تماس
021-66582923

درمان خانگی اسهال و علت بروز این بیماری

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی اسهال و علت بروز این بیماری

عارضه اسهال یکی از بیماری هایی می باشد که همه ما به آن درگیر شده ایم و آن را می‌ شناسیم این که اسهال به چه علت هایی بروز می کند و راه های درمان خانگی آن به چه صورت است مباحثی هستند که در این مقاله با آن سر و کار داریم با ما همراه باشید تا با راه‌ های درمان خانگی اسهال آشنایی پیدا کنید. این مقاله توسط کارشناسان بخش سلامت موسسه آتیه پرستاران سلامت تهیه و تنظیم شده است.

بیماری اسهال به چه دلایلی اتفاق می‌افتد ؟

  • آلرژی داشتن به مواد غذایی
  • نوشیدن آبی که میکروب داشته باشد.
  • اختلالات مربوط به روده
  • عفونت
  • عمل جراحی معده و کیسه صفرا

علائم بروز اسهال :

  • احساس تهوع داشتن
  • بروز درد در ناحیه شکم
  • احساس نفخ و ورم
  • دهیدراته شدن بدن
  • افزایش دمای حرارت بدن
  • افزایش مدفوع

راه های درمان خانگی اسهال به شرح زیر می باشد :

1- خوردن ماست :

همان طور که می‌دانید ماست دارای یک سری از باکتری های مفید می باشد اگر به صورت ترش استعمال گردد می تواند در درمان اسهال موثر واقع شود.

2- مصرف زنجبیل :

شما می توانید از درمان خانگی اسهال برای بیماری خود بهره ببرید و زنجبیل را با عسل ترکیب نمایید وبه مصرف برسانید .

3- مصرف دانه های شنبلیله :

دانه های شنبلیله را با ماست و زیره مخلوط نمایید و در طول روز ۳مرتبه آن را بخورید با این ترکیب می‌توانید اسهال خود را درمان نماید .

4- نوشیدن دمنوش بابونه :

یکی از درمان های خانگی اسهال دمنوش بابونه می باشد این دمنوش ضمن برطرف کردن علائم اسهال می تواند به درمان آن نیز کمک زیادی بکند .

5- مصرف سرکه سیب :

سرکه سیب دارای خاصیت بی شماری می باشد و می تواند با باکتری های مضر بدن مقابله کند با خوردن این سرکه میتوانید اسهال خود را که بر اثر عفونت های باکتریایی به وجود آمده است را درمان کنید.

( در ادامه توصیه می شود مقاله علت و راه های پیشگیری از زخم معده در سالمندان را مطالعه نمایید )

6- مصرف برنج :

زمانی که دچار اسهال می شوید شما می توانید از درمان خانگی اسهال برای برطرف شدن آنها استفاده کنید یکی از این درمان‌ها مصرف برنج سفید بدون هیچ ترکیبی می باشد برنج سفید مدفوع شما را سفت می کند و از این طریق اسهال شما برطرف خواهد شد .

7- خوردن سوپ هویج :

یکی دیگر از راه های درمان خانگی اسهال خوردن سوپ هویج میباشد شما می توانید هویج را با آب بجوشانید و سپس مقداری نمک را اضافه کنید و برای چند روز آن را مصرف کنید هویج علاوه بر تاثیر روی دید اشخاص می تواند اسهال را نیز درمان کند.

8- استفاده از روغن‌ های سیاهدانه :

شما می توانید روغن سیاه دانه را با ماست مخلوط نمایید و در طول روز دو مرتبه آن را بخورید تا شاهد برطرف شدن مشکل اسهال خود شوید .

9- خوردن موز :

یکی از متداول‌ ترین درمان های خانگی اسهال خوردن موز می باشد موز می‌تواند باعث سفت شدن مدفوع گردد و اسهال را متوقف نماید .

10- مصرف شاه توت :

از آن جا که شاه توت خاصیت ضد باکتریایی دارد می تواند در درمان اسهال بسیار موثر واقع شود شما می توانید برگ های آن را در آب بجوشانید و میل نمایید .

11- نوشیدن آب انار :

انار دارای خاصیت های زیادی می باشد و به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند پلی فنل ها و فلاولوئید ها می تواند در درمان اسهال مفید باشد .

12- ترکیب شکر و آب :

شما می توانید مقداری آب بجوشانید به میزان یک به دو نمک و شکر به آن اضافه کنید و بنوشید تا در درمان اسهال شما موثر واقع شود .

13- خوردن سیب زمینی :

سیب زمینی می تواند درد حاصل از اسهال را از بین ببرد و از آنجا که خاصیت ضد التهابی دارد برای درمان اسهال مفید است .

14- گریپ فروت :

شما می‌توانید عصاره آن را بگیرید و در طول روز مصرف کنید این عصاره می تواند به مقابله با باکتری و ویروس های داخل بدن بپردازند و مسمومیت را که بر اثر آن به اسهال مبتلا شده است را درمان کند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله راه های درمان خانگی دل پیچه را مطالعه نمایید)

15- مصرف نعناع فلفلی :

نعنا می‌توانند اختلالات شکمی و گوارشی را برطرف کند شما می توانید برگ های آن را بجوشانید و بعد از سرد شدن آن را بنوشید .

16- استفاده از کشک و زردچوبه :

زردچوبه خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال دارد ترکیب مقداری کشک ،زردچوبه ، برگ کاری ، نمک و آبغوره آن را بجوشانید و در طول روز دو مرتبه بنوشید تا در زمان اسهال شما کارساز باشد .

17- استفاده از پیاز :

یکی از درمان های خانگی اسهال این است که مقداری پیاز را با هل، کشک و شکر و برگ درخت انجیر ترکیب نمایید و بجوشانید سپس آن را میل نمایید این ترکیب در درمان اسهال بسیار مفید واقع شده است .

18- اجتناب از لبنیات :

بسیاری از افراد نمی توانند لاکتوز موجود در لبنیات را تحمل کند و با خوردن لبنیات در شرایطی که اسهال دارند شرایط را برایشان حاد تر می‌کند از این رو در این دوران از خوردن لبنیات به دور باشید .

19- مصرف نوشیدنی های ورزشی :

نوشیدنی های ورزشی دارای نمک و شکر هستند مصرف آن می تواند باعث جذب آب بدن گردد و در درمان اسهال بسیار مفید می باشد و باعث می‌شود از شر آن ‌ رهایی یابید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

19 − 5 =

فهرست