از وظایفتان در نگهداری از فرزندان عزیزتان که ارزشمندترین سرمایه های زندگی شما هستند به دستان پرتوان انها، علاوه بر دریافت خدمات مراقبتی با حداکثر کیفیت، خود خانواده یتان را نیز تحت حمایت حرفه ای و عاطفی قرار دهید

پرستار کودک چگونه می تواند باعث آرامش مادران کودک دوقلو شود

بزرگ کردن کودکان دوقلو ها کار بسیار سختی است و مادران در این پروسه بسیار نگران و مضطرب هستند و مخصوصاً اگر مادران جوان و کم تجربه باشند این نگرانی بیشتر خواهد شد و بر اثر مراقبت شبانه روزی مادر از دوقلوها، خواب و استراحت او کم می‌شود و خودِ به خودِ عصبی و ناآرام خواهد بود و نمی تواند آن طور که شایسته است به فرزندان خود برسد.

در نتیجه مادران دوقلوها نیاز به کمک و همراهی اطرافیانی مانند مادر یا خواهر خود دارند و یا اینکه این مادران می توانند با استخدام پرستار در منزل و امور منزل برای کمک و نگهداری و مراقبت از دوقلوها، وقت و زمان بیشتری برای استراحت و مراقبت از خود و در نهایت رسیدگی و مراقبت مفیدتر از کودکان خود داشته باشند .

تاثیر استخدام پرستار کودک برای کودکان دوقلو در روابط بین والدین

با متولد شدن کودکان دوقلو و درگیر بودن والدین مخصوصاً مادران با آنها برای رسیدگی به تغذیه و خواب و سلامت آنها والدین نمی‌توانند وقت زیادی را برای با هم بودن و تجدید روابط و ابراز محبت ها و صمیمیت هایشان اختصاص دهند و مادران از لحاظ روحی خسته و افسرده خواهد شد از این رو با کمک گرفتن از یک پرستار کودک، مادران می‌توانند گاهی فرزندانشان را به آنها بسپارند و ساعاتی را با هم بگذرانند و به هم آرامش دهند. البته نگهداری از کودکان دوقلو برای یک پرستار به تنهایی نیز سخت است و باید پرستار و مادر باهم این هدف را پیش ببرند.

نکاتی که مادران و پرستار کودک باید در مورد کودکان دوقلو رعایت کنند

مادران و پرستار کودک موظف هستند که نام کودک را به درستی بیان کنند و از واژه‌هایی مانند دوقلوها برای صدا کردن آنها خودداری نمایند، مادر باید برای هر کدام از فرزندان دوقلوی خود وقت بگذارد و پس از آن می‌تواند فرزندش را به پرستار بسپارد و دیگری را در آغوش بگیرد و مراقبت کند که هر دو از وجود مادر بهره ببرند.

باید هر کدام از کودکان وسایل و لباس خاص خودشان را داشته باشند، هیچگاه چه مادران و چه پرستار کودک نباید کودکان را با هم مقایسه کنند ،در زمان‌های خاص مانند تولد یا عید به آنها کادوهای جداگانه و مخصوص هر کدام را بدهید، در زمانی که کمی بزرگ شدن آنها را راهنمایی کنید که هر کدام به دنبال استعداد و علاقه خودشان بروند نه اینکه هر دو در یک رشته و یکجا باشند .

خلاصه مطلب

مراقبت از کودکان دوقلو بسیار زمان بر و حساس است از این رو مادر آن با کمک گرفتن از پرستاران کودک در کنار خود و استفاده از تجربه آنها می‌توانند هم از نظر تغذیه و سلامت کودک‌شان بتوانند بیشتر به او بر سند و هم اینکه مادران بتوانند به اندازه استراحت کنند و توان و انرژی لازم برای سال‌های بعد را نیز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پانزده − دوازده =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست