تماس
021-66582923

درمان سریع خانگی دندان درد شدید با 15 روش عالی

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان سریع خانگی دندان درد

درمان خانگی دندان درد یکی از بیشترین سولات در بخش سلامت می باشد که از کارشناسان آتیه پرستاران پرسیده می شود. دندان درد یکی از درد های غیر قابل تحمل و زجر آور می باشد که تحمل آن بسیار سخت می باشد. عواملی که باعث ایجاد درد دندان می شود بنا بر مواردی مانند پوسیدگی ،سوراخ شدگی ، عفونت لثه و دندان و سایر موارد دیگر می باشد که برای ترمیم و بازسازی آن لازم است نزد یک متخصص دندان بروید. اما درد های حاصل از آن را می توانید برای یک مدت با استفاده از روش های خانگی درمان کرد. که ما در این مقاله به درمان خانگی دندان درد خواهیم پرداخت.

برای دندان درد چه راه کارهای خانگی وجود دارد ؟

1- استعمال سیر :

یکی از مهمترین روشهای درمان خانگی دندان درد استفاده از سیر می باشد. مواد غذایی سیر به دلیل دارا بودن ماده‌ای به نام آلیسین خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند درد ناشی از دندان را آرام کند. شما می توانید سیر را با مقداری نمک بجوشانید و بر روی دندانی که درد می کند قرار دهید تا درد حاصل از آن کاهش پیدا کند و یا این که یک حبه سیر را به صورت خام بجوید.

2- استعمال گل میخک :

یکی از درمان های خانگی دندان درد این است که روغن گل میخک را روی دندان خود بمالید و تا زمانی که درد آن کم نشده آن را برندارید و با این که گل میخک را بجوید تا روغن آن خارج شود .

3- مصرف پودر فلفل و زنجبیل :

شما می توانید برای کاهش دندان درد خود این دو ادویه را ترکیب نمایید و مقداری آب به آن اضافه کنید و با گوش پاک کن مقداری از آن را روی دندان خود بمالید و بگذارید بماند تا درد شما را کاهش بدهد .

4- استفاده از چای سیاه برای درمان خانگی دندان درد :

چای سیاه یکی دیگر از درمان‌ های دندان درد می باشد این ماده به دلیل سرشار بودن از تانن خاصیت جمع کنندگی دارد و می‌تواند به کاهش دندان درد کمک شایانی بکند شما می توانید کیسه چای را روی دندان خود قرار بدهید و یا دم شده آن را غرغره نمایید .

5- استعمال آب نمک :

شما باید نمک را در آب جوشیده بریزید و زمانی که سرد شد آن را درون دهان غرغره کنید تا شاهد کاهش درد دندان خود شوید.

( در ادامه توصیه می شود مقاله آیا کشیدن دندان عقل الزامی است را مطالعه نمایید )

6- ژل آلوورا :

ژل آلود را به دلیل خاصیت ضد باکتریایی می تواند در تمیز کردن دندان و لثه ها و همچنین کاهش درد آن کمک شایانی بکند.

7- استفاده از جوش شیرین :

از دیگر روش های درمان خانگی دندان درد می توانیم به جوش شیرین اشاره کنیم برای کاهش درد خود جوش شیرین را با پنبه بجوشانید سپس پنبه را روی دندان خود قرار بدهید تا تسکین یابد .

8- استعمال آویشن :

از دیگر روش های درمان خانگی دندان درد استفاده از آویشن می باشد . گیاه آویشن دارای خاصیت ضد عفونی کننده می باشد می توانید روغن آن را با آب ترکیب نمایید و درون دهان خود غرغره کنید تا بتواند دندان درد شما را تسکین بدهد .

9- کاربرد اسپند در درمان خانگی دندان درد :

اسپند یکی از راه های درمانی بسیار کارساز در کاهش و درمان دندان درد می باشد و می تواند خونریزی های حاصل از آن را نیز کاهش بدهد طریقه استعمال آن این گونه است که اسپند را با آبلیمو مخلوط کنید و گرم نمایید سپس پنبه را به این مخلوط آغشته کنید و روی دندان خود قرار دهید این روش خیلی سریع دندان درد را کاهش می دهد .

10- استفاده از کیسه یخ :

یک پلاستیک را که درون آن یخ قرار داده اید را با دستمال بپوشانید و از قسمت بیرون روی دندانی که درد میکند قرار بدهید توجه داشته باشید یخ را مستقیم روی دندان نگذارید زیرا باعث می‌شود درد آن بیشتر شود اگر کمپرس سرد باعث تشدید درد دندان شد سعی کنید از کمپرس گرم جایگزین آن کنید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله آیا کشیدن دندان در بارداری خطر دارد را مطالعه نمایید )

11- استفاده از ژل بی حس کننده :

یکی دیگر از درمان های موقت درد دندان استفاده از ژل های بی حس کننده می باشد که می توانید آن را تهیه کنید و روی دندان خود بمالید تا در کاهش درد موثر واقع شود این ژل ممکن است زبان و دهان شما را نیز بی حس کند اما بعد از مدتی از بین خواهد رفت .

12- پاکسازی دهان :

زمانی که غذا می خورید امکان دارد قطعه های ریزی از آن در دندان های شما گیر کرده باشد و اگر دندان شما دچار پوسیدگی باشد و لثه های شما ملتهب شده باشد باعث بلند شدن درد دندان شما می گردد شما می توانید دهان خود را کاملا تمیز و پاک سازی نمایید و قطعه‌ های غذا را که گیر کرده است را از دهان خارج نمایید تمیز کردن می‌تواند با استفاده از نخ دندان یا مسواک زدن باشد و یا اینکه با استفاده از دهانشویه ها دهان خود را کاملا بشویید تا غذای گیرکرده خارج شود .

13- استفاده از وانیل :

همان طور که می دانید یکی از مواد داخل وانیل الکل می باشد از آنجا که الکل خاصیت بی حس کنندگی دارد و همچنین بوی خوشی که وانیل دارد می‌تواند در آرام کردن درد دندان بسیار موثر واقع شود و یکی از درمان های خانگی برای دندان درد محسوب شود شما میتوانید از عصاره آن به دندان خود بزنید تا درد آن تسکین پیدا کند .

14- آدامس بجوید :

یکی دیگر از مواردی که در درمان خانگی دندان درد می توان به آن اشاره کرد گذاشتن آدامس جویده شده روی قسمت های شکسته شده یا خالی شده دندان می باشد که می تواند درد را کاهش بدهد .

15- مصرف پیاز :

پیاز خاصیت ضد میکروبی دارد و می‌تواند ضمن این که میکروب های دندان را ازبین میبرد به کاهش دندان درد نیز کمک شایانی بکند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده + 16 =

فهرست