تماس
021-66582923

علائم هشدار دهنده سرطان کبد را حتما باید جدی گرفت، این بیماری خطرناک زمانی در بدن رخ می‌ دهد که سلول‌ های خود بدن دچار جهش شده و بیشتر از حد طبیعی و مورد نیاز بدن تکثیر پیدا کرده و رشد کنند و باعث ایجاد غده می‌ شوند. به دلیل خطرناک بودن این بیماری برای افراد ، باید نشانه‌ های آن را جدی گرفته و به آن‌ حساس بود.

علائم هشدار دهنده ی سرطان کبد ، عبارت‌ اند از :

۱- به وجود آمدن یک بر آمدگی در ناحیه ی شکم:

یکی از علائم هشدار دهنده سرطان کبد ایجاد برآمدگی در ناحیه شکم می باشد . دیده شدن تورم در ناحیه شکم به ویژه در قسمت راست بدن از علائم هشدار دهنده ی سرطان بد می باشد ، که اغلب ایجاد شدن آن دردی ندارد اما در برخی موارد با دردی همراه است که فرد به‌‌ شدت در ناحیه ی شکم خود احساس درد می‌ کند .

۲- حس کردن درد در ناحیه ی شانه ی سمت راست :

این درد نوعی درد است که فرد را دچار تردید می‌ کند به‌ گونه‌ ای که ممکن است درد ایجاد شده در ناحیه ی شانه مربوط به دور و اطراف شانه ی فرد نباشد و نوعی عارضه ناشی از به وجود آمدن مشکلات مختلف برای بدن مثل ایجاد مشکل برای کبد می‌ باشد که حس کردن درد در شانه ی سمت راست از نشانه های هشدار دهنده ی سرطان کبد می‌ باشد. در گاهی اوقات نیز درد به سمت ناحیه ی شانه و قسمت چپ بدن هم می‌ رود که این‌ مورد کمتر اتفاق می‌ افتد .

۳- ایجاد اختلال زردی پوست در فرد :

اختلال زردی به اختلالی اطلاق می‌ شود که بافت پوست و نیز صلبیه ی چشم که سفید رنگ است به زردی می‌ گراید و دلیل به وجود آمدن زردی پوست و قسمت صلبیه ی چشم جمع شدن املاح مربوط به کیسه ی صفرا می‌ باشد ، دیگر نشانه ی داشتن زردی ، کم رنگ تر شدن مدفوع می‌ باشد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله تنبلی کبد چیست و علامت های آن چیست را مطالعه نمایید )

۴- احساس خارش :

داشتن احساس خارش بیش‌ از حد معمول و طبیعی می‌ تواند به‌ عنوان یکی از علائم هشدار دهنده ی سرطان کبد باشد ، که حتما باید این نشانه را جدی گرفت اما باید به این نکته توجه داشت که این خارش زمانی اتفاق می‌ افتد که سرطان کبد در مراحل پیشرفته ی خود قرار داشته باشد .


۵- به‌ وجود آمدن مشکل برای ریه‌ ها و مجاری تنفسی سخت نفس کشیدن و گرفتگی مجاری تنفسی در اکثر اوقات می‌ تواند خطرناک باشد که از علائم هشدار دهنده ی سرطان کبد می‌ باشد .

علائم هشدار دهنده بیماری یا سرطان کبد

۶- تغییر در وزن افراد :

در صورتی که فرد به طور ناگهانی و بدون دلیل خاصی دچار اضافه‌ وزن و یا کم شدن وزن شود ، این تغییر در وزن افراد می‌ تواند از علائم هشدار دهنده ی سرطان کبد باشد و این نشانه یکی از نشانه‌ های رایج و بارز برای پی بردن به سرطان کبد و اقدام کردن در جهت درمان آن باشد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی کبد چرب را مطالعه نمایید )

۷- کم شدن بیش‌ از حد اشتها در افراد:

کم شدن میل به خوردن غذا در افراد می‌ تواند علت یا علت های مختلفی داشته باشد ، اما در بیشتر مواقع کم شدن اشتها به صورت ناگهانی و بدون هیچ دلیل خاصی رخ می دهد ، که این مورد از علائم هشدار دهنده ی سرطان کبد می باشد .

۸- بالا آوردن محتویات معده :

داشتن احساس تهوع به‌ عنوان یک نشانه ی عمومی در اکثر بیماری ها اتفاق می‌ افتد و هنگامی که نه تنها با گذشت زمان و رفته رفته از شدت آن کاسته نشود ، بلکه شدید تر هم شود و در اکثر اوقات فرد این احساس را داشته باشد ، به‌ احتمال فراوان از علائم هشدار دهنده ی سرطان کبد باشد .

۹- بی‌ حال و بی‌ انرژی بودن :

ضعف و ناتوانی یکی دیگر از علائم هشدار دهنده سرطان کبد می باشد که باید جدی گرفته شود . در اکثر مواقع فرد احساس می‌ کند که انرژی کافی و لازم برای انجام امور و کار های روزمره ی خود را ندارد ، این نمونه از بی حال و بی انرژی بودن حتی بعد از استراحت کردن و خوابیدن هم رفع نمی‌ شود ، پس این نمونه از بی حالی و بی‌ انرژی بودن یکی از علائم هشدار دهنده ی سرطان کبد می باشد .

۱۰- بالا رفتن دمای بدن فرد :

بالا رفتن دمای بدن از نشانه‌ هایی است که می‌ توان گفت تقریباً در همه ی بیماری‌ ها رخ می‌ دهد ، بالا رفتن دمای بدن اگر به‌ صورت ادامه‌ دار باشد و با گذشت زمان بهتر نشود به‌ احتمال زیاد از علائم هشدار دهنده ی سرطان کبد می‌ باشد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله بیماری کبد در کودکان را مطالعه نمایید )

۱۱. فقر آهن :

از جمله مواردی که می‌ تواند در صورت ابتلا ی فرد به بیماری سرطان کبد به آن اشاره کرد ، اختلال آنمی می‌ باشد ، پس اختلال آنمی از علائم هشدار دهنده‌ ی سرطان کبد می‌ باشد .

۱۲. خونریزی :

پروتئین‌ هایی که در انعقاد خون نقش اساسی و مهمی دارند ، به وسیله ی بافت کبد ساخته می‌ شوند ، پس با به‌ وجود آمدن هر گونه بیماری و اختلال برای بافت کبد باعث می‌ شود که فرد در اکثر اوقات دچار خونریزی شود مثل خون‌ دماغ شدن .

۱۳. بالا رفتن فشار خون :

بالا رفتن فشار خون از دیگر علائم هشدار دهنده سرطان کبد می باشد. با توجه به مختل شدن عملکرد بافت کبد سیستم گردش خون نیز دچار مشکل شده و در نتیجه فشار خون در رگ‌ ها افزایش می‌ یابد و بالا رفتن فشار از علائم هشدار دهنده ی سرطان کبد‌ می باشد ، پس در نتیجه باید به هر کدام از این علائم هشدار دهنده حساس‌ بود و در صورت مشاهده ی آن ها به پزشک متخصص مراجعه‌ کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × 3 =

فهرست