تماس
021-66582923
استخدام پرستارپرستار سالمندپرستاری در منزل

استخدام همدم خانم تهران برای نگهداری سالمند

وجود سالمندان در منزل همیشه باعث برکت در زندگی ما شده است پس باید به بهترین شکل از آنها مراقبت و نگهداری کنیم. بسیاری از خانواده ها برای اینکه سالمندشان ( سالمند خانم ) زمانی که تنها در خانه هستند بتوانند یک همدم داشته باشند به دنبال استخدام همدم خانم هستند. وجود همدم باعث می شود که سالمندان در اثر تنهایی افکار منفی به ذهنشان خطور نکند که این افکار منفی باعث انواع بیماری های روحی مانند افسردگی می باشد.

استخدام همدم خانم

خانواد ه هایی که نیازمند همراهی و مراقبت یک پرستار برای نگهداری از سالمند شان در منزل می باشند، بیشتر ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از یک نیروی مرد به فکر استخدام همدم خانم باشند.

زیرا هم برای سالمندان زن و هم برای سالمندان مرد یک پرستار زن علاوه بر اینکه می‌تواند حس لطیف زنانه و مادرانه خود را چاشنی ارائه خدماتش کند ، بلکه می‌تواند در بسیاری از امور منزل مانند آشپزی و تهیه غذا و خانه داری به سالمند خانواده کمک کند و در نهایت یک پرستار زن می‌تواند نقش یک همدم و هم صحبت را برای سالمند داشته باشد که سالمند در کنار او احساس تنهایی و افسردگی نداشته باشد.

نکات مهم در استخدام همدم خانم

1- پرستار خانم باید بتوانند به درستی از زبان بدن خود استفاده کند
در استخدم همدم سالمند باید به این نکته توجه داشت که پرستار باید بتواند تماس چشمی درستی با سالمند برقرار کند ، کاملاً به او توجه کند و روبروی او بنشیند و به قول معروف چهاردانگ حواسش به سالمند و سخنان او باشد.

2- پرستار باید سعه ی صدر داشته باشد و صبور باشد
پرستار باید در ساعات و زمان های مراقبت از سالمند صبور باشد شاید گاهی لازم باشد چندین بار یک جمله را تکرار کند تا سالمند متوجه شود یا اینکه سالمند به سخن او توجهی نکند. باید شمرده و آرام سخن بگوید و در مقابل عکس‌العمل‌های سالمند صبر داشته باشد.

3- حفظ شان سالمند و احترام به او
پرستار نباید این نکته را از خاطر ببرد که سالمندان بزرگان ما هستند و احترام آنها واجب است .گاهی طرز فکر و نظر آنها در مورد مسائل روزمره ما ممکن است با نظر ما متفاوت باشد پرستار در این موارد باید با تایید نظر او و همراه شدن با او سبب ایجاد صمیمیت و ارتباط بهتر با او شود.

4- پرستار سالمند باید شنونده خوبی باشد
پرستار باید این حس را به سالمند القا کند که تمام و کمال به سخنان او گوش می دهد و این حس را با تایید سر و یا گفتن کلماتی مانند بله، درسته و غیره نشان دهد.

5- برقراری رابطه قوی
یکی از شرایط استخدام پرستار منزل، بالا بودن سطح ارتباطات پرستار می باشد. ایجاد روابط قوی بین سالمند و پرستار سبب ایجاد محبت و صمیمیت بیشتر بین سالمند و پرستار میشود و سالمند هرچه بیشتر از وجود پرستار در کنار خود احساس آرامش و لذت می کند.

6- ایجاد صمیمیت
یک پرستار می تواند با پرسیدن سوالات متفاوتی در مورد زندگی سالمند البته تا جایی که سالمند به او اجازه دهد و همچنین بیان برخی از قسمتهای زندگی خود و روزمرگی هایش برای سالمند سبب ایجاد صمیمیت بیشتر بین خود و او شود.

7- پرستار باید به مشکلات و مسائل سالمند شناخت داشته باشد
یک پرستار باید بداند که سالمند چه مشکلات جسمی و روحی دارد مانند اینکه کم شنوا است یا مشکل تکلم یا حواس پرتی دارد و غیره … با شناخت بهتر پرستار از شرایط سالمند او می‌تواند بهترین و مناسب ترین شیوه برای مراقبت و رفتار با سالمندان را به کار گیرد.

8- به وجود آوردن شرایط آسان و راحت برای سالمند
یک پرستار می توانند با قرار دادن سالمند در موقعیتی که دوست دارد مثلاً کنار پنجره یا نشاندن او و یا قرار دادن یک پشتی در پشت او شرایط راحتی را برای او فراهم کند.

9- پرستار بهتر است که با زبان ساده با سالمند سخن بگوید
بسیاری از سالمندان به دلیل مشکلات ذهنی و از دست دادن حافظه ممکن است که ذهن آنها در پردازش اطلاعات دچار مشکل شود بهترین کار برای پرستار استفاده از بیان ساده و شفاف برای سالمند است.

10- احساس همدلی
سالمندان در شرایط و موقعیت‌های مختلف مانند زمان درد یا بی‌خوابی ممکن است احساس های ناخوشایندی داشته باشند پرستار می تواند با ابراز همدردی با سالمند در این شرایط خاص و همراه شدن با او سبب ایجاد اعتماد و اطمینان بیشتر بین خود و سالمند شود.

حال برای استخدام همدم خانم در تهران آیا به دنبال بهترین موسسات نگهداری سالمند در منزل تهران هستید، پس می توانید با مطالعه راهنمای انتخاب موسسات نگهداری سالمند در منزل تهران، انتخابی مناسب و مطمئن برای مراقبت از سالمندان خود داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و یافتن همدم خانم متخصص، به مقاله [ راهنمای انتخاب موسسات نگهداری سالمند در منزل تهران ]مراجعه کنید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت همدم سالمند

برای درک بهتر قیمت‌گذاری خدمات همدم سالمند، نیاز است که به عوامل موثر بر تعیین قیمت توجه کنیم. یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت، تجربه و تخصص همدم است. همچنین، مدت زمان خدمت‌رسانی و خدمات اضافی ارائه شده نیز بر تعیین قیمت تأثیرگذارند. برای برآورد هزینه‌های همدم سالمند، مقایسه خدمات مختلف، تحقیق در مورد قیمت‌ها، جمع‌آوری نظرات دیگران، و استفاده از منابع آنلاین و مشاوره با تخصصی‌ها توصیه می‌شود. همچنین می تواند برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک درک معیارهای و نکات کلیدی قیمت همدم سالمند کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × دو =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست