تماس
021-66582923
پرستاری در منزل

ارائه خدمات پرستاری در منزل شهرک غرب

از خدمات پرستاری در منزل در شهرک غرب چه می دانید؟ امروزه با توجه به شرایط جامعه و مشغله های بسیار ، خانواده هایی که در آن ها سالمند، بیمار و یا حتی کودک زندگی می کنند ، اعضا به تنهایی توانایی نگهداری از این افراد را ندارند و در این رابطه نیاز به کمک شخصی دارند که در زمینه ی مورد نیاز ، آموزش دیده باشد و مهارت کافی را داشته باشد.

زیرا حضور یک پرستار کاردان در منزل ، علاوه بر آرامش خاطر خانواده به علت نظارت مستقیم بر امور ، از لحاظ روحی و امنیتی احساس بهتری به مددجو می دهد . یکی از مراکز معتبر در این زمینه که دارای کادری مجرب می باشد و به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات است ، مرکز آتیه پرستاران سلامت می باشد که تمامی پرستاران آن دوره های آموزشی و تخصصی لازم را گذرانده اند و از لحاظ اخلاقی و رفتاری مورد تایید می باشند.

هنگام استخدام پرستار به چه نکاتی توجه کنیم:

از نکات ضروری برای استخدام پرستار این است که پرستار معرفی شده از یک مرکز معتبر و قابل تایید وزارت بهداشت و درمان می باشد و شخص معرفی شده برای پرستاری ، تجربه ی کاری لازم را داشته باشد و در موارد مورد نیاز ( نگهداری از بیمار ) آموزش های تخصصی دیده باشد ، تا بتواند در شرایط اضطراری اقدام نماید.

هزینه خدمات پرستاری در منزل شهرک غرب تحت تاثیر چه عواملی می باشد:

عوامل بسیاری موجب می شوند که هزینه ی پرستاری در منزل متفاوت باشد ، از جمله محل زندگی و مدت زمان نگهداری پرستار از مددجو ، به طوری کلی مدت زمان پرستاری به صورت ساعتی ، روزانه یا 24 ساعته می باشد ، که به مبلغ هزینه ها با توجه به شرایط تغییر می کند. زیرا پرستاری که به طور 24 ساعته فعالیت دارد، هزینه ی رفت و آمد و خوراک ندارد و از تمام امکانات رفاهی منزل هم استفاده می کند . در نیتجه دستمزد کمتری نسبت به پرستاری که به صورت ساعتی و روزانه فعالیت دارد دریافت می کند.

زیرا حقوق وی باید هزینه ی ایاب و ذهاب او را نیز شامل شود. از موارد دیگر می توان به میزان خدمات ارائه شده به مددجو اشاره کرد . به طور مثال بسته به اینکه سالمند یا بیمار تا چه اندازه برای انجام امور شخصی خود به کمک نیاز دارد و یا اینکه کودک تحت مراقبت ، علاوه بر نگهداری تا چه اندازه خواستار یادگیری امور آموزشی باشد هزینه ها متغیر است.

هزینه  خدمات پرستاری در منزل شهرک غرب

پرستار در زمینه ی تغذیه چه خدماتی ارائه می دهد:

در هر دوره ی سنی از زندگی ( کودک ، جوان و میانسال) بدن به ویتامین ها و رژیم غذایی متناب با همان دوره نیاز دارد زیرا با افزایش سن ذائقه ، تنوع و میزان غذایی که مصرف می کنیم نیز تغییر می کند. که در این رابطه ، پرستار با توجه به سن مددجو اقدامات لازم را انجام می دهد . به طور مثال پرستاری که از یک کودک نگهداری می کند ، علاوه بر تهیه غذایی مناسب رنج سنی کودک و غذا دادن به وی ، گاهی حتی مسئولیت دادن شیر خشک در وعده های زمانی مشخص را نیز برعهده دارد.

به همین منوال شخصی که از یک سالمند یا بیمار مراقبت می کند ، باید با توجه به وضعیت جسمانی وی رژیم غذایی سالم و مناسبی برای او در نظر بگیرد.

پرستار در حیطه ی نظافت و استحمام به چه صورت عمل می کند:

از مهمترین وظایف پرستار منزل ، رسیدگی به امور نظافتی مددجو می باشد تا از ابتلای شخص به بیماری جلوگیری شود. به طور کلی اگر پرستار در زمینه ی کودک در حال انجام فعالیت باشد ، وظیفه ی حمام کردن و توالت و مراقبت از بهداشت دندان و امور نظافتی کودک را برعهده دارد و در صورتی که کودک در ماه های نخست زندگی باشد ، شست و شو و تعویض پوشک را نیز انجام می دهد.

حال ممکن است سالمند یا بیماری که تحت مراقبت از نیز به علت ناتوانی و مشکلاتی که بیماری یا کهولت سن برایش ایجاد کرده توانایی انجام امور شخصی خود را نداشته باشد ، در این صورت پرستار ، تمامی خدماتی که ذکر شده را حتی گاها بیشتر ارائه می دهد.

توجه پرستار به خدماتی جهت سرگرمی و اوقات فراغت:

نیاز به تفریح و سرگرمی و مصاحبت با افراد در تمامی سنین احساس می شود ، با توجه به هماهنگی های انجام شده پرستار می تواند بخشی از روز را به فعالیت هایی از قبیل پارک و گردش در هوای آزاد اختصاص دهد. به طور خاص ، فعالیت هایی مانند بازی کردن با اسباب بازی و بازی های آموزشی مناسب سن ، برای کودکان و اموری همچون تماشای فیلم ، کتاب و شعر خوانی ، یادآوری خاطرات و انجام کارهای مشارکتی برای سالمندان می تواند سرگرم کنند باشد و موجب بهبود روحیه و نشاط آنان شود.

پرستار در زمینه ی خدمات درمانی تا چه اندازه یاری می رساند:

پرستار موظف است در صورتیکه سالمند یا بیمار طبق زمانبندی مشخصی دارو مصرف می کند به او یادآوری کند و وضعیت بیمار را از نظر فشار خون یا میزان قند خون و تزریقات و غیره به طور منظم چک کند.

چنانچه کودکی که تحت مراقبت است دارای بیماری خاص یا مشکل جسمی باشد ، پرستارانی که در این زمینه اطلاعات و تخصص کافی داشته باشند می توانند همراه با آموزش و مراقبت روند درمان را ادامه دهند.

پرستار و وظایفش در انجام امور خانه

از آنجایی که پرستاران آتیه پرستاران سلامت معمولا به خاطر رفاه حال بیمار ، در منزل شخصی افراد از آنان مراقبت می کند ، امور منزل را نیز برعهده دارد. این فعالیت ها شامل نظافت منزل ، مرتب کردن آشپزخانه ، شست و شوی ظروف ، پذیرایی از مهمانان و طبخ غذای مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهارده − 9 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست