تماس
021-66582923

درمان خانگی ذات‌ الریه در کودکان و بزرگسالان

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک
بدون دیدگاه
درمان خانگی ذات‌ الریه در کودکان و بزرگسالان

درمان خانگی ذات الریه مبحثی است که می خواهیم راجعب آن صحبت کنیم تا بتوانید به راحتی در منزل خود را درمان نمایید البته باید این را فراموش نکنید که حتما قبل از درمان در منزل باید نزد پزشک بروید. زمانی که درون ریه های شما عفونت کرده باشد و بر اثر عفونت زیاد دچار التهاب شده باشد شما اصطلاحاً به بیماری ذات الریه مبتلا گردیده اید. در این بیماری عفونت شدید می‌ شود و راه های تنفسی فرد مبتلا گرفته می شود و دارای یکی از علائم مانند تب و لرز احساس درد و تنگی نفس می باشند.

زمانی که به این عارضه مبتلا شده اید سرفه‌ های شدیدی که می‌کنید همراه آن مایعات چرکی از گلو و سینه خارج می‌ شود که باید حتما نزد پزشک برای درمان مشکلات خود بروید. توصیه می کنیم ضمن بهره مندی از تجویزات پزشک از درمانهای خانگی نیز استفاده کنید تا روند درمانی شما تسریع گردد . .

انواع درمان خانگی ذات‌ الریه به شرح زیر می باشد :

1- کاربرد محلول آب نمک :

یکی از روش‌ های کار ساز درمان خانگی ذات الریه و مراقبت از بیمار در منزل از افرادی که به این بیماری دچار شده اند این است که مقداری آب و نمک تهیه کنید و درون دهان خود غرغره کنید توصیه می‌ شود این کار را در طول شبانه روز سه مرتبه انجام دهید تا در درمان ذات الریه موثر واقع شود .

2- مصرف چای نعناع :

نوشیدن چای نعناع مخاط درون ریه و گلوی شما را برطرف می‌ کند از آنجا که نعناع حالت مسکن دارد و تورم را کاهش می دهد سعی کنید اگر به ذات الریه درگیر شده اید با برگ‌ های نعناع چای درست کنید و بعد از جوشاندن آن را صاف نمایید و با لیمو و عسل به صورت سرد شده بنوشید.

3- مصرف دارو های تسکین‌ دهنده :

در صورتی که به ذات الریه (Pneumonia) مبتلا شده اید و حرارت بدن شما بالا رفته است از داروهای مسکن و تب بر که به راحتی می‌ توانید در دارو خانه ها آن را فراهم کنید استفاده نمایید تا تب شما را کاهش بدهد .

4- کاربرد کمپرس ملایم :

زمانی که حرارت بدن شما بر اثر ذات الریه افزایش پیدا کرده است می توانید از کمپرس های خیلی ملایم استفاده کنید تا به صورت تدریجی و کم‌کم دمای بدن خود را کاهش دهید .

5- نوشیدن آب گرم :

یکی دیگر از راه های درمان خانگی ذات الریه در صورتی که با لرز همراه باشد نوشیدن آب گرم می باشد آب گرم باعث می‌ شود رطوبت در بدن شما حفظ شود و لرز شما را برطرف کند توصیه می‌شود از غذا های آبکی مانند سوپ نیز استفاده کنید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله راه های درمان در منزل برای عفونت گلو در کودکان را مطالعه نمایید )

6- قرار گرفتن مقابل پنکه :

از دیگر درمان های موثر برای ذات الریه زمانی که دچار تنگی نفس می شوید این است که رو به روی یک فن خنک کننده مانند پنکه قرار بگیرید و هوای خنک را به سمت خود هدایت کنید تا تنگی نفس شما برطرف گردد.

7- مصرف قهوه :

از آنجا که قهوه خاصیت انبساط کنندگی روی مجرای تنفسی دارند توصیه می‌ کنیم هنگام بروز تنگی نفس خود قهوه بنوشید تا راه نفس کشیدن شما بازتر شود و از این طریق تنگی نفس خود را برطرف نماید .

8- کاربرد زردچوبه در درمان خانگی ذات الریه :

خاصیت ضد التهابی زردچوبه می تواند درد ناشی از آن را تسکین بدهد شما می توانید چای زردچوبه تهیه کنید و جوشانده آن را با عسل میل نمایید این روش می‌تواند در درمان ذات الریه موثر واقع گردد .

9- مصرف زنجبیل :

از دیگر راه های درمان خانگی ذات الریه استفاده از زنجبیل است. زنجبیل یک کاهنده درد می باشد جوشاندهن آن را می توانید همراه عسل یا آب لیمو به مصرف برسانید تا در درمان ذات الریه شما کارساز واقع گردد .

10- فلفل کاین :

اگر شما به عارضه ی ذات‌الریه مبتلا شده‌اید و سینه شما خلطی شده است شما می توانید از یک راهکار خانگی برای خلاص شدن خلط از سینه خود استفاده کنید و آن این است که یک ظرف را پر از آب کنید و مقداری آب لیمو و فلفل درون آن بریزید و در طول روز مرتباً را بنوشید .

11- مصرف آب هویج :

یکی دیگر از زمان های خانگی ذات‌الریه نوشیدن آب هویج می باشد که اگر مقداری فلفل را نیز به آن بیفزایید تاثیر گذاری آن بالاتر می‌ رود و برای بهبودی شما مفیدتر خواهد بود .

12- کاربرد حمام بخار در درمان خانگی ذات‌ الریه :

شما می توانید از بخور دادن توسط روغن گیاهی مانند اکالیپتوس یا اسطوخودوس بهره ببرید درون آب گرم روغن های گیاهی را بریزید و روی سر خود را با یک جمله بپوشانید و آب حاصل از بخار آن را تنفس کنید این کار می‌ تواند راه تنفس شما را باز کند .

13- درمان با روغن تربانتین و کافور :

شما با ترکیب این دو نوع روغن و ماساژ آن روی سینه وگرم نگه داشتن آن می توانید تا حد زیادی علائم و مشکلات به وجود آمده بر اثر ذات الریه خود را درمان بکنید.

14- مصرف سوپ سرشار از پتاسیم :

افرادی که عارضه دات الریه مبتلا شدن سوپ پتاسیم کمک شایانی به روند بهبود سلول های ریه می کند توصیه می شود یک سوپ که حاوی پتاسیم مورد نیاز می باشند را برای این افراد تهیه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × 1 =

فهرست