تماس
021-66582923

تاثیر شکرگزاری بر سلامتی افراد مخصوصا سالمندان و بیماران

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
تاثیر شکرگزاری بر سلامتی  در زندگی سالمندان

موضوع مورد بحث ما در این مقاله در مورد تاثیر شکرگزاری بر سلامتی همه ی افراد ازجمله سالمندان می باشد. همه ما از این موضوع غافل هستیم و این معجزه گر قوی در زندگی خود را به درستی درک نکرده ایم .

در این برهه از زمان که جامعه ما کلی استرس و تنش روی وجود هر شخصی به وجود آورده است باعث شده میزان اضطراب ها به شدت افزایش پیدا کند و یه سری از رفتارهای منفی سراغمان بیاید. اما در واقع اگر شما شکرگزار باشید می توانید در سلامتی جسم خود به این باور برسیم که اگر شروع کار با شکرگزاری شما آغاز گردد می تواند عملکرد مثبت و سازنده ای را برایتان رقم بزند . اگر به عنوان یک پرستار سالمند وظیفه ی مراقبت و نگهداری از سالمند را برعهده دارید سعی کنید برای آرامش سالمند خود حتما سالمند را در راهی قرار دهید که همیشه به شکر گزاری از خداوند خود بپردازد.

چگونگی روند شکرگزاری بر سلامتی :

در ادامه مبحث تاثیر شکرگزاری بر سلامتی می خواهیم چگونگی روند شکرگزاری را شرح دهیم . اگر هر شخصی در زندگی خود به خاطر تمامی چیز هایی که دارد شکر خدا را بجا بیاورد و در زندگی خود احساس خوشنودی داشته باشد می‌ تواند میزان نا امیدی و یاس را از خود دور کند و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در وجود خود شود و خود این عامل اخلاق و رفتار شما را پسندیده تر می نماید. 

زمانی که یک شخص قبل از خوابیدن شکرگزاری کند این مسئله باعث می‌ شود که خواب بهتر و با کیفیت تری داشته باشد زیرا باعث کم شدن استرس فرد می‌گردد و در نتیجه خواب خوب جسم سالم را پرورش می‌ دهد. پس شکر گذاری دارای خاصیت معجزه گری می باشد که با به کارگیری آن در روند زندگی خود می‌ توانیم به بهبود خیلی از بیماری‌ های جسمی و روحی خود کمک شایانی داشته باشیم .

( در ادامه توصیه می شود مقاله راه های مقابله با خستگی روحی را حتما مطالعه نمایید )

تاثیر شکرگزاری بر سلامتی و درمان بیماری ها :

در سال های گذشته روی سلامت جسم هر شخص و ارتباط آن با درونش تحقیقات زیادی اعمال شده است و متوجه شدند که عوامل درونی می تواند روی جسم تاثیرات بسیاری بگذارد. امروزه علاوه بر عوامل درونی به این اعتقاد رسیده اند که شکر گذاری بر سلامت جسم و روان نیز بسیار موثر واقع شده است. شکر گزاری توانسته بیماری‌ هایی همچون سرطان را شکست بدهد از این رو شد که این یک روش درمانی به حساب آمده است .

اصلی ترین تاثیر شکرگزاری بر سلامت شامل موارد زیر می باشد :

  • پایین آمدن بیماری افسردگی
  • بالا رفتن سطح عزت نفس اشخاص
  • بالا رفتن میزان انرژی
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • پایین آمدن فشار خون
  • کم شدن استرس های منفی

( در ادامه توصیه می شود مقاله تاثیر هنر بر روح و روان افراد را مطالعه نمایید )

چگونه تاثیر شکرگزاری بر سلامتی در علم پزشکی به اثبات رسیده است ؟

همان طور که می‌ دانید افرادی که شکرگذار خداوند هستند فعالیت‌ های ورزشی بیشتری انجام می‌ دهند، روند غذایی بهتر در برنامه خود جای می دهند، از دخانیات دور می‌ مانند و سعی می‌ کنند یک زندگی سالم را برای خود در نظر بگیرند و در زمان حال هر آن چه را که دارند شکر گذار آن هستند و هرگز به خاطر گذشته حرص نمی‌ خورند.

از این رو باعث می‌ شوند کلسترول خون آن ها متعادل شود  و میزان فشار خون منظمی پیدا کنند. همه این عوامل روی سیستم عصبی فرد تاثیرات مثبتی می گذارد و این تاثیرات مثبت را به همه قسمت های بدن انتقال می دهند از این رو شکر گذاری بر سلامتی دلیل پزشکی خود را به اثبات رسانده است .

چند جمله شکرگذاری موثر بر روند سلامتی :

  • خدای بزرگ من شکر گذاره نعمت بینایی و چشمان پرنوری هستم که به من عطا کرده ای زیرا با آن می توانم جلوه شکوه و عظمت تو را ببینم .
  • خدای مهربانم، من به خاطر نعمت والدین که جلوه گاه عشق تو در زندگی‌ام هستند تو را سپاس می گویم و از نعمت سلامتی که به آنها اعطا کرده شکر می گویم .
  • من تو را به خاطر نوشیدن آب گوارایی که به من داده‌ ایی و همه موجودات از طراوت آن استفاده می‌کنند و همچنین پاکی ها را در وجود خود احساس می‌ کنم هزاران بار سپاس گزارم .
  • خداوندا به خود می‌بالم که تو مرا آفریده ای و نگاه بیکران تو به من باعث خوشحالی و غرور من شده است و به همین خاطر همیشه تشکر می‌ کنم .
  • خداوندا نعمت های بیکران تو به قدری زیبا هستند و فراوان که زبان من از شکر این همه نعمت قاصر است .
  • پروردگارا زمانی که به پا های خود می نگرم که با آن ها قدم برمی‌ دارم می‌ گویم خدایا شکرت که پا های قوی و سالم به من عطا کرده ای

سخن آخر :

شکر خدا کردن می تواند روی تمامی ابعاد زندگی ما تأثیرات شگرفی بگذارد که مهم ترین بِعد آن همان طور که در قسمت‌ های فوقانی ذکر شد داشتن سلامتی جسم و روح (رابطه بین سلامت جسم و روح) می باشد. زمانی که شما فرد شاکری باشید و خدا را به خاطر تمامی داشته هایتان شکرگذاری کنید به مراتب شاهد وفور نعمت های بیشتری از جانب او خواهید شد. زیرا شما انرژی های مثبت را به سمت خود جذب می کنید و در دنیایی به سر می برید که تمامی گذران آن روی انتقال انرژی اتفاق می‌افتد پس شکر گذاری بر سلامتی یک ریشه کاملا علمی دارد و نمی‌توان از آن چشم‌ پوشی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یازده − 4 =

فهرست