تماس
021-66582923

ارائه خدمات نگهداری کودک در منزل چه به صورت نیمه وقت یا روزانه و یا به صورت شبانه روزی در مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت . این خدمات پرستاری کودک توسط مراقبین با تجربه و با تعهد کاری ، ارائه می شود . برای اطلاع بیشتر از خدمات این موسسه در قبال کودکان ، پیشنهاد می شود تا پایان این مبحث ما را همراهی نمایید.

خدمات نگهداری کودک

دنیای کودکی یک دنیای پر رمز و راز است هر کودک یک دنیای منحصر به فرد خود را دارد و هرکدام از کودکان در دنیای خود یک هیجان را تجربه می‌کنند. اما باید قبول کرد که نگهداری از کودکان دشواری های خود را به همراه دارد همچنین نگهداری از کودکان باید توسط یک فرد با تجربه انجام شود تا هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ آموزشی و تربیتی، کودکان را تربیت و درک کند. امروز قصد داریم درباره ی موضوع خدمات نگهداری از کودک در منزل صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

چرا والدین به دنبال خدمات نگهداری کودک در منزل هستند؟

امروزه دریافت خدمات پرستار کودک در منزل در بیشتر خانواده ها رواج یافته است. خانواده های امروزه بیشتر تک فرزندی را در پیش گرفتند و خیلی روی همین موضوع که فرزندشان را به بهترین نحو بزرگ کنند حساس هستند زیرا در نظر دارند که اگر فرزند کمی داشته باشند بیشتر می توانند به نیازهای آنها رسیدگی کنند اما این مسئله را در نظر نمی‌گیرند که نگهداری از کودک مثل نگهداری از سالمند و بیمار به یک تخصص ویژه نیاز دارد و باید یکسری موارد تربیتی را درپرورش کودک خود حتما رعایت کنند.

خانواده های امروزه بیشتر ممکن است هم خانم و هم آقا برای تامین مخارج زندگی هر دو به سر کار بروند و نیاز دارند که پرستار برای دلبند خود استخدام کنند یا همچنین به دلیل وجود بیماری کرونا خیلی از خانواده ها این نگرانی را دارند که کودکانشان بیمار نشوند وآنها را در خانه نگه دارند پس برای آموزش آنها از پرستار استفاده می‌کنند یا هزاران دلیل دیگر که خانواده ها ترجیح می دهند برای کودکان شان از پرستاردرمنزل بهره بگیرند.

مسئولیت پرستار برای نگهداری از کودک در منزل

مسئولیت پرستار کودک متناسب با سن و سال این عزیزان متفاوت است کودکانی که کوچکتر هستند وظایف تعویض پوشاک را نیز دارند و در عین حال کودکان با سن بالاتر به جای تعویض پوشاک نیاز به آموزش و تربیت دارند. همچنین رعایت بهداشت و استحمام هم جزو مهمترین وظایف پرستاران عزیز است اما جای نگرانی نیست همه پرستارانی که در اختیار شما عزیزان قرار می گیرند با تجربه و دارای مدرک مربوط به این حوزه هستند.

پر کردن اوقات فراغت کودکان، درست کردن غذا و میان وعده های مغذی، انجام دادن بازی های فکری و سرگرمی، همچنین نگهداری از کودکان که از نظر جسمی و فیزیکی مشکل داشته باشند. اگر شما مایل باشید پرستاران می توانند کودکان را از مدرسه به خانه و خانه به مدرسه بیاورند.

از دیگر وظایف یک پرستار نگهدار کودک در منزل

مهمترین وظیفه ای که پرستار در انجام خدمات نگهداری کودک در منزل ارائه می دهد، ایجاد یک رابطه عاطفی با کودک است زیرا از این طریق می تواند زودتر با کودک دوست شوند و باعث می شود که کودک بهتر به حرف پرستار گوش کند و هم طوری رفتار کند که خلاء عاطفی کودک به دلیل نبودن پدر و مادر پر شود.

پرستار می‌تواند علاوه بر نگهداری از کودک به یک سری کارهای ساده خانه هم رسیدگی کند مانند تهیه غذای مناسب و مقوی برای کودک، آماده کردن شیر خشک نوزاد و غیره از وظایف پرستار است .

ارتقاء سلامت جسمی کودک توسط پرستار به چه صورت انجام میگیرد

کودکان از سن کودکی باید حتماً ورزش روزانه را انجام دهند پس کمک به انجام ورزش خردسالان از وظایف پرستار می باشد که موجب بالارفتن سلامت جسمی کودکان می شود. تغذیه مقوی و مناسب با توجه به سن و سال کودک نیز در تخصص و حوزه پرستار کودک می باشد و خیلی خوب موجب بالا رفتن نمودار رشد و سلامت کودک خواهد شد.

کودکانی که سن کمتری دارند و نیاز به آموزش راه رفتن را دارند می توانند با کمک پرستار این آموزش را به خوبی یادگیرند. انجام بازی های پرتحرک و شاد با توجه به روحیه کودک، سر وقت خوابیدن کودک، همچنین بالا رفتن روحیه کودکان و کمک به حفظ سلامت روانی آنها، خواندن کتاب های داستان متناسب با سن و سال کودک از وظایف پرستاران کودک است.

اگر به دلیل کرونا نمی توانید کودکان خود را در محیط‌های آموزشی قرار دهید ،می‌توانید با استخدام پرستار تمام موارد آموزشی را به آنها یاد دهید یعنی پرستار می تواند با توجه به سن کودک و مواردی که لازم است به کودک آموزش دهد.

پرستار می تواند فیلم های آموزشی با محتوای جذاب و کودکانه تهیه کند و در اختیار کودکان شما قرار دهد. صحبت کردن با کودک و دادن اعتماد بنفس به آنها یکی دیگر از وظایف پرستاران است که باعث می شود کودک در بزرگسالی بتواند مستقل به عمل آید.

چه مواقعی بهتر است پرستار در منزل را برای کودک خود استخدام کنیم؟

شاید بعضی از خانواده ها به صورت نیمه وقت کار کنند و نیمی از وقت خود را برای رسیدگی به کودک خود قرار دهند اما اگر خانواده ها مشکلات زیر را داشته باشند توصیه می‌شود که حتماً از یک پرستار برای ارائه خدمات نگهداری کودک در منزل استفاده کنند. مانند:

مسافت طولانی محل کار خانواده ها با محل زندگی، شاغل بودن پدر و مادر به صورت تمام وقت، وجود شغل دورکاری اعضای خانواده . همچنین لازم به ذکر است که استخدام پرستار در منزل برای کودک بسیار سودمندتر از بردن کودک به محل های آموزشی نظیر مهد کودک‌ می باشد چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اینکه کودک به دلیل قرار گرفتن در محیط ناامن احساس غریبی و هراس نمی کند و در منزل می تواند آرامش بیشتری را کسب کند

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام من برا بچه خواهرم و بچه خودم از آتیه پرستاران سلامت پرستار گرفتم عالی بود واقعا پرستار حرفه ای برامون فرستادن فقط خیلی قیمت بالا بود چرا اینقدر قیمت خدمات پرستاری در منزل زیاد شده

    پاسخ
    • درود بر شما
      ممنون از شما که موسسه آتیه پرستاران سلامت را انتخاب کردید. خدمت شما عرض کنم که قیمت ها طبق مصوبه وزارت بهداشت می باشد.

      پاسخ
  • سلام ممنون بابت خدمات خوبتون من برا خواهرم که باردار بود از شما پرستار گرفتم و خیلی راضی بودیم که می خواستم تشکر کنم از مجموعه البته قبلا برای تشکر با گل و شیرینی خدمت رسیدم ولی خواستم اینجا هم تشکر کنم از کل مجموعه مخصوصا خانم چگینی که زحمت کشیدن و یک پرستار کودک خوب برامون اعزام کردند . ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × یک =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست