تماس
021-66582923

با شنیدن کلمه آلوئه ورا اولین چیزی که به ذهن همه ما می رسد خواص زیاد این گیاه برای پوست و زیبایی است. و خصوصا بانوان عزیز علاقه زیادی به این گیاه و استفاده از آن دارند. و چه در طب سنتی و چه برای زیبایی و پوست از آن استفاده میکنند . در واقع آلوئه ورا جزو گیا هانی است که خواص دارویی زیادی دارد که معمولا هم از ژل موجود در برگ آن و هم از شیره آن که زیر پوست آلوئه ورا است استفاده دارویی فراوانی میشود .

در واقع علاوه بر اینکه افراد برای درمانهای خانگی از این گیاه معجزه آسا استفاده میکنند بلکه بسیاری ازشرکت های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی از شیره آلوئه ورا در تولید کرمها ، صابون ها، ژل های بهداشتی و همچنین تولید دستمال کاغذی استفاده فراوانی میکنند. البته بهتر است که برگ و شیره آلوئه ورا خیلی دستخوش تغییرات نشود تا خواص اصلی آن باقی بماند.

متاسفانه بسیاری ازشرکت های صنعتی با انجام فرایند هایی روی برگ و شیره آلوئه ورا و تبدیل کردن آن به مایع باعث میشوند که محصول تولید شده پایانی خاصیت چندانی از این ماده معجزه گر را نداشته باشد. در واقع گیاه آلوئه ورا چیزی دور از چشم مردم وهمچنین دور از دسترس آنها نیست خیلی از افراد در خانه خود این گیاه را دارند و یا اینکه خیلی از عطاری ها برگ آن را به صورت تازه عرضه میکنند و یا خود شما با سر زدن به یک فروشگاه و داروخانه کوچک می توانید خیلی ازمحصولات این گیاه ارزشمند را ببینید وتهیه کنید .

در واقع یکی از خواص شناخته شده اصلی این گیاه خاصیت درمانی آن برای آفتاب سوختگی است و برای درمان زخمها و عارضه های پوستی بسیار مفید است شما میتوانید بعد از گرفتن آفتاب ، بدن خودتان را با ماساژ آلوئه ورا سرحالتر کنید .اما با این تفاسیر، خواص الوئه ورا برای بدن فقط به بخش بهداشتی وآرایشی محدود نمیشود و این تنها یکی از کاربردهای این گیاه است . در زیر به خواص دیگر این گیاه برای بدن اشاره میکنیم .

فواید آلوئه ورا در درمان انواع بیماری

1-درمان زخمهای ناشی از سوختگی :

یکی از مهمترین خواص آلوئه ورا برای بدن در بهبودی سوختگی می باشد. در واقع طبق تحقیقاتی که انجام شده گیاه آلوئه ورا نه تنها در درمان زخم ها و سوختگی های پوستی مفید وموثر است بلکه در درمان سوختگی های دمایی و تشعشعاتی نیزبسیار مفید بوده و باعث محافظت پوست بدن میشود .

2- تاثیر آلوئه ورا در بهبود تبخال:

در واقع گیاه آلوئه ورا به خاطر سرشار بودن ازویتامین های گروه ب در درمان تبخال نقش مهمی دارد و باعث تسکین آن میشود شما میتوانید مقداری از ژل آن را روی محل تبخال بزنید و روند بهبود آن را سرعت بخشید .

3- نقش مهم آلوئه ورا در سلامت پوست و مو :

بسیاری از ما در طول سال از ماسک موها و شامپوهای مختلف حاوی عصاره آلوئه ورا استفاده میکنیم و از تاثیر مثبت این گیاه غافل نیستیم . در واقع همانطور که گفتیم این گیاه موثر با داشتن مواد پروتئینی و ویتامینی بسیار سبب تقویت موی سر میشود . همچنین برای جلوگیری ازخارش وشوره مو وجلوگیری از خشکی پوست بسیار موثر است.

5-از بین بردن یبوست:

همانطورکه گفتیم آلوئه ورا گیاهی سرشار از آب است و مصرف شیرۀ آن سبب افزایش آب روده وفعالیت روده می شود وهمچنین سبب رفع یبوست می شود.

فواید و خواص آلوئه ورا برای بدن

6- کمک به دستگاه گوارش برای کارکرد بهتر:

یکی از دلایلی که آلوئه ورا می تواند به دستگاه گوارش ما کمک کند همین خاصیت ضد یبوست آن است که توضیح دادیم این امر باعث هضم راحت تر مواد غذایی می شود. درواقع آلوئه ورا نقش مهمی در رفع نفخ شکم دارد واستفاده از آن برای کسانی که دچار مشکل روده تحریک پذیر هستند بسیار توصیه شده است.

7-بالا بردن ایمنی بدن:

درواقع استفاده از آلوئه ورا به دلیل روی موجود درآن سبب کمک به دستگاه ایمنی بدن می شود وهمچنین مانع از این می شود که بدن با مشکل کمبود روی مواجه شود. روی نقش مهمی دردرمان بسیاری از بیماریها وهمچنین از بین بردن با کتریها دارد.

8- کمک به درمان بیماری دیابت:

از دیگر خواص آلوئه ورا برای بدن می توان به درمان دیابت اشاره کرد . طبق تحقیقاتی که انجام شده استفاده آلوئه ورا نقش مهمی درپایین آمدن قند خون افراد دارد. همچنین بر اساس بررسی های انجام شده مصرف داروهای مربوط به قندخون به همراه آلوئه ورا تاثیر بیشتری دارد.

کلام آخر:

آلوئه ورا جزو گیاهانی است که امروزه در پروسه زیبایی ودرمان از آن استفاده های زیادی می شود.یکی از علل استفاده موفق و فراوان آن وجود ویتامین های زیادی است که در آن وجود دارد از جمله ویتامین های A ،CوE که خاصیت آنتی اکسیدان دارند. همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم و سدیم است. آلوئه ورا جزو گیاهانی است که حاوی اسیدهای چرب مثل کلسترول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هفت + 16 =

فهرست