تماس
021-66582923

علت آبریزش بینی سفید در کودکان در چیست ؟

پرستار بیمار, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
علت آبریزش بینی سفید در کودکان در چیست

آبریزش بینی سفید کودکان از جمله مشکلاتی می باشد در بیشتر کودکان وجود دارد . این واقعه معمولا هنگامی پدیدار می شود که سوراخ های داخل بینی کودک از مایع مخاط پر شود .این مایع مخاط معمولا به رنگ های زرد ، سفید یا سبز پدیدار می شود . این رنگ بندی ها می تواند نشان از بیماری های مختلفی باشد مثلا یک سرماخوردگی ساده و یا یک آلرژی باشد . در بیشتر مواقع نیز می تواند یک عفونت شدید باشد که کودک را گریبانگیر کند . مطالب زیر میتواند برای والدین و حتی پرستاران منزل که وظیفه مراقبت و نگهداری از کودکان و نوزادان را دارند بسیار مفید باشد . پس با ما همراه باشید.

آبریزش بینی یا مخاط بینی به رنگ سفید :

تحقیقات نشان داده شده که بیشترین علت اصلی مخاط سفید رنگ مصرف لبنیات می باشد . به این دلیل که چربی که در لبنیات وجود دارد باعث می شود که مخاطی که از بینی کودک خارج می شود به صورت زخیم و حالت چسبنده ای داشته باشد که این امر باعث می شود کودک به در نفس کشیدن دچار مشکل شود . البته محققان دلیل دیگر وجود مخاط بینی سفید رنگ را کمبود آب می دانند .

چه علتهایی وجود دارد که باعث آبریزش بینی می شود:

با تحریک شدن این بافتها عملی اینجاد می شود که به آن آبریزش بینی می گویند. وقتی سلول های مویرگی که در داخل بینی می باشند تورم کند باعث می شود که مخاط بینی به راحتی خارج نشود و سرعت آن کم شود . با کم شدن سرعت خروج مخاط بینی ، رطوبت موجود در آن از بین می رود که در این مواقع رنگ آن سفید می شود.

(( در ادامه توصیه می شود مقاله آموزشی عفونت گلو در کودکان و راه های درمان آن در منزل را حتما مطالعه نمایید ))

علت کم بودن یا خشک بودن بینی در جلوگیری از مخاط سفید رنگ:

اگر شما در مناطقی زندگی می کنید که گرم و خشک است ، ممکن است باعث ایجاد خشکی بینی در شما بشود ، رطوبت موجود در بینی به شدت تبخیر پیدا می کند ، این عفونت بینی می تواند به علت تولید بیش از حد مخاط بینی باعث آبریزش سفید رنگ شود .

علائم و نشانه های خشکی بینی ناشی از مخاط سفید رنگ:

این نشانه ها ممکن است ناراحت کننده و بسیار دردناک باشد : سوزش بینی ، خشکی دهان ، گلو درد و چشم ها ، خارش شدید درون بینی ، خونریزی متورم و … برخی از افراد مشکلات را در بلع و یا تنفس تجربه می کنند .
راه حل های خانگی برای درمان کم بودن رطوبت و عدم وجود رطوبت در بینی : روغن بادام ، بخور دادن ، روغن نارگیل ، روغن کنجد ، گلیسیرین ، بخارآب ، ویتامین E و روغن اکالیپتوس .

(( در ادامه مبحث آبریزش بینی در کودکان پیشنهاد می شود اگر نیاز به پرستار برای مراقبت از کودک در منزل دارید حتما مطلب پرستاری از کودک شما در منزل را مطالعه نمایید ))

جلوگیری از خشکی یا عدم رطوبت در بینی:

همیشه بدنتان را هیدراته نگه دارید . کم آبی باعث تخلیه آب مایعات بدن می‌شود و این مسئله خشکی بینی را به شدت تحت الشعاع قرار می دهد . روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بخورید ، غذاهای شور مصرف نکنید ، گرد و غبار و آلودگی محیط و همچنین در شهرهای صنعتی و شلوغ باکتری موجود در هوا می تواند باعث تشدید علائم شود در این مواقع بینی خود را 2 بار شستشو دهید.
برای مدتی در هوای مرطوب زندگی کنید ، هوای مرطوب اثر بسزایی در خشکی بینی دارد .

استفاده از دستمال بچه مرطوب :

برای کمک به پاکسازی دیواره های حفره بینی از دستمال های مرطوب مخصوص کودکان استفاده کنید تا از خشک شدن بیشتر و تحریک آن جلوگیری کند چرا که تحریک آن علاوه بر خونریزی ، بسیار دردناک است و باعث آبریزش مخاط سفید رنگ بینی هم می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × 4 =

فهرست