تماس
021-66582923
خوراکی های دوران قاعدگی

بهترین میوه ها و خوراکی ها در دوران قاعدگی

دوران قاعدگی برای بسیاری از خانم ها همراه با شکم درد ، حالت تهوع ، تغییراتی در خلق و خوی ، شل شدگی مدفوع ،ایجاد سردرد و خستگی همراه است این افراد برای این که بتواند این علائم را در دوران قاعدگی به حداقل برسانند لازم است تغذیه مناسب در این دوران داشته باشند تا بدن آن ها را از حالت ضعف بیرون بیاورد ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با بهترین میوه ها و خوراکی ها در دوران قاعدگی با شما صحبت کنیم که مصرف آن ها می‌ تواند ضعف را از شما دور کند و علائم شما را به حداقل برساند پس تا پایان بحث خوراکی های دوران قاعدگی ما را همراهی کنید .

مواد غذایی و میوه های مفید که در دوران قاعدگی خانم ها مفید است

۱) مصرف موز :
یکی از بهترین میوه ها و خوراکی های دوران قاعدگی مصرف موز می باشد این میوه به دلیل دارا بودن فیبر منیزیم و پتاسیم می تواند روی گوارش شما تاثیر مثبت بگذارد و نفخ و یبوست شما را برطرف کند همچنین مصرف این میوه می‌ تواند به شما آرامش بدهد و عضلات شما را ریلکس نماید .

۲) مصرف پرتقال بهترین میوه در دوران قاعدگی :
پرتقال همان طور که می دانید دارای ویتامین c و کلسیم می باشد که می تواند انرژی را در بدن شما بالا ببرد و روی خلق و خوی شما تاثیر مثبت داشته باشد شما می توانید در دوران قاعدگی اگر دچار ضعف می‌ شوید این میوه را به عنوان یک میان وعده به مصرف برسانید .

۳) مصرف هندوانه :
اگر در دوران پریودی خود با هضم غذا با مشکل روبرو می شوید پیشنهاد می کنیم از هندوانه مصرف کنید زیرا ضمن برطرف کردن مشکلات گوارشی بدن شما را هیدراته نگه می دارد و از انقباضات عضلانی در این دوران جلوگیری می کند .

۴) مصرف لیمو :
لیمو نیز جز بهترین میوه ها در دوران قاعدگی محسوب می‌ شود زیرا دارای ویتامین و فیبر می‌باشد و نفخ را در دوران قاعدگی در شما برطرف می ‌نماید مصرف آن می تواند استفراغ و حالت تهوع شما را برطرف نماید و باعث بهبود خلق و خوی شما گردد .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله علت تاخیر قاعدگی در خانم ها و راه های درمان آن را حتما مطالعه نمایید ))

۵ ) مصرف آناناس :
بروملین موجود در آناناس گرفتگی عضلانی را که در دوران قاعدگی روی شما به وجود می‌ آید را کاهش می دهد و یک میوه ی خون ساز محسوب می‌ شود توصیه می‌ کنیم اگر دچار کم‌ خونی هستید و خون ریزی زیادی در این دوران دارید حتما آن را مصرف کنید .

۶) مصرف کیوی جز بهترین میوه ها در دوران قاعدگی :
کیوی دارای روی و ویتامین c می باشد که می تواند در جذب آهن در بدن کمک شایانی داشته باشد و همچنین در هضم غذا در این دوران بسیار مفید واقع می شود و می تواند علائمی مانند نفخ و تغییراتی را که در خلق و خوی در این دوران عارض می‌ شود را برطرف نماید .

۷ ) مصرف شکلات تلخ :
اگر شما در دوران قاعدگی خود جز افرادی هستید که عصبی می شوند و خلقیات شما با تغییراتی همراه می گردد ما توصیه می‌ کنیم شکلات تلخ که دارای آنتی اکسیدان می باشد مصرف کنید زیرا این ماده غذایی باعث تقویت هورمون های سروتونین می شود و روی خلق و خوی شما تاثیر مثبت ایفا می‌ کند .

۸) مصرف ویتامین ها :
اگر در برنامه غذایی خود ویتامین‌ ها را جایی بدهید به مراتب علائم دوران قاعدگی شما برطرف می‌ شود و از ضعف شما در این دوران پیشگیری می نماید توصیه می‌ شود مصرف ویتامین e در این دوران را نا دیده نگیرید.

شاهدانه و تخم مرغ دارای ویتامین e هستند با مصرف آن علائم قاعدگی را کاهش دهید مصرف ویتامین b۶ در دوران قاعدگی لازم است و بر روی بهبود خلق و خوی شما تاثیر مثبت ایفا می‌ کند این ویتامین را می‌توانید در سیب‌زمینی و غلات دریافت نمایید و مصرف ویتامین سی و زینک در دوران قاعدگی در تقویت تخمدان ها بسیار موثر واقع می‌ شود این ویتامین‌ ها را در گریپ‌رفروت و کدوتنبل می توانید دریافت کنید .

(( در ادامه این مبحث توصیه می شود مقاله پریود دردناک نشانه چیست و راه های کاهش درد آن را حتما مطالعه نمایید ))

تماس با خدمات پرستاری در منزل

۹) مصرف ماهی بهترین مواد غذایی در دوران قاعدگی :
ماهی دارای امگا ۳ می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف آن می تواند شکم درد ، کمر درد های دوران قاعدگی را کاهش دهد و باعث انرژی شما گردد از این رو جز بهترین خوراکی ها در دوران قاعدگی محسوب می شود .

۱۰) مصرف کلم بروکلی :
توصیه می‌‌ کنیم اگر در دوران قاعدگی خود احساس ضعف و بی رمقی می‌ کنید حتماً از کلم بروکلی استفاده کنید این ماده غذایی دارای آهن می‌باشد و می‌تواند آهنی را که در هنگام خونریزی از دست می‌ دهید را جبران کند و ضعف را از شما دور نماید همچنین این مواد غذایی به دلیل پتاسیم و منیزیم موجود در آن علائم درد را در شما کاهش می دهد می توانید آن را کباب کنید و یا در سالاد خود به مصرف برسانید

۱۱ ) مصرف آب و مایعات :
زمانی که به اندازه لازم در این دوران آب مصرف می کنید التهابات درون بدن که در دوران قاعدگی ایجاد می‌ شود کاهش پیدا می‌ کند سعی کنید روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب و مایعات به مصرف برسانید .

۱۲) موادغذایی حاوی کلسیم را به مصرف برسانید :
بهترین خوراکی ها در دوران قاعدگی مواد غذایی هستند که دارای کلسیم می باشند سعی کنید از این مواد غذایی در این دوران بیشتر مصرف کنید تا نا توانی شما را کاهش بدهد توصیه می شود روزانه ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم استفاده کنید کلسیم را می‌ توانید در انواع لبنیات از جمله ماست و شیر یا کنجد و کلم بروکلی دریافت کرد

۱۳) سبزیجات :
از دیگر مواد غذایی و خوراکی های دوران قاعدگی که باید مصرف شود سبزیجات می باشد که دارای کربوهیدرات می باشد مصرف سبزیجات جزو مواد غذایی کامل محسوب می‌ شود که نباید از آن ها چشم پوشی نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

14 − 1 =

فهرست