تماس
021-66582923

یکی از مشکلاتی که باعث آزار بسیاری از افراد می شود بوی بد بدن افراد می باشد. در واقع به زبان عامیانه همان بوی تعریق. شاید یکی ازدلایلی که بیشتر افراد فصل گرما و محیط گرم را دوست ندارند وجود این مشکل باشد که گرما و محیط گرم باعث تعریق زیاد بدن آنها میشود وآنها حس خوبی از این موضوع ندارند.

دلایل بوی بد بدن چیست ؟

1- انجام حرکات ورزشی:

شما در هنگام انجام حرکات ورزشی عرق بیشتری می کنید اما همین عرق به خودی خود بویی ندارد بلکه در برخورد با باکتریهای سطح پوست این بو بوجود می آید.

2- عدم رعایت بهداشت فردی:

در واقع رعایت نکردن بهداشت فردی مانند تمیز کردن مداوم و به موقع مناطقی مانند زیربغل با آب و صابون سبب تجمع باکتری و در نهایت این بوی بد می شود. همچنین افرادی که زیاد عرق میکنند باید به طور مرتب و زود به زود لباسهایشان مخصوصا لباسهای زیرشان را تعویض کنند. همچنین بهتر است افراد حتما از لباس زیر مانند زیرپوش استفاده کنند که این بو دیرتر به لباسهای اصلی آنها منتقل شود.

3- اضطراب و استرس:

در شرایطی که شما دچار استرس واضطراب میشوید بدنتان و کف دستانتان عرق بیشتری میکند و معمولا تعریقی که بر اثر شرایط استرس زا بوجود می آید بوی نامطبوع تری دارد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی استرس و اضطراب را مطالعه نمایید )

4-شرایط آب وهوایی گرم:

در محیط گرم و مخصوصا فصل تابستان افراد تعریق بیشتری دارند و بدن آنها و لباسهایشان نا خواسته بوی عرق می گیرد و آگاهی افراد از این مورد خود سبب اضطراب و استرس بیشتر آنها و در نتیجه تعریق بیشتر میشود.

5- مصرف مواد غذایی خاص:

برخی مواد غذایی از جمله سبزیجاتی مانند جعفری سیر و یا پیاز به خودی خود بوی تند و تیزی دارند ومصرف آنها هم سبب تعریق زیاد و بوی بد بدن می شود همچنین مصرف زیاد غذاهای حاوی روغن و چربی زیاد در افزایش این بوی بد بی تاثیر نیست.

6- به هم ریختگی هورمونها:

گاه تغییرات هورمونها در افراد سبب این بوی ناخوشایند میشود. مثلا برخی افراد در دوران سیکل ماهیانه میزان تعریق و بوی بد بدنشان بیشتر میشود و یا نوجوانان در سن بلوغ معمولا عرق بیشتری میکنند .

7- مصرف برخی داروها:

مصرف برخی از داروها نیزیکی دیگراز دلایل تعریق زیاد و بوی بد بدن است . از جمله این دارو ها میتوان برخی دارو های ضد افسردگی را نام برد .

بوی بد بدن درمان

راههای درمان بوی بد بدن:

در مرحله اول انجام برخی از کارهای بهداشتی و دم دستی میتواند در رفع این مشکل موثر باشد .مانند اینکه شما مرتب لباس خود را تعویض کنید و شستشو نمایید . یا اینکه موهای زاید بدن را که یکی ازعلل بوجود آورنده این مشکل است را مرتب اصلاح کنید. مورد دیگر این که ، زیر بغل و اطراف ران را مرتب با آب و صابون بشویید و از لوسیون های بهداشتی استفاده کنید و از تجمع باکتری در این مناطق جلوگیری نمایید . و در مراحل بعدی اگر بوی بد بدن شما از بین نرفت و این مشکل برای شما آزار دهنده است می توانید از اقدامات و راهنماییهای پزشکی استفاده کنید. که در زیر ما به چند مورد آنها اشاره می کنیم.

1- تجویز برخی داروها توسط پزشک:

در مراجعه شما به مطب پزشک ممکن است که برخی از داروها از خانواده آنتی بیو تیک ها برای شما تجویز شود .که مصرف آنها سبب کاهش تعداد باکتریهای ایجاد کننده این بوی بد شود.

2- انجام بوتاکس:

استفاده از روش بو تاکس توسط پزشک به بیمار کمک میکند که غدد عرق مسدود شوند وعرقی به سطح پوست نرسد که بویی هم ایجاد کند. در واقع در عصر جدید این روش روش نوین ومفیدی است اما یکی از معایب آن تاثیز کوتاه مدت آن و نیاز به تزریق آن چندین بار در طول سال می باشد .

3-روش درمان لیپو ساکشن:

لیپوساکشن روشی است که در آن پزشک اقدام به برداشتن کل غده عرق میکند .

4- استفاده از روش جراحی:

در این روش هم پزشک به روشهای مختلف ازجمله جراحی الکتریکی و یا نوع دیگری از جراحی و با استفاده ازبرشهای کوچک سبب ازبین بردن غدد عرق زیربغل میشود .در واقع یکی ازمزیتهای مهم این روش زمان طولانی تاثیر آن بین 5 تا 10 سال است.

5- جراحی پوست:

جراحی پوست روش درمانی است که بیشتر توسط پزشکان طب سنتی انجام میشود و با انجام یک برش در زیر بغل انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × 3 =

فهرست