تماس
021-66582923
پرستاری در منزل

شرکت ارائه خدمات پرستاری در منزل نیاوران

خدمات پرستاری در منزل نیاوران به معنای هر گونه کمک ، همراهی و پشتیبانی درمانی است، که به فرد مورد نظر در منطقه نیاوران تهران اعم از کودک، بیمار ،سالمند و یا مادران باردار اجازه می دهد که بدون اینکه مجبور شوند منزل خود را ترک کنند و به بیمارستان، آسایشگاه یا هر جایی برای مراقبت بیشتر بروند در خانه خود بمانند و از کمک ها و حمایت های پرستاران مجرب و با تجربه بهره ببرند .

در واقع پرستار فردی است که مهارت های علمی و عملی لازم را برای نگهداری و درمان و همراهی بیماران به دست آورده و تحصیلات لازم را سپری کرده و مدارک معتبری در این زمینه کسب نموده است . پرستاران معمولاً در مراکز درمانی و بیمارستان ها مشغول به کار هستند اما گاهی این پرستاران توسط موسسات پرستاری خدماتی را نیز به صورت حضوری به افراد ارائه می دهند .

انواع خدمات پرستاری در منزل در منطقه نیاوران تهران:

۱_ خدمات پرستاری کودک در منزل در نیاوران

گاه والدین کودکان به دلایل مختلف از جمله حساسیت زیاد یا مشغله کاری دوست دارند که بهترین مراقبت و تربیت و آموزش را برای فرزندشان فراهم کنند. یا این که فرزند آنها مشکل یا بیماری خاصی دارد و نیاز به مراقبت بیشتر دارد و از این رو این والدین اقدام به استخدام پرستارانی می کنند که بتوانند در منزل خودشان در نگهداری از کودک شان به آنها کمک کنند .

2- خدمات پرستاری سالمند در منزل نیاوران

گاهی نیز برخی از خانواده ها عضو سالمند عزیزی را دارند که به دلایلی مانند کهولت سن و ناتوانی‌های حرکتی و یا بیماری‌های خاصی مانند پارکینسون و یا به علت مشغله کاری دیگر اعضای خانواده ،نیاز به یک پرستار مراقب و همراه دارند که در انجام امور روزمره زندگی و یا در طی کردن روند درمان به او کمک نماید که استخدام پرستار سالمند بهترین گزینه در این مورد است.

۳- خدمات پرستاری بیمار در منزل نیاوران

ممکن است برخی از خانواده ها یکی از اعضای آنها دچار بیماری خاصی باشد و یا اینکه مدتی است که در بیمارستان بوده و می‌خواهد بقیه روند درمانش را در منزل سپری کند در این صورت افراد خانواده برای این که کمک و رسیدگی بیشتر به فرد بیمار در خانواده بکنند از کمک و همراهی یک پرستار در منزل بهره می گیرند .

۴_ خدمات پرستاری در منزل برای مادران باردار

برخی از مادران دوران بارداری خیلی سختی را می‌گذراند و مخصوصاً در ماه‌های پایانی نیاز به مراقبت بیشتر دارند. یا مادران بارداری که پزشک برای آنها استراحت مطلق تجویز می کند .در این شرایط مادران باردار می توانند با استخدام یک پرستار برای کمک به آنها در منزل از استرس و نگرانی خود در این دوران بکاهند.

یک پرستار منزل موفق در نیاوران موظف به انجام چه اموری است؟

۱_ خدمات آموزشی

خدمات آموزشی که یک پرستار و مراقب در منزل موظف به انجام آنهاست عبارتند از آموزش امورشخصی و رعایت مسائل بهداشتی و دینی و مسائل مربوط به روابط اجتماعی .یک پرستار در منزل باید به شرایط جسمانی و رشد فرد مورد مراقبتش در مراحل مختلف توجه کند و در صورت مشکل پیگیر این مسئله باشد. همچنین او موظف است که آموزش‌هایی را در رابطه با نحوه برخورد افراد خانواده با فرد مورد نظر و رعایت شرایط او بدهد.

اگر پرستار برای رسیدگی به امور مربوط به کودک در نظر گرفته شده است باید بتواند آموزش‌های لازم را در مورد نحوه شیردهی و اصول تغذیه ای مختص این دوران را به مادر کودک بدهد و به طور کل پرستار باید آموزشهایی در مورد برنامه غذایی خانواده جهت جلوگیری از بروز مشکلات و کمبود مواد مغذی بدن بدهد ،در مورد علائم و نشانه های بیماری ها با افراد خانواده سخن بگویند و آنها را آگاه کند که در صورت مشاهده این علائم با پزشک مربوطه مشورت کنند.

اگر پرستاری برای مراقبت از یک بیمار در نظر گرفته شده است باید در مورد مشکلات ناگهانی که ممکن است برای او پیش بیاید با خانواده صحبت کند و آموزش لازم را در این مورد به آنها بدهد در مورد شرایط روحی و روانی فرد سپرده شده به پرستار باید با خانواده مشورت کند و آنها را در جریان مشکلات و مسائل روحیه بیمارانش قرار دهد.

۲_خدمات مراقبتی

از جمله وظایف مراقبتی یک پرستار منزل عبارت است از معاینه و بررسی مشکلات فرد مورد نظر. در صورتی که فرد مورد نظر نیاز به انجام آزمایش خاصی دارد موظف به انجام نمونه گیری از او است، اگر در مورد بیمار یا شخص سپرده شده به او مورد مشکوکی را دید به او کمک کند و او را راهنمایی کند که به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

پرستار موظف به ارائه خدمات کامل پرستاری به فرد است داروهای را باید سر موقع به بیمارش دهد، اگر فرد سپرده شده به او یک کودک است باید فضایی شاد و سرگرم کننده ای برای او به وجود آورد همچنین چنین برای سالمند و بیمار نیز چنین است، در صورت نیاز باید بتواند کمک های اولیه و درمان اولیه را در شرایط حساس انجام دهد، اگر فرد سپرده شده به پرستار مشکل حرکتی دارد باید آموزش لازم را برای استفاده از وسایل کمکی به او بدهد.

هزینه های استخدام پرستار در منزل شمال تهران:

به طور کلی هزینه هایی که افراد برای استخدام پرستار در منزل می کنند خیلی کمتر از هزینه های بیمارستانی است. اما هزینه استخدام پرستار در منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله میزان ساعات حضور پرستار در منزل ، نوع خدماتی که ارائه می‌دهند و وضعیت جسمی فردی که به او خدمت می کند و همه اینها در دستمزد پرستاران تاثیر دارد. مثلا اگر شما پرستار را برای مراقبت از کودک در نظر گرفته‌اید و کودک دارای بیماری‌ها خاصی نیز می باشد هزینه پرستار در این صورت بیشتر خواهد بود. همچنین هزینه پرستارانی که به صورت شبانه روزی خدمت می‌کنند نسبت به پرستاران ساعتی و پاره وقت بیشتر است.

(( در ادامه توصیه می شود مبحث وظایف پرستار کودک در منزل را حتما مطالعه نمایید ))

خصوصیات یک پرستار در منزل در منطقه نیاوران تهران :

پرستاری که ما برای نگهداری از یکی از اعضای خانواده خود استخدام می کنیم باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم به او اعتماد کنیم . بحث اعتماد در این زمینه بسیار مهم است چون ما یک شخص غریبه را به چهارچوب زندگی خود وارد کرده‌ایم و نیاز داریم که اعتماد ما و فرد سپرده شده به خودش را به دست آورد، وقت شناس باشد ، سر موقع در محل کار حاضر شود و به موقع نیز محل را ترک کند ،از شرایط روحی روانی سالم برخوردار باشد و بتواند در شرایط متغیر آرامش خود را حفظ کند و خوش اخلاق باشد.

برای استخدام یک پرستار در منزل نیاوران چه چیزهایی را باید مد نظر داشته باشیم؟

خانواده‌ها برای استخدام پرستار بهتر است که از طریق موسسات پرستاری اقدام به این کار نمایند که مورد اعتماد هستند و خانواده ها می توانند با آنها قرارداد امضا کنند. قبل از اینکه پرستار وارد حریم خانواده ما شود بهتر است ساعاتی را با او وقت بگذرانیم و با او آشنا شویم و از پرستاران مجرب و کاربلد استفاده نماییم.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام وقتتون بخیر
    من یه پرستار برای مادر بزرگ و پدر بزرگم میخواستم اما چون پدر بزرگم نیاز به پوشک شدن دارن. میخواستم بدونم یه پرستار بگیرم بهتره یا دوتا ؟؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      مهر 15, 1402 7:31 ب.ظ

      درود بر شما
      معمولا حیطه کاری پرستاران متفاوت می باشد. مثلا پرستار سالمند سالم خدمات تعویض پوشک را انجام نمی دهد و این مسئولیت برعهده پرستار سالمند پوشکی می باشد. اما بسیاری از پرستاران هستند که هم خدمات به سالمندان سالم را می دهند و هم خدمات به سالمندان بیمار و پوشکی. حال شما برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان آتیه پرستاران سلامت مشورت نمایید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 + 4 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست