تماس
021-66582923

ضعف اعصاب می‌ تواند به علت فرسوده شدن عصب تلقی شود که این مسئله می‌ تواند ناشی از خالی شدن مواد غذایی درون  سلول های عصبی باشد بیماری ضعف اعصاب به طور کلی به دو صورت خود را نمایان می‌ کند در یک نوع از آن، فرد درگیر به بیماری توانمندی انجام وظایف روزانه و حتی انجام فعالیت‌ های شغلی در وی کاسته می‌ شود و در یک نوع آن ، فرد درگیر در کوچک ترین  فعالیت‌ های خود نیز احساس می‌ کند که جسمش ناتوان است و احساس درد در عضلات خود می‌ کند  در ادامه مطلب در ارتباط با راه‌ های تقویت ضعف اعصاب مطالبی را به شما عزیزان ارائه می دهیم .

ضعف اعصاب چه نشانه هایی از خود بروز می‌ دهد ؟

1- داشتن سرگیجه و سردرد و نداشتن ثبات لازم در جسم

2- به وجود آمدن اختلال در خواب شخص

3- داشتن حس مورمور شدن در بدن

4- احساس ناراحتی و افسردگی داشتن

5- داشتن حس خستگی

6- کاهش تمامی حس ها در شخص

7- بوجود آمدن لرزش در دست ها

درمان و راه های تقویت ضعف اعصاب شامل موارد ذکر شده در پایین می باشد :

 ۱)  استفاده از گل نسترن :

این گیاه جز گیاهانی می باشد که برای ضعف اعصاب مورد استفاده قرار می گیرد زیرا ترکیباتی درون آن وجود دارد که با خوردن آن یک حس شادی در شخص به وجود می‌ آید این گیاه می تواند بی خوابی و علائم افسردگی را کاهش  بدهد از این رو  مصرف آن یکی از راه های تقویت ضعف اعصاب می باشد شما می توانید  عرق این گیاه را فراهم کنید و در شربت و چای به صورت روزانه بنوشید

۲)  مصرف گیاه به لیمو  :

یکی دیگر از راه های تقویت ضعف اعصاب استفاده از گیاه به لیمو می باشد این گیاه خاصیت آرام بخش دارد و می‌ تواند روی اعصاب تاثیر مثبت بگذارد آنتی اکسیدان موجود در به لیمو در بدن به گونه‌ ای تاثیر گذار است که می‌ تواند هورمون های آن را  متعادل کند که این مسئله روی آرامش ذهن فرد مفید تلقی می گردد

۳)  مصرف عسل  :

ماده غذایی عسل یکی از مواد شناخته شده و بسیار پر کاربرد می باشد که می توان برای هر مشکلی از آن استفاده کرد یکی از موارد مصرف آن کاهش ضعف اعصاب است و می‌ تواند مقاومت و توانمندی بدن را در برابر استرس افزایش بدهد عسل کم خوابی را برطرف می کند و حافظه شخص را تقویت می‌ کند و با علائم سردرد و عصبانیت به مقابله می پردازد پس  مصرف عسل یکی از راه های تقویت ضعف اعصاب می باشد .

۴)  گیاه مریم گلی :

 از زمان های خیلی دور از این گیاه برای برطرف کردن ضعف اعصاب استفاده می کردند این گیاه می تواند خستگی‌ های ذهن را  کاهش بدهد و  روی تمرکز و توجه فرد تاثیر گذار باشد شما می توانید عرق این گیاه را فراهم کنید و روزانه یک لیوان از آن بنوشید .

۵)  مصرف بهار نارنج :

 از دیگر راه های تقویت ضعف اعصاب دم کرده گیاه بهار نارنج می باشد این گیاه جز یکی از درمان های خانگی ضعف اعصاب محسوب می‌ شود و می‌ تواند غم و اندوه و افسردگی را به حداقل برساند.

(( در ادامه توصیه می شود مقاله آموزشی بهترین ورزش برای تقویت اعصاب را حتما مطالعه نمایید ))

راه های تقویت ضعف اعصاب

۶) مصرف  میوه بلوبری :

 بلوبری خاصیت های درمانی فراوانی دارد و می‌ تواند روی سلامت مغز موثر واقع شود یکی از این خواص تقویت حافظه و جلوگیری از زوال عقل می باشد این میوه به دلیل ویتامین های موجود در آن و داشتن آنتی اکسیدان می تواند روی سیستم عصبی مغز تاثیرات مثبت ایفا کند .

۷)  استفاده از گیاه رازک از راه های تقویت ضعف اعصاب  :

گیاه رازک که دارای طعم و مزه تلخی می باشد برای آرامش اعصاب بسیار مفید است شما می توانید این گیاه را با گیاه دیگری مانند بابونه یا نعنا دم کنید سپس به مصرف برسانید و اگر در خواب خود دچار مشکل شده اید می توانید این گیاه را با سنبل الطیب ترکیب کنید تا روی  کیفیت خواب شما موثر واقع گردد پس مصرف گیاه رازک از راه های تقویت ضعف اعصاب محسوب می‌ شود .

۸)  گل ساعتی :

 از دیگر گیاهانی که خاصیت آرام بخشی دارند و می تواند برای افرادی که در اعصاب خود احساس ضعف می‌ کنند موثر واقع شود استفاده از گل ساعتی می باشد این گیاه می تواند مانند یک داروی اعصاب استرس را از شخص دور کند و خواب را تنظیم نماید شما می‌توانید روزانه یک قاشق از برگ‌ های آن را در آب جوش بریزید و بگذارید بماند سپس آن را به مصرف برسانید .

۹) گیاه اسطوخودوس  :

 اسطوخودوس مانند قرص لورازپام عمل می کند شما می توانید یک قاشق از آن را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد سپس بنوشید تا ضعف  اعصاب شما را درمان کند .

۱۰)  ماساژ با روغن آیورودا  :

شما می‌ توانید برای درمان ضعف اعصاب  خود مقداری روغن آیورودا را گرم کنید روی بدن خود ماساژ بدهید اگر شخصی در ماساژ تبحر داشته باشد می توانید این کار را به او بسپارید قبل از  این که به حمام بروید روزانه نیم ساعت قبل این ماساژ را انجام بدهید .

۱۱)  نمک اپسوم :

از راه های تقویت ضعف اعصاب قرار گرفتن در محلول آب و نمک اپسون در وان حمام می باشد توصیه می‌ شود در طول هفته سه مرتبه به مدت ۲۰ دقیقه درون محلول قرار بگیرید تا ضعف اعصاب  شما درمان شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیست − 15 =

فهرست