تماس
021-66582923
پرستاری در منزل

خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل

خیلی از خانواده ها و افراد به علت درگیری با مشکلات ، برای بیماری افراد خانواده یا سالمند و یا نوزادان خود، نیاز به خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل توسط یک یک فرد متخصص دارند که تجربه و دانش بیشتری از افراد خانواده و افراد معمول داشته باشد و بتواند آنها را در کنار عزیزان شان کمک و راهنمایی نماید. از این رو این خانواده‌ها می‌توانند با کمک گرفتن از پرستاران متخصص و ماهر با توجه به نوع نیاز خود در پیمودن این مسیر از یاری آنها و دانش و تجربه آنها بهره ببرند .

چرا خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل ؟

پرستار شخصی است که آگاهی و دانش و تجربه کافی و لازم را در مورد ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی را دارد و می‌تواند این خدمات را در منزل به عزیزان شما ارائه دهد. ضمن اینکه شما می توانید بدون اینکه مجبور به مراجعه به مراکز و یا درمانگاهها و بیمارستانهای خاصی باشید این خدمات پرستاری و مراقبتی را توسط پرستار در منزل خود دریافت نمایید.

فردی نیز که در خانواده نیاز به خدمات پرستاری در منزل دارد مسلما از اینکه می‌تواند روند بهبودی و مراقبت خود را در منزل و در کنار اعضای خانواده خود طی کند بسیار خوشحال تر و امیدوار تر خواهد بود. لازم به ذکر است که خدمات مراقبتی که در منزل توسط پرستار انجام می‌شود شامل خدمات غیر پزشکی مانند مراقبت و نگهداری از خود شخص و همراه بودن با او و مراقبت از او می باشد.

چه زمانی ما به خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل نیاز پیدا می کنیم؟

1- در زمان واکسن زدن
شما می‌توانید برای واکسیناسیون اعضای خانواده از کودک تا بزرگسال بدون اینکه مجبور به مراجعه به مراکز درمانی شوید ، واکسن خود را توسط پرستاران در خانه دریافت نمایید.

2- نیاز به مراقبت بیشتر بعد از انجام دادن عمل جراحی
پس از جراحی و گذراندن روزهای اولیه در بیمارستان، بیمار مرخص شده و به منزل می‌آید اما پانسمان و رسیدگی به زخم و بخیه های او، همچنین برنامه غذایی و دارویی او بسیار اهمیت دارد .شاید خیلی از افراد تجربه لازم را در این مورد نداشته باشند و ندانند که چگونه می‌توان از این زخم ها مراقبت و پرستاری کرد.در این مواقع نیز یک پرستار و مراقب در منزل می تواند به شما کمک کند .

3- وصل و تعویض سوند
خیلی از افراد سالمند به علت ناتوانی جسمی و حرکتی و یا حتی افراد جوان‌تر ممکن است به علت جراحی و بیماری خاص مجبور به استفاده از سوند باشندو وصل کردن و تعویض آن نیاز به مهارت کافی دارد و شاید آنها نتوانند به درستی این کار را انجام دهند این افراد می‌توانند از پرستاران منزل بخواهند که در این امر آنها را یاری کنند.

۴_ تزریقات
وجود یک پرستار و مراقب در منزل سبب می‌شود که شما مجبور نباشید برای هر بار تزریق وریدی و یا سرم زدن به مراکز تزریقات بروید و این اقدامات را به راحتی در منزل خود دریافت نمایید.

5- تنظیم اکسیژن
به علت ابتلای افراد به برخی از بیماری ها ممکن است اکسیژن خون آنها بالا پایین شود. مانند بیماری کرونا ،لذا لزوم چک کردن اکسیژن خون فرد بیمار و همچنین اینکه خیلی از خانواده‌ها فرد جانباز یا بیمار تنفسی دارند که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کند و وصل و تنظیم آن نیاز به آموزش و مهارت دارد .در این مواقع این پرستاران می‌توانند در کنار شما باشند .

6- تنها بودن والدین

اگر احساس می کنید وقتی والدینتان تنها در منزل هست و خطرات متعددی او را تهدید می کند مانند زمین خوردن ، پس وجود یک پرستار برای انجام خدمات مراقبت های پرستاری در خانه می تواند راه حل مطمئن و خوبی برای والدین شما باشد.

7- ناتوان بودن

اگر یکی از افراد خانواده شما ناتوان است و به سختی می تواند امور شخصی و بهداشتی خود را انجام دهد پس این شخص بهتر است از این خدمات استفاده لازم را ببرد این خدمات هم نظافت شخصی فرد را شامل می شود و هم خدمات درمانی.

دریافت خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل چه مزایایی دارد

1- تسریع در روند درمان بیماری با خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل

بیمارانی که در منزل از خدمات پرستاری و مراقبتی استفاده می کنند خیلی زودتر و بهتر از بیماران بیمارستانی درمان می شوند ضمن اینکه از روحیه نسبتاً بالایی نیز برخوردار خواهند بود و اینکه بیمار در محیط تمیز و سالم منزل مورد مراقبت قرار می‌گیرد و از انواع بیماریهای عفونی در بیمارستان به دور خواهد بود .

۲_ هزینه مناسب مراقبت در منزل

هزینه های بیمارستان ها برای بستری بیماران و همچنین مراکز نگهداری و آسایشگاه ها برای مراقبت و نگهداری سالمند ما بسیار زیاد است ضمن اینکه اگر بیمار ما در بیمارستان باشد یک همراه نیز باید همراه او باشد. هزینه رفت و آمد و غیره نیز به این پروسه اضافه می شود. اما در منزل هم افراد خانواده می‌توانند به امورات خود برسند و فرد مورد مراقبت را به پرستار بسپارند ، هم این که نیازی به رفت و آمد اضافه نیست و هزینه پرستار و مراقبت در منزل بسیار کمتر و ارزان‌تر است.

۳_ تاثیر مثبت فضای خانه در بهبود حال بیمار

با توجه به اینکه بیمار حس و حال خوبی نسبت به محیط بیمارستان ندارد لذا ادامه روند درمان او در منزل و تحت مراقبت یک پرستار نتیجه بهتری خواهد داشت.

4- توجه و رسیدگی بیشتر به فرد و ارائه خدمات خصوصی به او

در محیط بیمارستان یا آسایشگاه، خدمات به افراد به صورت کلی و گروهی انجام می گیرد اما در منزل یک پرستار وظیفه مراقبت از یک نفر را به صورت خصوصی دارد و می‌تواند خدمات بهتر و با کیفیت تری را به او ارائه دهد.

5- رسیدگی و توجه به سایر درخواست های فرد مورد مراقبت

یک پرستار مراقب در منزل می تواند علاوه بر مراقبت از فرد به سایر امور مربوط به او مانند رسیدگی به کارهای خانه، مثل آشپزی، تمیز کردن لباس و ملحفه و غیره و همچنین همراه بودن با فرد برای رفتن به پیاده روی یا ورزش کردن یا انجام امور بانکی مربوط به فرد مانند پرداخت قبوض و غیره را انجام دهد .

۶_ برنامه ریزی درست برای دادن دارو به فرد

مصرف درست و سر موقع داروها در بهبود بیمار نقش مهمی دارد خیلی از بیماران به علت مشکلات کهولت سن و بیماری ذهنی نمی‌توانند داروهای خود را سر موقع و در اندازه درست مصرف کنند لذا وجود یک پرستار در کنار آنها که مراقب تایم داروها و میزان آن باشد می تواند خیال فرد و خانواده را از این نظر راحت کند.

۷_ نقش پرستار به عنوان یک دوست و همراه

پرستار در منزل علاوه بر مراقبت و نگهداری از فرد تحت مراقبتش از آنجایی که ممکن است کل روز و یا حتی شبانه روز خود را با بیمار بگذراند لذا می‌تواند نقش یک هم صحبت و همراه را برای او داشته باشد و با فرد تحت مراقبت ورزش کند، فیلم ببیند، صحبت کند و همراه او باشد.

اقداماتی که قبل از دریافت خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل باید انجام دهیم

  • اگر فرد سپرده شده به پرستار، بیمار است یا مشکل خاصی دارد بهتر است که تمام مدارک پزشکی و دارویی او را دم دست پرستار قرار دهیم تا در صورت لزوم بتوانند آنها را به پزشک نشان دهد.
  • یک لیست تهیه کنیم که شماره‌های افراد خانواده و شماره های واجب و اضطراری در آن باشد تا پرستار و مراقب بتواند در شرایط لازم و اورژانسی با ما تماس بگیرد.
  • برنامه کاری و لیست انتظاراتی را که از پرستار داریم و باید انجام دهد تهیه کنیم و در اختیار او قرار دهیم.
  • اگر فرد سپرده شده به پرستار عادت خاصی دارد یا بیماری خاصی باید همه آنها را با پرستار در میان بگذاریم و او را از این مسائل آگاه کنیم .
  • در مورد تایم کاری پرستاران بهتر است که ساعت کاری او را در نظر بگیریم و سر وقت در خانه حاضر باشیم که او مجبور به اضافه کاری نباشد همچنین پرستار نیز بايد سر وقت در محل کار خود حاضرشود.

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • من پرستار برا مامانم گرفتم یه پرستار خوب به ما دادید خواستم اینجا ازتون تشکر کنم

    پاسخ
  • سلام شما خدمات برا مادران باردار هم انجام میدید؟

    پاسخ
    • درود بر شما
      بله برا مادران باردار نیز پرستار اعزام می نماییم برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان ارتباط برقرار نمایید

      پاسخ
  • عالی عالی دمتون گرم فقط من یه پیشنهاد می خواستم اینجا بدم به دوستانی که دنبال پرستار می گردند. می خواستم بگم اگه درخواست از شرکت دارید عجله نکنید بزارید کارشناسان با حوصله پرستار خوب براتون پیدا کنند من با صبر حوصله تونستم بهترین پرستار رو استخدام کنم. باز تشکر می کنم از مدیر موسسه خانم چگینی عزیز

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × 3 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست