تماس
021-66582923

درمان خانگی چربی کبد را بدانید

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی چربی کبد در سالمندان

همان طور که می دانید کبد یکی از اصلی ترین اعضای بدن هر شخصی می باشد که وظایف مهمی را در بدن انجام می دهد. اگر کبد شما دچار مشکل شود می‌تواند در سیستم گوارش بدن اختلالاتی را به وجود بیاورد از این رو سلامت آن برای ما بسیار حائز اهمیت تلقی شده است. در این مبحث با کمک کارشناسان بخش سلامت موسسه آتیه پرستاران سلامت می خواهیم در مورد درمان خانگی چربی کبد و کبدی که دچار چربی شده است و ناسالم می باشد راهکارهایی را ارائه بدهیم تا بتوانید از چربی و ناسالم بودن آن رهایی پیدا کنید.

کبد در صورتی چرب می شود که تحت تاثیر مواد غذایی مضر قرار گرفته باشد زمانی که چربی آن را گرفته باشد نمی‌تواند به درستی در بدن عمل کند از این رو افراد دائما احساس خستگی می کنند و سردرد دارند و حتی در نفس کشیدن خودشان دچار مشکل می‌شوند و نمی‌تواند از زندگی خود لذت بهتری را ببرند.

افرادی که دچار چربی کبد هستند یک سری از مواد غذایی را باید از برنامه خود حذف کنند تا بتوانند در سلامت کبد خود اقدامی را انجام داده باشند از جمله گوشت های چرب و مواد غذایی سرخ شده و موادی که دارای مواد قندی هستند مانند شیرینی ها و بستنی ها که خوردن آن شرایط را برای کبد بدتر خواهد کرد .

مصرف انواع میوه ها و راهکارهای درمان خانگی چربی کبد به شرح زیر می باشد :

ما سعی کرده ایم مواردی را به شما عزیزان در مورد درمان خانگی چربی کبد شرح دهیم که در زیر به آنها اشاره شده است . اگر شما شغلتون مراقبت و پرستاری از سالمند می باشد حتما برای در امان ماندن کبد سالمند خود به موارد زیر توجه لازم را داشته باشید.

1- استفاده از سیب سبز :

همان طور که می دانید سیب سبز دارای املاح معدنی زیادی می باشد از این رو می تواند با چربی‌های بدن مبارزه کند محققان به این نتیجه رسیدند که اگر سیب سبز که یکی از میوه‌ های بسیار مفید میباشد را مصرف کنید می تواند روی چربی کبد شما تاثیر بگذارد و آن را برطرف نماید .

2- مصرف گریپ فروت :

گریپ فروت یکی از میوه های شناخته شده برای درمان چربی کبد می باشد این میوه به دلیل سرشار بودن از موادی مانند اسید مالیک و کارا تنوئید باعث می‌شود که به تحریک واداشته شود و چربی آن برطرف گردد .

3- مصرف لیمو ترش :

یکی از موارد درمان خانگی چربی کبد می توان به مصرف لیمو ترش اشاره کرد. مصرف لیمو ترش دارای آنتی اکسیدان بالایی می باشد و می تواند به تولید صفرا در بدن کمک زیادی بکند و باعث تحرکات روده ای می گردد از این رو اگر دارای چربی کبد هستید به صورت ناشتا مقداری از آن را با آب گرم مخلوط کنید تا چربی کبد را برطرف کند .

4- استفاده از گردو :

به احتمال زیاد با خاصیت های بی شمار گردو آشنا هستید و می‌دانید که گردو دارای ویتامین e ،اسید امگا 3 ،اسید آمینه و گلوتاتیون می باشد مواد تشکیل دهنده گردو روی عملکرد کبد بسیار تاثیر گذار است و باعث سم زدایی و رفع چربی آن می گردد .

5- مصرف عناب در درمان خانگی چربی کبد :

محققان به این نتیجه رسیدند که عناب می تواند آنزیم های کبدی را پایین بیاورند و این عضو حیاتی را از گزند بیماری‌ های مختلف مصون بدارد توصیه می شود برای سلامت کبد خود از این درمان خانگی چشم پوشی نکنید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله علائم هشدار دهنده سرطان کبد را مطالعه نمایید )

6- مصرف دمنوش گل داوودی :

یکسری تحقیقات که روی گل داوودی انجام شده است به این موضوع رسیدند که دمنوش گل داوودی به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد می تواند روی سلول‌ های کبدی تاثیرگذار باشد و عملکرد کبد را بهتر کند از این رو توصیه می شود دمنوش آن را برای افرادی که دچار چربی کبد هستند مورد استفاده قرار بدهید .

7- بادرنجبویه :

یکی از درمان های خانگی چربی کبد استفاده از دمنوش بادرنجبویه می باشد این دمنوش مانع از فعالیت یکسری از گلبول ها در کبد می‌شود و می‌تواند آنزیم های چربی کبد را از بین ببرد .

8- استفاده از دمنوش مریم گلی :

به احتمال زیاد این موضوع به گوش شما خورده باشد که گیاه مریم گلی یک گیاه ادرار آور شناخته شده است نوشیدن آن می‌تواند فشار را از روی مثانه و کبد بردارد ضمن خاصیت ادرار آوری آن باعث عرق کردن بیش از حد می گردد و این عامل روی روش سم زدایی کبد از طریق پوست بسیار موثر واقع شده است .

9- نوشیدن گل صد تومنی :

دمنوش گل صد تومانی می‌ تواند کبد را از بیماری‌های زیادی محافظت نماید از این رو توصیه می شود از دمنوش آن برای برطرف شدن التهاب و چربی کبد خود استفاده نمایید .

10- درمان خانگی چربی کبد با چای سبز :

برای اینکه یک کبد سالم داشته باشید که بدون چربی باشد لازم است روزی ۳ فنجان چای سبز را که خاصیت آنتی اکسیدان دارد و روی عملکرد کبد بسیار موثر واقع می‌شود را به مصرف برسانید .

11- مصرف رازیانه :

رازیانه دارای ویتامین های زیادی میباشد و یک گیاه بسیار موثر و مفید برای پاکسازی گوارش و کبد محسوب شده است و با خاصیت ادرارآور ای که دارد به پاکسازی کبد کمک شایانی می‌کند .

12- مصرف شیرین بیان :

یکی دیگر از موارد درمان خانگی چربی کبد استفاده از شیرین بیان می باشد. هر مشکل و اختلالی که روی کبد شما ایجاد شده باشد با گیاه شیرین بیان می توان آن را برطرف کنید شما می توانید پودر شده ریشه شیرین بیان را داخل آب بریزید و بگذارید دم بکشد سپس آن را صاف نمایید و در روز دو مرتبه مصرف کنید تا از شر چربی کبد خود خلاص شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × دو =

فهرست