تماس
021-66582923

تاثیر نوشیدن شیر قبل خواب چیست ؟

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
آیا نوشیدن شیر در شب با روز متفاوت است ؟

بدن انسان به تمام مواد پروتئینی و قندی و کالری نیاز دارد اما در مورد هر یک از این موارد باید دقت شود که به اندازه مصرف شوند. اگر این مواد در زمان‌های مناسب خودشان مصرف شوند تاثیر دو چندانی را در داشتن سلامتی ما به همراه دارند ما در این زمینه نیز می‌خواهیم به مواد پروتئینی علی الخصوص شیر و تاثیر نوشیدن شیر قبل از خواب بپردازیم.

شیر و خاصیت آن:

همان طور که همه ما می دانیم شیر خاصیت های مفیدی دارد زیرا یک منبع غذایی کاملاً طبیعی است. کودکان در کودکی شان شیر می خورند و تا آخر عمر هم این روش را می‌توانند ادامه دهند پس باید بگوییم نوشیدن شیر به طور درست ضرری ندارد. در ادامه این مبحث از نوشته های آتیه پرستاران که در زمینه سلامت می باشد باید بگوییم شیر منبع کلسیم و پروتئین است اولین تاثیری که شیر بر بدن ما می گذارد باعث تقویت استخوان ها می شود و یک رژیم غذایی مناسب است .همچنین این خاصیت را می‌توان در فرآورده‌های دیگر آن نیز پیدا کرد.

تاثیر شیر و عناصر آن بر روی خواب مناسب:

طی تحقیقات انجام شده شیر دارای عناصر و موادی است که کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشیم همچنین در خوب خوابیدن نیز موثر است .این عامل را نیز به خاطر داشتن تریپتوفان می دانند آمینو اسیدی است که باعث ترشح سروتونین میشود که در مغز و بافتهای آن ایجاد آرامش می کند و به ساخت ملاتونین نیز کمک می کند. اگر به شغل پرستاری در منزل مشغول هستید و از سالمند مراقبت و نگهداری می کنید برای اینکه سالمندتان شبها با آرامش بخوابد حتما قبل از خواب یک لیوان شیر به او دهید . البته در دادن شیر به سالمند خود سعی کنید با پزشک او مشورت نمایید .

آیا نوشیدن شیر در شب با روز متفاوت است ؟

بله در بررسی هایی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده به اطلاع می‌رساند، شیری که در شب نوشیده می شود دارای مقادیر فراوانی از ملاتونین و تریپتوفان است حتی از این آزمایشات و تحقیقات هم به این نتیجه رسیدند که شیر قبل از خواب می تواند نگرانی و اضطراب را کاهش دهد و باعث می شود تا شما با آرامش بیشتری به خواب عمیق تری بروید.

نوشیدن شیر قبل از خواب و تاثیر آن بر سلامتی:

شیر قبل از خواب می تواند به کاهش وزن در افرادی که می خواهند رژیم غذایی سالمی را در پیش داشته باشند کمک شایانی کند زیرا شیر مانند دیگر فرآورده های شیمیایی نیست و به طور طبیعی به کاهش وزن می‌پردازد علتش هم این است که شیر باعث می شود تا شما احساس سیر بودن کرده و میلی برای خوردن مواد دیگر را نداشته باشید و از خواب به خاطر گرسنگی بیدار نشوید.

هرچقدر از فواید شیر و کمک کردن آن به سلامتی بگوییم کم است در این مورد هم به کلسیم فراوان آن اشاره خواهیم کرد که به قوی شدن استخوان ،سفید و محکم شدن دندان ها و تاثیر آن بر روی پوست اثر میگذارد.

شیر قبل از خواب باعث دوبرابر شدن انرژی در بدن شما هنگام بیدارشدن می‌شود و شما می‌توانید روز خود را پر انرژی تر آغاز کنید .همچنین تاثیر آن بر روی سلامتی قلب و بافت های آن و اینکه باعث کاهش کلسترول های مضر و درعوض بالا رفتن کلسترول های مفید و ضروری می شود.

ترکیب های دیگری که با شیر میتوان استفاده کرد :

  • عسل همراه با شیر بسیار برای سلامتی مفید است عسل دارای طبع گرم است و طبع سرد شیر را گرفته و از دل پیچه آن جلوگیری کرده و هم به هضم بهتر غذا دربدن شما کمک می‌کند و ترکیب این دو ماده با هم باعث تقویت باکتری های مفید در بدن شما می شود.
  • ترکیب شیر با ادویه زردچوبه در هنگام سرماخوردگی باعث کاهش علائم آن شده و یک آنتی اکسیدان مناسب برای تسریع بهبودی شماست.
  • همچنین ترکیب شیر با زنجبیل باعث کمک به سیستم ایمنی بدن نیز می شود .

آیا نوشیدن شیر در دماهای مختلف تاثیری بر روی آن و بدن دارد ؟

انتخاب اینکه شما شیر را با چه دمایی بخورید کاملا شخصی است و بسته به علاقه و ذائقه شما دارد اما اگر افرادی با خوردن شیر سرد دچار دل پیچه و دل درد می شوند توصیه می شود آن را در دمای گرم تر و ملایم تر استفاده کنند .

نکات طلایی در رابطه با شیر:

در بعضی افراد نیز شاهد این هستیم که با نوشیدن شیر قبل خواب مشکلات دل درد و گوارشی پیدا می کنند. پس برای رفع این موضوع باید با یک پزشک تغذیه مشورت کنید. برای نوشیدن شیر هم باید در نظر بگیرید که بلافاصله قبل از خواب آن را مصرف نکنید و حداقل نیم ساعت بین این دو عمل فاصله قرار دهید و افرادی که دارای رفلاکس هستند و اسید معده آنها در هنگام خواب بالا می آید حتماً از شیر قبل خواب استفاده کنند زیرا باعث کاهش اسید معده می شود و خواب راحت تری خواهند داشت.

شیر همچنین می‌تواند در داشتن حافظه بالا هم به افراد کمک کند علی الخصوص در جوانان و نوجوانان که مغز آنها در حال رشد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × 5 =

فهرست