تماس
021-66582923

افزایش خلاقیت کودکان با وجود پرستار کودک

پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
افزایش خلاقیت کودکان با وجود پرستار کودک

خلاقیت در کودکان عنصری است که باعث می شود کودکان با استفاده از هوش خود قدرت و توانایی لازم را برای به وجود آوردن یک اثر با ارزش به دست میآورند که افزایش دادن این خلاقیت در کودکان با وجود والدین و پرستار کودک امکان پذیر می باشد در این مبحث می خواهیم راه های افزایش خلاقیت کودکان را با وجود پرستار کودک توضیح دهیم.

تفکر خلاق برای کودکان چگونه شکل می گیرد؟

فکر بکر و خلاق به یک سری از اطلاعات و آگاهی هایی گفته می شود که می تواند یک ایده نو را به وجود بیاورد فکر هایی که یک کودک در ذهن خود دارد با ایده هایی که دارد ترکیب می کند و یک اختراع یا کشف جدید به وجود می آورد نوع تربیت والدین و حتی پرستاران مراقبت در چگونگی شکل گیری این خلاقیت تاثیر به سزایی دارد.

شروع سن خلاقیت در کودکان:

یک کودک باهوش از همان روز های اول خلاق بودن خود را نمایان می سازد اما به دلیل اینکه توجه آن بسیار پایین است و به سختی می تواند تمرکز کند از سن 5 سالگی به بعد خلاقیت در آنها به وجود می آید زیرا در این سن می توانند به طور کامل صحبت کنند و از نظر جسمی کامل شده اند پس لازم است از سن 5 سالگی به بعد روی پرورش دادن و افزایش خلاقیت کودکان خود کار کنید.

پرستار کودک چه نقشی روی افزایش خلاقیت کودکان می تواند داشته باشد؟

تمامی افرادی که از کودک مراقبت می کنند مانند والدین و پرستار کودک نقش مهم و اساسی در افزایش خلاقیت کودکان دارند این مسئله می تواند باعث موفقیت چشم گیری در کودک شما شود یک پرستار منزل به دلیل اینکه تمامی وقت خود را در کنار کودک برای تربیت و مراقبت از او سپری میکند باید راه کار هایی را که باعث افزایش خلاقیت کودک می شود را شناسایی کند و در این زمینه به او کمک کند. یک کودک زمانی می تواند به اوج خلاقیت برسد که هنوز به مدرسه نرفته باشد زیرا زمانی که به مدرسه برود افزایش این خلاقیت ها رو به پایین سیر می کند.

راه کارهای افزایش دادن خلاقیت در کودکان:

  • به کودک در بررسی خلاقانه یک مسئله کمک کنید: پرسش کردن از کودک یکی از راه کار های افزایش خلاقیت در کودکان با وجود یک پرستار کودک می باشد سعی کنید از کودک راجع به مسائل مختلف پرسش کنید.
  • شرایط لازم برای داشتن یک تفکر خلاقانه را برای کودک مهیا کنید: سعی کنید کودک خود را به دیدن موزه ، کتابخانه و تماشای آثار قدیمی ببرید و راجه به آنها با کودک صحبت کنید تا کودک بتواند در مورد آنها تفکر کند.
  • مشوق کودک باشید که کار های دستی بسازد: به کودک خود یاد بدهید با وسایلی که مورد نیاز شما نیست و یا وسایلی مانند کاغذ های رنگی کار دستی درست کند این کار میتواند توانایی های جسمی و فیزیکی کودک را بالا ببرد و همچنین باعث افزایش خلاقیت در کودکان شود.
  • مانع ریخت و ریز و شلوغ کردن اتاق کودک نشوید: اگر پرستار می خواهد راه کار هایی برای افزایش خلاقیت در کودکان ارائه دهد نباید از بی نظمی و ریخت و ریز های کودکان ناراحت شود باید او را آزاد بگذارد وفقط یک جای مشخص برای او در نظر بگیرد و به او بگوید بعد از اتمام بازی آن ها را سر جای خود بگذارد.
  • برای افزایش خلاقیت کودکان با وجود یک پرستار خیلی قانونمند نباشید: یک پرستار باید بگذارد کودک از وسایل بی خطر و چیز هایی که مربوط به بازی کردن کودک نمی باشد وبی خطر است در اختیار کودک قرار بدهد مانند حبوبات ، برگ درختان و چیز های دیگر را برای انجام کار دستی به کار ببرد.
  • گروه بندی کردن را به کودک یاد بدهید: یک پرستار با آموزش دادن این مسئله که کودک بتواند وسایل و تجهیزات را به طور کامل دسته بندی کند می تواند باعث افزایش خلاقیت در کودکان شود به طور مثال لوازم آشپزخانه، وسایل پزشکی.، حبوبات و غیره را هر کدام در یک طبقه دسته بندی نماید.
  • مشوق کودک به قصه گفتن باشید: زمانی که میخواهید برای کودک خود غصه یا داستان تعریف کنید ما بین داستان شخصیت های دوس داشتنی کودک به کار ببرید و به کودک بگویید یک نقاشی از تعریف قصه شما بکشد یا حیواناتی که در داستان از آنها تعریف می کنید با ادای صدای آنها و راه رفتن همانند آنها هم ذوق کودک را به داستان افزایش میدهید و هم خلاقیت او را افزایش می دهید,
  • تبعیت از قانون : موقع بازی با کودک بهتر است از قانون هایی که کودک تعیین می کند تبعیت کنید.
  • از پرسش های مکرر کودک خسته نشوید: یک کودک با سوال هایی که می کند ممکن است شما را عصبی کند و یا خسته شوید بهتر است صبور باشید و جواب تمامی سوالات او را بدهید تا خلاقیت کودک رشد پیدا کند.
  • بگذارید کودک نقاشی بکشد و به آهنگ و ترانه گوش بدهد: کودکان به شنیدن ترانه علاقمند هستند وآنچه را می شنوند را تکرار می کنند و مایل هستند نقاشی بکشند و ایده های خود را روی کاغذ بیاورند پس سعی کنید این امکانات را برای آنها فراهم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × چهار =

فهرست