تماس
021-66582923
شاد زیستن در سالمندان

راه های شاد زیستن در سالمندان

شاد زیستن در سالمندان را می توان عمده ترین راه برای افزایش طول عمر دانست. اگر می‌‌ خواهید طول عمر زیاد و با کیفیت در زندگی خود داشته باشید باید شاد زندگی کنید و این طرز زندگی کردن کار ساده ای می باشد. شما اگر در زندگی خود رضایت داشته باشید و روی طرز تفکر خود به صورت مثبت تمرکز کنید و راه های شاد زندگی کردن را بیاموزید رضایت مندی کامل را به دست خواهید آورد. ما در مقاله مرکز پرستاری آتیه پرستاران قصد داریم در ارتباط با راه‌ های شاد زیستن در سالمندان توضیحاتی را ارائه بدهید.

راه های شاد زیستن در سالمندان چگونه است ؟؟

اگر سالمند هستید و یا وظیفه مراقبت از افراد مسن در منزل را برعهده دارید حتما سعی کنید با انجام موارد زیر ضمینه شاد زیستن در سالمندان را فراهم کنید . این موارد شامل :

1- خندیدن و لبخند زدن :

یکی از راه های شاد زیستن در سالمندان این است که همیشه یک لبخند در چهره خود داشته باشند تا سلامتی آن ها افزایش پیدا کند.

2- انجام فعالیت‌ های ورزشی :

همان طور که می دانید انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی ضمن این که باعث می‌ شود میزان استرس و تنش های روانی کاهش پیدا کند ، باعث افزایش سطح اعتماد به نفس و همچنین افزایش روحیه در سالمندان می شود . این موارد می‌‌ تواند باعث شادابی و سرزندگی در افراد شود و می تواند از راه های شاد زیستن در سالمندان محسوب شود .

3- تفکرات مثبت داشتن :

یکی دیگر از راه های شاد زیستن در سالمندان این است که نسبت به همه چیز خوشبینانه رفتار کنند و تفکرات مثبت داشته باشند این موارد می‌ تواند حس ناامیدی را در افراد سالمند از بین ببرد .

4- صبر و شکیبایی و تاثیر آن در شاد زیستن سالمندان :

اگر افراد سالمند بتوانند مسائلی را که در پیرامون خود با آن مواجه می‌ شوند را به آرامی و در نهایت صبر و شکیبایی مورد بررسی قرار بدهند، باعث حفظ آرامش و دور شدن آن ها از استرس و تنش های روانی خواهد شد که خود عامل شاد زیستن در سالمندان خواهد شد.

در ادامه توصیه می شود مقاله راه های حذف افسردگی در سالمندان را مطالعه نمایید.

5- اهمیت به سلامت جسمی و روانی :

توجه کردن به سلامت جسمی و روانی در افراد سالمند از راه های شاد زیستن آن ها محسوب می شود.

6- فعال بودن در مشارکت های دسته جمعی :

اگر افراد سالمند در گروه های دسته جمعی مشارکت کنند و یک سری از فعالیت‌ های داوطلبانه را انجام بدهند باعث ایجاد شادمانی و سرگرمی آن ها خواهد شد.

7- وابسته نبودن به دیگران :

از دیگر راه های شاد زیستن در سالمندان (Live happily in the elderly) این است که این افراد به خودشان متکی باشند و از دیگران هیچ گونه انتظاری نداشته باشند. داشتن انتظار از دیگران و متکی بودن به اطرافیان باعث می شود افراد سالمند دچار درگیری های ذهنی شوند و این مسئله روی شادمانی آن ها تاثیر منفی می‌ گذارد.

راه های شاد زیستن در سالمندان

8- مسافرت و گشت و گذار و تاثیر آن در شاد زیستن سالمندان :

مشاهده جهان اطراف و دیدن زیبایی های آن ها بسیار لذت بخش است و باعث بالا رفتن تجربه های سالمندان خواهد شد از این رو شادمانی در این افراد افزایش پیدا می کند.

9- عشق ورزیدن :

افراد سالمند می توانند با محبت کردن و عشق دادن به فرزندان و نوه هایشان زندگی شادتری را تجربه کنند .

در ادامه توصیه می شود مقاله تاثیر شکرگزاری بر سلامت زندگی سالمندان را مطالعه نمایید.

10- آموزش دیدن مهارت های جدید :

سالمندان با داشتن فرصت های لازم می توانند یک سری از مهارت های جدید را به دست بیاورند و این مسئله روی زندگی کردن آن ها با شادمانی تاثیر بسزایی خواهد داشت .

11- خواب با کیفیت و داشتن استراحت لازم :

خواب خوب می‌ تواند باعث آرامش ذهنی افراد سالمند شود و اعصاب آن ها را آرام کند و باعث ریلکس شدن این افراد خواهد شد و میزان انرژی و توانایی آن ها را بالا خواهد برد.

12- اشتغال در سالمندان از راه‌ های شاد زیستن در آن ها :

زمانی که افراد سالمند از شغل اصلی خود باز نشسته می‌ شوند می‌ توانند خود را به انجام کاری به صورت نیمه وقت مشغول نمایند این مسئله روی سلامت روانی آن ها بسیار تاثیر گذار می‌ باشد به شرطی که فشار زیادی روی آن ها ایجاد نکند و مانع تفریحات آن ها نشود .

13- دعا و نیایش با خدا :

راز و نیاز با خداوند متعال و ستایش او و داشتن ارتباط معنوی می‌ تواند از نظر روحی باعث آرامش سالمندان شود و از این نظر روی شاد زیستن سالمندان تاثیر مثبت می کند.

تاثیر رنگ های روشن و شاد در روند شاد زیستن سالمندان :

همان طور که می‌ دانید طی تحقیقات به عمل آمده بین رنگ ها و احساسات افراد ارتباط خاصی وجود دارد از این رو افراد سالمند برای شاد نگه داشتن روحیه خود به رنگ های روشن و شاد روی می‌ آورند زیرا باعث ایجاد یک حس خوشایند در آن ها می‌ گردد.

از این رو اگر افراد سالمند در نوع چیدمان وسایل منزل خود از جمله پرده ها و مبلمان خود از رنگ های روشن بخصوص تم رنگ نارنجی استفاده کنند باعث ایجاد اثرات آرام بخش و شادی آور در زندگی آن ها می گردد و همچنین این رنگ ها روی اشتها و تمایل آن ها به غذا بیشتر می شود و می تواند روی تمرکز آن ها نیز تاثیر بسزایی داشته باشد .

عدم شادی و نشاط در زندگی سالمندان و تاثیرات آن :

عدم شادی در زندگی سالمندان می تواند تاثیرات منفی در روند زندگی آن ها ایجاد کند و باعث بروز یک سری از بیماری‌ ها از جمله افسردگی ، بیماری های روحی و روانی ، انزوا طلبی در جمع و بی خوابی در سالمندان خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × 3 =

فهرست