تماس
021-66582923
پرستار کودکپرستاری در منزل

پرستار کودک 24 ساعته در منزل تهران

اعزام پرستار کودک 24 ساعته به منزل برای مراقبت و نگهداری از کودکان و نوزادان

تولد نوزاد شاید زیباترن حس برای یک مادر باشد. آری درست است شاید برای کسانی که این حس را تجربه نکرده باشند اندکی شوخی باشد اما کسانی که پدرو مادر هستند به دنیا آمدن نوزادشان والاتر از حس بلکه عشق است ، عشقی که جایگزین ندارد و جزو بی ریا ح ترینهاست .

وقتی که خداوند فرزندی را به پدر و مادر میدهد همراه آن برکت نیز میدهد و زندگی را دچار تنوعی زیبا و دوست داشتنی میکند . در این مبحث با کمک کارشناسان بخش کودکان آتیه پرستاران سلامت می خواهیم راجعب اهمیت مراقبت و نگهداری از کودکان نکات مهمی را برای شما عزیزان شرح دهیم . با ما همراه باشید.

پرستار کودک 24 ساعته

اما امر تربیت و آموزش به کودک بسیار مهم میباشد و میتواند زندگی و آینده کودک را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد و نقش پدر و مادر در این امر مهم بسیار زیاد است زیرا کودکان از بدو تولد پدر و مادر را الگوی خودشان قرار میدهند و تمام کارها و رفتارهایی را که والدین در طول زندگی از خود بروز میدهند زیر نظر دارند و تمایل به انجامشان دارند.

پس والدین کودک به شدت باید مراقب رفتار خود با یکدیگر و رفتارشان با کودک باشند. گوش دادن و ارزش قائل شدن به حرفهای کودکان برای کودکان بسیار مهم میباشد زیرا آنها خصوصیات اخلاقی ظریف و بسیار حساسی دارند و هیچ وقت نباید رفتاری زننده و نامتعارف با آنها داشته باشیم تا اعتماد به نفس آنها پایین نیاید.

با تغییر کردن روند زندگی و عوض شدن نوع زندگی زنان و مردان و همچنین شاغل بودن اکثر والدین ، وجود فردی که بتواند خدمات نگهداری کودک در منزل را به بهترین شکل انجام دهد امری چالش برانگیز شده . معمولا والدین برای رهایی از این چالش ها یا کودک خود را به مراکز نگهداری مانند مهدکودک ها می سپارند یا به فکراستخدام پرستار برای نگهداری از کودک در منزل می افتند.

چند نمونه از معایب سپردن کودکان به مراکز نگهداری کودک را برای شما والدین در زیر شرح داده ایم.

  • هزینهای بالایی که مراکز نگهداری از کودک در قبال پرستاری و مراقبت از کودکان میگیرند
  • زمان و وقت با ارزش شما . وقتی شما قرار باشد که کودکتان را برای ساعاتی به مراکز نگهداری از کودک ببرید، باید برای اینکه تاخیر در محل کارخود نداشته باشید ساعاتی زودتر از منزل بیرون بروید و احتمال دارد بر اثر ترافیکهای سنگینی که اکثر وقتها به دلایل تجمع جمعیت شکل میگیرد، به موقع در محل کار خود حاضر نشوید.
  • هزینه رفت و برگشت کودک از منزل به مهد کودک و برعکس
  • وجود ویروسها و بیماریها در مراکز نگهداری از کودک . به دلیل عبور و مرور و شلوغی که در مراکز نگهداری از کودک وجود دارد امکان اینکه شما و کودکتان به این ویروسها دچار شوید بالاست و گاهی میتواند برای شما و کودکان دلبندتان خطرناک باشد

با توجه به چنین شرایطی والدین دوست دارند که در منزل خودشان و با امنیت کامل، از کودکشان پرستاری و مراقبت شود و تمایل دارند که با به خدمت گرفتن پرستار کودک در منزل از کودکشان به طور 24 ساعته نگهداری و مراقبت شود.

پرستار کودک 24 ساعته در منزل وظیفه دارد که از کودک شما در تمام روز پرستاری و نگهداری کند تا شما با خیالی راحت و آرامش به کارهای خود رسیدگی و نظارت کنید و دیگر نگران کودک دلبندتان نباشید زیرا ما با پرستاری 24 ساعته در منزل شما، حافظ کودکتان هستیم. پرستار منزل برای کودک باید دارای خصوصیات ، وظایف و ویژگیهایی باشد تا بتواند به خوبی و با کیفیت از کودک عزیزتان پرستاری و نگهداری کند .

چند نمونه از ویژگیهای پرستار کودک 24 ساعته

  • کاردان و مسئولیت پذیر
  • دارا بودن ظاهری مقبول متناسب با پرستاری از کودک
  • داشتن نظم
  • پرستار کودک 24 ساعته در منزل باید دارای مهر و محبت باشد
  • داشتن روابط عمومی بالا در ارتباط با کودک و والدین کودک

پرستار کودک 24 ساعته در منزل دارای چه وظایفی است

  • آرام کردن کودک در اوقاتی که کودک گریه می کند و بهانه میگیرد . پرستار کودک باید با کودک طوری رفتار کند که او نبود پدر و مادر را زمانی که در منزل نیستند کمتر احساس کند
  • درست کردن غذا سر وقت و دادن غذا به کودک برای سرو کردن
  • شستشوی لباسهای کودک و اموری که به نظافت و پاکیزگی کودک مربوط میباشد مثل حمام بردن کودک ، شستشوی دست و بدن کودک قبل و بعد از خوردن غذا
  • انجام بازیهای آموزشی و سرگرم کننده با کودک که به شدت در روند پویایی کودک موثر است و مغز کودک را شکوفا میکند
  • پرستار کودک 24 ساعته باید کودک را دوست داشته باشد و به وی همواره مهر و محبت بورزد
  • عوض کردن پوشک کودک اگر کودک نیاز داشت. اگر کودک نیاز به شیر مادر داشت پرستار کودک باید وی را به نزد مادرش برای شیر خوردن ببرد و در کنار مادر باشد که اگر مادر کودک، نیاز به کمک داشت وی را یاری کند
  • داشتن رابطه خوب با والدین کودک و هماهنگ کردن برنامه روزانه کودک با والدین
  • گاهی اوقات با هماهنگی که مابین پرستار کودک 24 ساعته و والدین کودک صورت میگیرد پرستار کودک باید غذای تمام خانواده را درست کند و امور منزل مثل نظافت منزل ، خرید منزل را نیز انجام دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

7 + نه =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست