تماس
021-66582923

آیا تخم مرغ برای دیابتی ها مضر است ؟

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
مضرات تخم مرغ برای دیابتی ها

در گذشته مردم تصور می کردند مصرف تخم مرغ برای افرادی که به بیماری دیابت مبتلا شده اند یا بیماری های قلبی دارند مناسب نیست. زیرا تخم مرغ دارای کلسترول بالایی می باشد . به همین دلیل برای آنها خیلی قابل استقبال نبوده است. اما امروزه این تصورات تغییر پیدا کرده است و متخصصان تغذیه پیشنهاد دارند از تخم مرغ به عنوان یک رژیم غذایی برای افراد دیابتی در نظر گرفته شود زیرا تخم مرغ می تواند از بروز بیماری های قلبی و اضافه وزن که با بیماری دیابت در ارتباط می باشد پیشگیری نماید. در ادامه بحث می خواهیم به این نتیجه برسیم که آیا تخم مرغ برای دیابتی ها مضر است یا نه .

این مطالب می تواند برای افراد دیابتی و همچنین کسانی که وظیفه مراقبت از بیمار دیابتی در منزل را دارند بسیار مفید باشد پس تا انتهای این مبحث آموزشی با ما همراه باشید.

تخم مرغ چه فایده هایی دارد ؟

تخم مرغ یکی از منابعی می باشد که دارای کلسترول بالایی می باشد همچنین حاوی پروتئین لازم است که خوردن آن می تواند بدن انسان رابرای یک تایم طولانی نگه دارد .مصرف تخم مرغ می تواند تمایل به مواد غذایی که مضر هستند را برای افراد دیابتی کاهش دهد. این مواد غذایی با اینکه یک ماده ارزان قیمت می باشد اما پروتئین موجود در آن بسیار بالا می باشد و مصرف آن برای سالمندان توصیه می شود.

چه مواد مغذی درون تخم مرغ وجود دارد ؟

تخم مرغ یک مواد غذایی بسیار ارزنده و مفید می باشد که سرشار از مقدار زیادی از مواد مغذی می باشد. این مواد مغذی شامل انواع مختلف ویتامین های دی ، بی2،ای می باشد. زرده تخم مرغ به مقدار قابل توجهی بیوتین دارد که این مواد مغذی بسیار برای پوست و مو و حتی ناخن افراد مخصوصا سالمندان بسیار موثر واقع شود. امگا 3 موجود در تخم مرغ که دارای چربی های مفید می باشد برای بیماران دیابتی بسیار لازم است.

تخم مرغ یک غذای کامل و بسیار سالم و مفید می باشد واستفاده آن با گوجه و سبزیجات بسیار مقوی می باشد .زیرا در یک تخم مرغ 72درصد کالری ، 4گرم چربی و یک گرم چربی اشباع شده وجود دارد.

خوردن تخم مرغ چه مزیت هایی دارد ؟

1) محکم کردن استخوان ها : مصرف تخم مرغ به دلیل دارا بودن ویتامین دی برای رشد و محکم شدن استخوان ها بسیار مفید و حیاتی می باشد. همچنین فسفری که در تخم مرغ موجود است می تواند بسیار مفید باشد برای دندان ها .
2) تقویت قوای بینایی : تخم مرغ به دلیل آنتی اکسیدان و زاکسنتین چشم ها را تقویت می کند و همچنین به عنوان نگهدارنده ی چشم عمل می کند .
3) کاهش وزن : تخم مرغ این خاصیت را دارد که بتواند به کاهش وزن افراد کمک شایانی کند بنابراین توصیه می شود این مواد غذایی با ارزش را در برنامه غذایی خود بگنجاند.

مصرف تخم مرغ می تواند یک صبحانه بسیار مفید و سالم برای بیماران دیابتی باشد و این افراد می توانند بدون هیچ نگرانی و دلهره آن را مصرف کنند. ولی توصیه می شود که قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

مصرف کردن تخم مرغ روزی دو عدد می تواند برای افراد واقعا مفید باشد اما در صورتی که فرد دچار کلسترول حساسیت فراوانی دارد ، از مصرف آن جلوگیری نماید. تخم مرغ تمامی مواد مغذی که یک سلول را به جوجه تبدیل می کند را دارا می باشد از این جهت برای سلامتی تندرستی افراد مهم و بسیار ضروری می باشد.

(( در ادامه این مبحث آموزشی توصیه می شود مقاله بوی بد دهان دیابتی ها و را ه های درمان آن در منزل را حتما مطالعه نمایید ))

اسید های چرب امگا3 موجود در تخم مرغ :

تخم مرغ های مصرفی نمی توانند به یک میزان مواد مغذی داشته باشند و میزان مواد مغذی آنها در هر تخم مرغی متفاوت خواهد بود و این مسئله به مواد مغذی که به مرغ ها داده می شود ارتباط پیدا می کند.

هر چقدر مواد غذایی و نوع پروتئین آنها بالا باشد مواد مغذی درون تخم مرغ آنها نیز بالاتر می رود مواد دوکوساهگزائنوئیک اسید موجود در تخم مرغ روی کارکرد مغز و تری گلیسیرید خون تاثیرات مثبتی دارد دریافت امگا3 در ماهی سالمون یافت می شود اگر توان خرید این مواد مغذی را ندارید می توانید تخم مرغ را جایگزین کنید و امگا 3 لازم را دریافت نمایید.

مواد معدنی موجود در تخم مرغ :

تخم مرغ سرشار از مواد معدنی شامل آهن، روی، فسفر می باشد که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. مصرف تخم مرغ برای زنان بسیار مفید است و باعث ایجادئ هورمون های تیروئید و سلنیوم می شود.

سلامت و بهبود عملکرد مغز با مصرف تخم مرغ :

از آنجا که مغز انسان پیچیده ترین قسمت بدن وی می باشد سلامت و خوب عملکرد آن بسیار حائز اهمیت می باشد با مصرف تخم مرغ میتوانید عملکرد سلول ها، حافظه، سیستم عصبی مغز را بهبود ببخشد. مطالعات نشان داده کسانی که تخم مرغ مصرف می کنند کمتر احساس گرسنگی می کنند و این به دلیل میزان انرژی موجود در تخم مرغ می باشد که از این نظر روی کنترل وزن نقش مهمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × پنج =

فهرست