تماس
021-66582923
خواص مصرف خاکشیر

خواص مصرف خاکشیر با آب ولرم در سلامتی انسان

خواص مصرف خاکشیر را حتما شنیده اید و می دانید که برای سلامتی انسان بسیار مفید می باشد. طب سنتی با پیشنهاد استفاده از گیاهان دارویی طبیعی برای درمان بیماریها همواره جایگاه خاصی در بین مردم داشته و دارد . خیلی از مردم ترجیح می دهند که برای درمان خیلی از مشکلات جسمی و روحی به جای استفاده از داروهای شیمیایی از گیاهان دارویی استفاده کنند.

یکی از گیاهانی که در طب سنتی ارزش دارویی ویژهای دارد ، گیاه خاکشیر است. این گیاه یکی از گیاهان خودرو است که در مناطق خشک و بیابانی رشد می کند. حاوی دانه های ریزی به رنگ قرمز یا قهوه ای است. اکثر ما با نام خاکشیر به یاد شربت خاکشیر در فصل تابستان می افتیم و به گمانمان مزیت و مصرف خاکشیر درحد همین شربت تابستانی است و از بسیاری از فوائد آن بی خبر هستیم.

خواص خاکشیر در سلامت پوست و مو:

یکی دیگر از خواص مصرف خاکشیر خاصیت ضد باکتریایی این گیاه است .مصرف یکی دو لیوان از این ماده به همرا آب به صورت روزانه مانع از شوره زدن موها می شود. همچنین مصرف خاکشیر به عنوان یک داروی طبیعی ، سبب از بین رفتن لک های صورت می شود . مصرف خاکشیر همراه عرق کاسنی و یا شاهتره سبب کم شدن جوشهای صورت می شود.

فوائد مصرف خاکشیر برای نوزادان و کودکان:

همانطور که در قبل گفتیم ، خاکشیر به عنوان نوعی ملین است، در صورتی که با آب ولرم مصرف شود. همچنین نوعی قابض است برای جلوگیری از اسهال کودکان ، در صورتی که با آب سرد میل شود. استفاده از خاکشیر همچنین یکی از روشهای پایین آوردن تب در کودکان است.

( در ادامه توصیه می شود مقاله خواص خوردن گلاب برای سلامتی را مطالعه نمایید )

خواص درمانی خاکشیر به طور کلی:

  • یکی از خواص مصرف خاکشیر برای درمان می باشد. افرادی که به فشار خون مبتلا هستند ، می توانند خاکشیر را به صورت پودر درآوردند و در آب کم به حالت خمیر درآورند و روی دست و پای خود بمالند که فشار خون را پایین آورد.
  • برای افرادی که دارای سنگ کلیه هستند ، مصرف خاکشیر موجب درمان سنگ کلیه آنها می شود.
  • کسانی که از بوی بد دهان رنج می برند می توانند با مصرف روزانه یک لیوان خاکشیر همراه آب موجب از بین رفتن باکتریهای فاسد دهان ودندان شوند و از بوی بد دهان رهایی یابند.
  • مصرف خاکشیر تب را پایین می آورد و باعث درمان ناراحتیهای گوش می شود و التیام دهندۀ زخمهاست.
  • در تابستان با شروع فصل گرما ، مصرف خاکشیر با آب سرد ، سبب جلوگیری از گرمازدگی و همچنین رفع تشنگی می شود.
خواص مصرف خاکشیر با آب ولرم

مصرف خاکشیر برای چه کسانی زیان آور است؟

با وجود خواص مصرف خاکشیر که بالا به آن اشاره کردیم اما باید بگوییم که این گیاه برای افرادی نیز می تواند زیان آور باشد که در زیر به آن اشاره کرده ایم.

  • چون خاکشیر طبع سرد دارد ، افرادی که دچار مشکلات مفصلی و رماتیسمی هستند و طبع سرد دارند نباید خاکشیر مصرف کنند.
  • افرادی که مشکلات معده و زخم معده دارند ، مصرف خاکشیر برای آنها زیان آور است.
  • برخی نیز مصرف خاکشیر باعث سردرد آنها می شود که در این صورت بهتر است مصرف نکنند.

فوائد مصرف خاکشیر با آب ولرم یا گرم:

نوشیدن آب ولرم به همراه خاکشیر سبب کمک به سیستم گوارش و هضم غذا می شود. همچنین آب گرم باعث می شود گردش خون به راحتی انجام شود. نوشیدن خاکشیر با آب ولرم در ناشتا باعث دفع سموم بدن و پاکسازی بدن می شود. همچنین نوشیدن آب ولرم همراه خاکشیر مانع از پیری زودرس افراد می شود.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × 2 =

فهرست