تماس
021-66582923

درمان خانگی گرفتگی صدا

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی گرفتگی صدا در افراد سالمند

درمان خانگی گرفتگی صدا یکی از مشکلات رایجی می باشد که اکثر افراد به آن دچار می شوند. گرفتگی ایجاد شده در صدای اشخاص ناشی از التهابات درون حنجره می باشد که یک سری از عوامل مانند عفونت دستگاه تنفسی ، تحریک شدن بر اثر دخانیات و آلودگی‌ های ناشی از هوا می‌تواند از عوامل بروز آن باشد و این اختلال معمولاً بین ۲ الی ۳ هفته زمان می‌برد تا به حالت اولیه برگردد.

اما برای اینکه خیلی سریع تر از این زمان از این حالت خارج شوید ما یک سری مراقبت های پرستاری و درمان خانگی گرفتگی صدا را به شما ارائه می دهیم تا با به کارگیری آن بتوانید گرفتگی صدای خود را درمان نماید. موسسه پرستاری در منزل آتیه پرستاران سلامت شما را به ادامه این مبحث دعوت می کند. با ما همراه باشید .

درمان گرفتگی صدا با روشهای مراقبت پرستاری در منزل

اگر به گرفتگی صدا دچار شده اید می توانید با یک سری روشهای مراقبت و پرستاری در منزل از خودتان این مشکل را برطرف نمایید. ما این روشها را با کمک کارشناسان مرکز خدمات پرستاری آتیه پرستاران سلامت برای شما عزیزان شرح داده ایم که شامل:

1- به حنجره خود استراحت بدهید و کمتر از آن استفاده کنید :

زمانی که حنجره ی شما دچار التهاب می گردد و صدای شما می گیرد اولین اقدام درمانی این است که زیاد از حنجره خود استفاده نکنید و به آن استراحت بدهید و کمتر صحبت کنید تا التهاب فروکش نماید .

2- مواد محرک زا را کنار بگذارید :

موادی که تحریک زا هستند مانند دود سیگار می تواند التهابات حنجره شما را بیشتر کند پس اگر فرد سیگاری هستید برای مدتی از آن اجتناب نمایید و همچنین مشروبات الکلی را نیز کنار بگذارید و در محیط های آلوده قرار نگیرید .

3- نوشیدن مایعات :

یکی دیگر از موارد درمان خانگی گرفتگی صدا نوشیدن فراوان مایعات می باشد. مایعات می‌تواند از کم آبی بدن پیشگیری نماید. اگر مایعات و نوشیدنی‌ های گرم مصرف کنید به مراتب در گرفتگی صدای شما کارساز تر می باشد. لازم به ذکر است در این دوران از نوشیدنی قهوه که محرک زا است اجتناب نمایید.

4- دارو های مصرفی بدون تجویز پزشک :

اگر گرفتگی ایجاد شده در صدای شما ناشی از عفونت باشد می‌توانید از داروهای ضد التهابی مانند استامینوفن استفاده کنید تا برطرف شود.

5- استفاده از دستگاه بخار :

دستگاه بخار در اتاقی که هستید می تواند هوای آن را مرطوب کند و زمانی که این هوا را استنشاق می کنید می تواند برای گرفتگی صدای شما موثر واقع شود و التهابات حنجره شما را برطرف نماید .

6- بخور زنجبیل:

روغن زنجبیل خاصیت درمانی زیادی دارد که یکی از خدمات پرستاری خانگی در درمان گرفتگی صدا بخور زنجبیل می باشد و می‌تواند رطوبت را در حنجره ایجاد کند. سعی کنید از بخور آن بهره ببرید و آن را استنشاق کنید این روش جزء یکی از درمان های خانگی صدا محسوب می شود .

7- آب نمک :

یک لیوان آب را با نمک مخلوط کنید و آن را درون دهان خود غر غره نمایید. نمک می تواند بافت هایی را که در حنجره دچار التهاب شده را التیام ببخشد. این کار را در روز چند مرتبه تکرار کنید.

8- استفاده از سیر :

همان طور که می دانید سیر خاصیت های درمانی بیشماری دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها کارساز می باشد. این ماده به دلیل خاصیت ضد باکتریایی می‌تواند عفونت‌های حنجره را از بین ببرد. آن را در مواد غذایی خود به مصرف برسانید تا گرفتگی صدای شما را برطرف نماید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله خشکی دهان نشانه چیست و راه های درمان آن را مطالعه نمایید )

9- استفاده از عسل :

عسل که به عنوان یک دارو بیشترین کاربرد را پیدا کرده است می‌تواند ترشح ایجاد شده در مخاط گلو را که به سرفه منجر می شود را برطرف کند. شربت آن گرفتگی صدا را نیز درمان می کند و التهابات حنجره را برطرف می‌کند .

10- گیاه گل گاوزبان :

اگر گل گاوزبان و عناب را ترکیب کنید و در طول روز چند مرتبه بنوشید می تواند گرفتگی صدای شما را برطرف نماید این یکی از درمان های گرفتگی صدا محسوب می‌شود.

11- مصرف گل زوفا :

گیاه دارویی زوفا می‌تواند حنجره و تارهای صوتی را قوی کند و عفونت آن را برطرف کند. می توانید آن را با بنفشه کاکوتی و آویشن ترکیب کنید و به صورت دمنوش روزی دو مرتبه بنوشید.

12- گرفتگی صدا بر اثر ترشح اسید معده :

اگر گرفتگی صدای شما بر اثر ترشح اسید معده باشد یکی از درمان های مفید در خانه برای برطرف شدن آن این است که هنگام خوابیدن سر از بدن بالاتر قرار بگیرد تا محتویات معده بازگشت پیدا نکند و حتی الامکان ۳ ساعت قبل خواب چیزی نخورید .

13- سوپ مرغ :

یکی دیگر از درمانهای گرفتگی صدا این است که از سوپ مرغ بهره ببرید. گرم بودن سوپ‌مرغ مخاط گلو را نرم میکند و میتواند گرفتگی آن را برطرف نماید.

14- مصرف اسفناج :

اسفناج را بپزید و برای درمان گرفتگی صدای خود مصرف کنید. اسفناج ضمن برطرف کردن سرفه می تواند التهابات گلو را از بین ببرد .

15- خوردن سیب :

از آن جا که سیب خواص بی شماری دارد و در درمان بسیاری از مشکلات موثر واقع شده است می تواند روی دستگاه تنفسی و گرفتگی صدا مفید باشد. شما می توانید آب آن را بگیرید و روزانه ۳ لیوان بنوشید .

16- استفاده از گل ختمی :

یکی دیگر از راه های درمان خانگی گرفتگی صدا استفاده از گل ختمی می باشد. از زمان‌های گذشته گل ختمی کاربرد داشته و برای نرم شدن سینه بسیار مصرف داشته است. می‌توانید جوشانده آن را تهیه کنید و برای گرفتگی صدای خود با مصرف آن مشکل را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

10 + 11 =

فهرست