تماس
021-66582923
پرستاری در منزل

ارائه خدمات پرستاری منزل در تجریش

این روزها اغلب خانواده‌ها به علت اشتغال و نقش پررنگی که در جامعه ایفا می کنند دیگر مانند سابق نمی توانند به کودک خردسال، سالمند و یا عضو بیماری که در خانواده دارند، آنطور که باید رسیدگی نمایند و نگرانی بابت این موضوع، یکی از بزرگترین دغدغه های آنها به شمار می رود. در چنین وضعیتی استفاده از خدمات پرستاری در تجریش بهترین راهکار ممکن میباشد زیرا بدون نیاز به خروج از منزل و با اطمینان خاطر می توانند رفاه و آرامش را برای عزیزان شان در محیط امن خانه که با آن خو گرفته اند به ارمغان بیاورند.

دفتر خدمات پرستاری در تجریش از جمله مجموعه های معتبر و به نام در این زمینه می باشد که سالیان زیادی است که با کادری متعهد، متخصص، دلسوز و کار آمد در حال خدمت رسانی در سه حوزه ی کودک، سالمند و بیمار به خانواده های متقاضی این خدمات می‌باشد. برای آگاهی از وظایف ارائه شده توسط پرستاران مشغول به فعالیت در این مراکز در هر یک از این زمینه ها تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

خدمات پرستاری در تجریش با اعزام پرستار کودک

از آنجایی که کودکان بسیار حساس و آسیب پذیرند، پرستار خصوصی از نوزاد یا کودک برای اینکه بتواند در این زمینه موفق عمل کند باید از تجربه، توانایی و مهارت کافی برخوردار باشد تا بتواند با توجه به رنج سنی که کودک در آن قرار دارد نیازهای تغذیه ای، بهداشتی و آموزشی او را مد نظر قرار داده و با برقراری ارتباطی صمیمانه درصدد رفع نیازها و کاهش بی تابی های وی در نبود والدین برآید.

همچنین پرستار کودک موظف است با ترتیب دادن بازی های خلاقانه، مهیج یا فکری و آموزنده متناسب با علایق او، تهیه غذا های سالم و مقوی، رسیدگی به نظافت و بهداشت فردی کودک و تشویق وی به استحمام و شستشوی دندان ها علاوه بر ارتقای سلامت جسمی در راستای تربیت و حفظ سلامت روح و روان کودک نیز تلاش نمایند.

آشنایی با اصول روانشناسی به پرستار کمک می کند تا بتواند در مقابل رفتارهای نادرست کودک و نقاط منفی اخلاقی و رفتاری وی چون پرخاشگری، لجبازی، زورگویی یا گوشه نشینی و غیره عکس العمل مناسبی از خود بروز داده و با برخوردی درست و به جا علاوه بر آرام کردن کودک و تشدید نکردن رفتار وی، در جهت رفع مشکل و شکل گیری شخصیتی صحیح در او نقش موثری ایفا نماید

خدمات پرستاری در تجریش با اعزام پرستار سالمند

یکی از بیشترین متقاضیان استفاده از خدمات پرستاری در تجریش ، خانواده هایی هستند که پدر مادر عزیزشان به دوران پیری رسیده و نیاز به رسیدگی و مراقبت ویژه ای دارند. پرستار سالمند موظف است با حفظ شان و احترام، با توجه به میزان وابستگی سالمند برای انجام امور روزانه اش همچون استحمام، تعویض لباس، غذا خوردن، اجابت مزاج و غیره به وی کمک نماید و با طبخ غذا بصورت بخارپز یا کبابی متناسب با ذائقه و در عین حال با در نظر گرفتن رژیم غذایی او، در جهت رفع نیازهای بدن و تقویت قوا برای جلوگیری از تشدید بیماری هایی همچون پوکی استخوان، غلظت خون، دیابت و غیره به سالمند کمک نماید.

همچنین از آنجایی که سلامت تنها مختص به جسم نیست، پرستار وظیفه دارد با همدلی و محبت و اختصاص دادن بخشی از روز به انجام امور مشترک با سالمند همچون کتاب خوانی، حل جدول، دیدن فیلم و سریال، نرمش کردن و قدم زدن در هوای آزاد و غیره بعد روحی و روانی او را نیز تقویت کرده و از ایجاد بیماری‌های روحی همچون افسردگی و گوشه گیری به علت تنهایی و از دست دادن توانایی ها و مسئولیت‌های اجتماعی سابق جلوگیری نماید.

خدمات پرستاری در تجریش با اعزام پرستار بیمار

یکی دیگر از خدمات پرستاری در تجریش مراقبت از بیماران در خانه می باشد. از آنجایی که نحوه ی مراقبت و نگهداری از بیماران رابطه مستقیمی با سطح سلامت آنان دارد، رسیدگی به بیماران کار هرکس نیست و نیازمند داشتن آگاهی، اطلاعات و مهارت در این خصوص می باشد. پرستار بیمار موظف است به طور دقیق و منظم بر تغذیه و تغییر حالات بیمار نظارت داشته باشد و با مداومت و رسیدگی به موقع به امور بهداشتی و نظافت فردی بیمار علاوه بر جلوگیری ازایجاد عفونت احساس بهتری را برای وی ایجاد نماید.

همچنین پرستار موظف است برای افزایش روحیه بیمار، با صبر و حوصله و خوشرویی با وی برخورد کرده و با یادآوری زمان دقیق مصرف داروها مطابق با دستور پزشک معالج و همراهی او برای انجام امور حرکتی از امکان هرگونه آسیب جلوگیری نماید. در صورتی که بیمار وضعیت حادتری داشته باشد و یا در حال گذراندن دوران مراقبت بعد از جراحی باشد وظیفه تزریقات، تعویض پانسمان، ماساژ، انجام سونداژ و حتی گاها پوشک کردن فرد تا پایان دوره نقاهت و دستیابی به سلامتی کامل بر عهده پرستار می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 − 5 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست