تماس
021-66582923
انواع جوش بدن

انواع جوش بدن و نشانه های جوش ها

جوش زدن در قسمت های مختلف صورت می تواند از علائم یک سری از بیماری‌ ها در بدن باشد با این که اکثر نوجوانان با قرار گرفتن در سنین بلوغ در گیر جوش های صورت می‌ شوند اما به طور کلی یک بیماری محسوب می‌دشود که طی آن غدد چربی پوست در گیر می‌ شود که هر  یک می‌ تواند نشان از یک بیماری باشد در ادامه این مقاله به انواع جوش بدن و علامت های جوش صورت اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه  خواهیم داد. با ما همراه باشید.

جوش زدن در ناحیه پیشانی :

 یکی از نشانه ها و علامت های جوش صورت در ناحیه پیشانی این است که حتماً علاقه زیادی به مصرف غذا های فست‌ فود و چرب دارید همچنین مصرف زیاد شکر و مواد قندی می‌ تواند عامل ایجاد جوش در این ناحیه گردد و این مسئله اختلال در سیستم گوارشی شما را در پی دارد و باعث کاهش قدرت متابولیسم بدن شما می گردد از این رو برای برطرف کردن جوش ها باید  سعس کنید در طول روز از سبزیجات و میوه‌ های تازه به مصرف برسانید و از دمنوش های گیاهی نیز بهره ببرید .

نشانه ها و علامت های جوش صورت در ناحیه گوش‌ :

 اگر جزو افرادی هستید که در داخل گوش خود جوش می زنید چند عامل برای آن وجود دارد یکی از عوامل آن این است که احتمال دارد اختلالی در کلیه های شما ایجاد شده باشد که می باید حتماً به پزشک مراجعه نمایید عوامل دیگر آن  شامل نامتوازن بودن هورمون ها ، استرس و اضطراب ، قرار گرفتن در محیط های آلوده ، به کار بردن هدفون های مشترک ، قرار گرفتن در آب های آلوده و غیره می باشد که اگر عامل این موارد باشد باید با پماد های موضعی که دارای ویتامین آ هستند این جوش‌ ها را برطرف نمایید .

جوش زدن در روی پلک و اطراف چشم  :

از نشانه ها و علامت های جوش صورت در اطراف پلک می‌ توانید بیماری‌ های کبدی و طحال باشد .

توصیه می شود چای سبز بنوشید تا برطرف گردد

 جوش زدن در ناحیه بینی  :

مصرف چیپس و پفک می تواند الگوی مصرف یک تغذیه نامناسب در شما باشد و سیستم قلبی و عروقی شما را به خطر بیاندازد  می‌ تواند باعث چرب شدن کبد شما گردد که با جوش زدن روی بینی خود را نمایان می‌کند

(( در ادامه توصیه می شود مقاله تبخال چیست و راه های درمان آن در منزل را حتما مطالعه نمایید ))

انواع جوش بدن و علامت های آن

جوش های روی گونه  :

جوش روی گونه بیان گر وجود  مشکلاتی در کلیه ، ریه و کبد می باشد شما می توانید با مصرف مواد غذایی سالم این روش آن را برطرف کنید و باعث سلامت کلیه و کبد خود شوید

 نشانه ها و علامت های جوش صورت در ناحیه لب :

 اگر در قسمت روی  لب خود جوش می زنید احتمال دارد روده های شما با مشکل مواجه شده باشد و اگر در بین لبه بالا و زیر بینی جوش های در شما بروز می‌ کند به دلیل اختلالاتی در سیستم تناسلی و درد معده می‌ باشد که باید حتما به پزشک مراجعه نمایید تا مشکلات شما برطرف شود .

تقسیم بندی جوش  :

 یک)  التهابی

دو )  غیر التهابی

در ادامه مبحث انواع جوش بدن ، یک سری  از جوش های سرسفید و سر سیاه روی پوست ظاهر می شود که می‌ توانیم آن ها را جز جوش های غیر التهابی محسوب کنیم این نوع جوش با یک سری از روش های خانگی خیلی راحت‌ درمان می‌ شود یک سری از  جوش ها مانند ندول ، کیست و غیره می باشد که باید آن ها را جزو جوش های التهابی محسوب کرد به مراتب درمان این روش ها کمی طولانی تر و سخت تر از روش‌ های غیر التهابی می باشد .

جوش های سر سفید :

 از شایع‌ ترین نوع جوش و آکنه می توان به جوش های سر سفید اشاره کنیم که طی آن ها منافذ پوست بسته می‌ شود که علت آن چرب بودن زیاد پوست و بروز باکتری و یا یک سری از تغییرات هورمون می باشد این نوع از جوش ها کمی دردناک هستند به همین دلیل نباید آن ها را تخلیه کنید زیرا ممکن است منافذ پوست شما باز شود و جای آن روی پوست شما باقی بماند .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله آموزشی آکنه بزرگسالی چیست و علت و راه های درمان آن چگونه است؟ را حتما مطالعه نمایید ))

جوش های سرسیاه :

 زمانی که فولیکول مو در سطح پوست با سلول های مرده بسته‌ می شود جوش‌ های سرسیاه ایجاد می‌ شود که معمولا دردی در شخص  احساس نمی شود توصیه می شود از دست کاری کردن آن‌ها خودداری نمایند .

پاپول ها  :

این دسته از جوش ها به صورت یک برجستگی های قرمز روی پوست شکل می‌ گیرد که در  نتیجه سلول های مرده و چربی پوست شکل می‌ گیرد و محل آن بسیار سفت می شود معمولا این جوش ها باکتری هایی را در خود دارند به نام کاتر باکتریوم در صورتی که فشار داده شوند به داخل پوست بیشتر نفوذ پیدا می کند و می تواند تشدید شود و به پوست آسیب وارد نماید این نوع از از جوش های چرکی ندارد و حالت التهاب در سطح پوست ایجاد می کند که مدت درمان و بهبودی آن طولانی تر از سایر جوش ها می باشد .

پاسچول ها :

این نوع از جوش ها برجستگی هایی را ایجاد می‌ کند که درون آن زرد رنگ می باشد و جز جوش های التهابی چرکی محسوب می‌ شود که معمولاً در قفسه سینه  ،صورت و کمر  ایجاد می گردد سعی کنید از فشار دادن آن ها خودداری نمایید زیرا باعث ایجاد لک خواهد شد.

ندول ها  :

این دسته از جوش ها به صورت برجستگی های گوشتی سفت هستند که درد و التهاب  زیادی دارند و به عمق پوست آسیب جدی وارد می‌ کند برای درمان آن حتماً باید نزد پزشک بروید زیرا می‌ تواند زخم‌ های ماندگاری در پوست شما ایجاد نماید .

کیست ها  :

از شدید ترین انواع جوش های بدن ، جوش های کیستی می باشد که در عمق پوست همراه با عفونت می باشد و  درد ، التهاب و چرک زیادی دارد اما سفتی آن ها از ندول ها کمتر است اما اسیب بیشتری نسبت به سایر جوش در پوست ایجاد می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × پنج =

فهرست