تماس
021-66582923

پرستار ارائه خدمات پرستاری در منزل در ولنجک شامل فردی است که علم و تجربه ی مراقبت از افراد اعم از اینکه کودکان باشند، بزرگسالان و یا بیماران و مادران باردار را داشته باشد و بتواند در شرایطی که آنها به کمک نیاز دارند به آنها خدمت کنند. این پرستاران موظفند در مراکزی مانند بیمارستان ها مراکز خدمات درمانی در کنار پزشکان و کادر درمان به افراد خدمت کنند و در شرایط ناتوانی ،بیماری ،جراحی و غیره به دیگران کمک نمایند.

اما گاه این افراد مورد نظر به دلایل مختلف نمی‌توانند یا نمی‌خواهند که در بیمارستانها و مراکز درمانی باشند و یا اینکه بیمار نیستند و تنها مراقبت بیشتری نیاز دارند و می‌خواهند شخص باتجربه‌ای از آنها مراقبت کند که هم سواد و تجربه و هم مجوز این کار را دارد. در این صورت خانواده‌ها اقدام به گرفتن پرستارانی برای اعضای خانواده خود در منزل می نمایند .

ما به دنبال چه پرستاری در منزل هستیم ؟

بسته به اینکه ما پرستار را برای چه نوع خدماتی و برای خدمت به چه کسی می‌خواهیم و از او توقع انجام چه کاری را داریم می‌توانیم به دنبال پرستار مورد نظرمان باشیم مثلاً اگر پرستار منزل را برای مراقبت از شخص سالمند خانواده می‌خواهیم توقع و نوع انتخاب ما با زمانی که پرستار را برای مراقبت از کودک و یا مادر باردار می‌خواهیم کاملاً متفاوت است پس بهتر است که قبل از هر کاری با مشاوران مراکز خدمات پرستاری گفت و گو کنیم و نوع نیاز و انتظاری را که از پرستار داریم با آنها در میان بگذاریم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

پرستاران در ولنجک بر اساس نوع خدمات آنها به چند دسته تقسیم می کنیم؟

1- خدمات پرستاری از کودک در منزل ولنجک

فردی که برای پرستاری از کودک در منزل استخدام می شود موظف به انجام وظایفی مانند رسیدگی به تغذیه و تهیه غذا و میان وعده کودک ، رسیدگی به بهداشت و تعویض لباس و حمام و شستشوی کودک و همچنین تعویض پوشک او، سرگرم کردن کودک و بازی کردن با و کمک های آموزشی به کودک است.

2- خدمات پرستاری از سالمند در منزل در ولنجک

پرستار سالمند در منزل اموری را مانند رسیدگی به وضع بهداشت سالمند، وقت گذراندن و حرف زدن با سالمند و گاهی گوش دادن به حرف های او، در صورت بیمار بودن سالمند مراقبت از سلامت سالمند و دادن دارو به او و در صورت ناتوان بودن کمک کردن به او برای رفتن به دستشویی و رسیدگی به تغذیه ی سالمند و تهیه غذا برای او می باشد .

3- خدمات پرستاری از بیمار در منزل در ولنجک

پرستار بیمار در منزل شخصی است که برای مراقبت و نگهداری از یک فرد بیمار اعم از سالمند و کودک استخدام شده است و مانند بیمارانی که عمل و جراحی خاصی انجام داده اند و نیاز به مراقبت بعد از عمل دارند یا کسانی که مشکل جسمانی یا مشکلات روحی دارند و وظیفه پرستار رسیدگی به بیمار و پیگیری روند درمان او و انجام آزمایشات و دادن دارو انجام دادن تزریقات برای اوست.

4- خدمات پرستاری از مادران باردار در منزل در ولنجک

این پرستاران برای مراقبت از مادرانی که دوران بارداری را به سر می‌برند و به علت های مختلف مانند سقط جنین های قبلی و یا اضافه وزن و غیره قادر نیستند به راحتی امور شخصی خود را انجام دهند و نیاز به مراقبت و همراهی یک پرستار با تجربه دارند پیشنهاد می‌شود .

از دیگر خدمات پرستاری در منزل در ولنجک تهران

  • انجام امور ساده مربوط به درمان مانند تزریقات، دادن دارو
  • انجام ورزش‌های سبک متناسب با سن و سال فرد مورد مراقبت جهت سلامتی او همراه با او
  • تنظیم کردن وسایل پزشکی مورد استفاده در خانه مانند دستگاه اکسیژن یا مانیتور های مربوط به حرکات قلب
  • دادن آموزش های لازم به افراد خانواده در مورد نحوه مراقبت از فرد مورد نظر
  • در صورت بستری بودن فرد مورد مراقبت انجام کارهای لازم جهت جلوگیری از ابتلاء فرد به زخم بستر
  • مراقبت های خاص مانند پانسمان کردن و یا تعویض پانسمان و ضدعفونی زخم ها
  • چک کردن مداوم ضربان قلب و فشار خون و همچنین قند خون سالمند

هزینه خدمات پرستاران در ولنجک بر چه اساسی محاسبه می شود ؟

خدمات پرستاران به افراد بر حسب اینکه پرستار به صورت نیمه وقت و فقط چند ساعت را در روز به پرستاری از فرد مورد نظر در منزل میپردازد و یا اینکه به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی در منزل افراد عرضه خدمات مشغول است محاسبه می‌شود و مسلماً خدمات پرستاران شبانه روزی سنگین‌تر و خیلی بیشتر از پرستاران پاره وقت است و هزینه بیشتری را نیز برای خانواده ها شامل می شود.

آیا والدین ما می توانند از والدین خودشان پرستاری کنند ؟

سالمندان از گنجینه‌های زندگی همه ما هستند و وجود آنها برای ما باعث خیر و برکت است اما گاهی این سالمندان عزیز به علت مشکلات ناشی از افزایش سن و یا بیماری قادر به انجام فعالیت های شخصی و روزمره خود نخواهند بود و نیازمند به کمک فرزندانشان هستند این در حالی است که فرزندان آنها نیز خود مادران و پدران یک خانواده هستند و هم می بایست روزمرگی‌های خانواده خود را تامین کنند و هم به والدین خود برسند برای همین گاه خسته و فرتوت می شوند و نیازمند یاری و همراهی شخصی مورد اعتماد و کاردان هستند .

از اینرو این عزیزان با استخدام پرستارانی مجرب در مورد والدین شان هم نگران نیستند و مطمئن هستند که بهترین خدمت را دریافت می‌کنند و هم در کنار خودشان و در جمع خانواده هستند و نیز به خود نیز کمی زمان برای استراحت و نگهداری و مراقبت از دیگر اعضای خانواده می‌دهند .

کلام آخر

خانواده ها با در نظر گرفتن همه جوانب و مزایای پرستار منزل می توانند به موسسات خدمات پرستاری ولنجک مراجعه نمایند و از نزدیک با پرستاران مجرب آنها آشنا شوند و از کمک و همراهی آنها در کنار عزیزان شان بهره ببرند. موسسه آتیه پرستاران سلامت یکی از مراکزی می باشد که در تهران فعالیت های خدمات پرستاری ارائه می دهد. این مرکز برای رفاه حال خانواده های عزیز در کل مناطق تهران فعالیت های خدمات مراقبت و پرستاری ارائه می دهد و پرستاران خود را به کلیه مناطق اعزام می کند. پس اگر نیاز به پرستار کودک در ولنجک و یا پرستار سالمند دارید می توانید از آتیه پرستاران سلامت درخواست نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × پنج =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست