تماس
021-66582923
سوتین در دوران بارداری

بستن سوتین در دوران بارداری

بستن سوتین در دوران بارداری یکی از مواردی می باشد که حتما باید مادران باردار به نکات سلامتی آن توجه خاصی داشته باشند. زنان با رسیدن به سن بلوغ و با به وجود آمدن تغییرات جسمی و ظاهری ، از لباس زیری به نام سوتین یا سینه بند استفاده میکنند .پوشیدن این لباس زیر مخصوص بانوان ، جنبه پوشش اسلامی ندارد، بلکه از نظر رعایت و سلامت بهداشت فردی و جسمی شخص است که دارای اهمیت ویژه ای است .

سوتین از سایز بندی و طرح و رنگ های مختلفی در بازار موجود است و نقش مهمی در حفظ فرم سینه ها و زیبایی فرم بدن خانم ها دارد و از ابتلاء سینه ها به قارچ جلوگیری می کند.
در این مقاله قصد داریم بستن سوتین در دوران بارداری را بررسی کنیم .

تقسیم بندی سوتین ها از لحاظ نوع مصرف

این تقسیم‌بندی از لحاظ زمان و نوع استفاده بررسی می‌شود

۱)سوتین های معمولی : دارای رنگ بندی ،طرح و جنس‌های مختلف است و معمولاً افراد عادی با سینه های سبک از آنها استفاده می کنند و در ساخت آنها، پارچه ، فنر و یا تور و گیپور به کار رفته است .

۲)سوتین دوره بارداری : در ساخت این نوع سوتین که برای افرادی با سینه های سنگین و در حال رشد طراحی شده ؛ از آستر نرم پنبه ای و یک لایه پارچه برای کاپ سینه استفاده شده و دارای بند سرشانه پهن و گیره های قابل تنظیم هستند که فاقد هرگونه فنر می باشد .

۳)سوتین شیردهی : در زمان شیردهی ،سینه ها سنگین تر شده اند و هم اینکه نیاز است، مادر فرزند خود را مدام شیر دهد در نتیجه کاپ سینه به نحوی طراحی و ساخته شده که قابل باز و بسته شدن است و مادر به راحتی میتواند عمل شیردهی را انجام دهد .

ویژگی های سوتین بارداری مناسب

از آنجایی که بارداری در بعضی بانوان دوره ای تکرار نشدنی خواهد بود به همین دلیل بی تجربگی و عدم آگاهی از برخی مسائل می‌تواند کاملاً طبیعی باشد. می خواهیم به شما کمک کنیم تا این دوره را بدون نگرانی و به راحتی سپری کنید و در زیر ویژگی‌های بهترین سوتین در دوران بارداری را ذکر خواهیم کرد .

  • سوتینی که خریداری می کنید باید کاملاً سینه را در خود جای دهد و به عبارتی شل و یا خیلی سفت نباشد .
  • جنس سوتین اهمیت زیادی دارد، پارچه هایی با الیاف مصنوعی مناسب نیستند بهتر است جنس آن پنبه ای و سبک باشد .
  • کاپ سینه باید سایز مناسب داشته باشد تا سینه ها از اطراف بیرون نزنند .
  • سوتینی سایز مناسب دارد که بندهای سر شانه بر روی شانه ها اثر باقی نگذارد و نوک سینه ها رو به رو باشد و به سمت بالا و یا پایین نباشد .
  • بند دور سینه بهتر است پهن باشد و اندازه آن به گونه‌ای باشد که از پشت به سمت بالا کشیده نشود و کاملاً زیر کتف قرار گرفته باشد .
  • سوتین سفت و فنر دار برای این دوران مناسب نیست .
  • بهتر است سایز سینه خود را قبل از خرید به دقت اندازه گیری کنید تا سوتین کاملا اندازه باشد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی یبوست در بارداری را مطالعه نمایید )

نحوه اندازه گیری سایز سینه برای خریدن سوتین بارداری

1- اندازه زدن زیر سینه: سوتینی که معمولی و مناسب بوده را بپوشید مقابل آینه بایستید و شانه‌ها و پشت را صاف کنید ؛متر را طوری دور قفسه سینه و از زیر سینه ها عبور دهید که فاصله‌ای با بدن نداشته باشد یعنی شل و یا خیلی سفت نباشد عدد به دست آمده را یادداشت کنید و اگر فرد بود عدد زوج بعد از آن را بنویسید .

2- اندازه سینه :متر را از روی سینه ها به دور بدن بپیچید طوری که متر شل نباشد عدد را بخوانید و بنویسید .

3- اندازه زیر سینه را از اندازه سینه کم کنید تا عدد اندازه کاپ سینه به دست آید، اندازه به دست آمده اگر:

  • کمتر از ۲.۵۴سانتی متر باشد سایز AA است
  • ۲.۵۴ سانتی‌متر باشد سایز A است
  • ۵.۰۸ سانتی مترباشد سایز B است
  • ۷.۶۲ سانتی متر سایز C می باشد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله ممنوعیت های دوران بارداری را حتما مطالعه نمایید )

استفاده از سوتین در زمان خواب و در دوره بارداری

در حالت عادی توصیه می شود که زنان سوتین خود را در زمان خواب در بیاورند و به سینه ها استراحت دهند اما در شرایط بارداری چون سینه ها سنگین تر هستند و خوابیدن در این مدت کمی با دشواری همراه می‌شود توصیه بر این است که از سوتین های اسپرت و یا مخصوص زمان خواب استفاده کنند که مانع از ایجاد درد و ناراحتی خواهد شد .

سوتین مناسب دوره بارداری در زمان ورزش کردن

از آنجا که تمرینات ورزشی و حرکات یوگا در بارداری از لحاظ روحی و جسمی شرایط بهتری را برای مادر باردار فراهم می کند لذا استفاده از سوتین اسپرت که سینه ها را از پشت به خوبی محکم نگه دارد و مانع ایجاد سایش و حساسیت شود توصیه شده و فرم سینه را حفظ خواهد کرد و حتی بر اعتماد به نفس مادر نیز تاثیر بسزایی دارد .

پوشیدن یا نپوشیدن سوتین در دوران بارداری

در جواب آن عده از عزیزان که میخواهند بدانند آیا باید در این دوران سوتین بپوشند یا خیر؟ باید گفت : بله، با توجه به تغییرات کلی در بدن و بزرگ شدن سینه ها و سنگینی آنها بستن سوتین کمک فراوانی می‌کند و از افتادگی بیش از حد سینه جلوگیری می‌کند. سنگینی سینه ها حتی بر گردن و عضلات آن و قسمت شانه فشار بسیاری وارد می کند؛ در برخی مواقع احتمال آسیب به مهره گردن وجود دارد و به همین دلیل سوتین با سایز بزرگ و مناسب با کش های عریض از فشار اضافه به این نواحی جلوگیری می کند و فرم سینه را تحت کنترل دارد .

با توجه به اینکه ۱۳ اکتبر روز جهانی بدون سوتین معرفی شده و عده ای بر این عقیده هستند که سوتین می تواند به بدن بانوان صدمه وارد کند اما می‌توان گفت این ادعا به اثبات نرسیده و همچنان فواید آن بیشتر است به خصوص بستن سوتین در دوران بارداری و شیردهی اهمیت بسیاری در سلامت جسمی و حتی روحی فرد دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

17 − 9 =

فهرست