تماس
021-66582923
فواید رفتن به کنسرت

فواید رفتن به کنسرت موسیقی برای سلامتی

فواید رفتن به کنسرت مبحثی است که امروز می خواهیم راجعب آن صحبت کنیم . همه ما خاطرات زیادی از گوش دادن موسیقی در لحظات زیبا و خوش زندگیمان در ذهنمان داریم که با تداعی آنها حس خوب و مثبتی از آن میگیریم. این نشان دهنده این است که گوش دادن به موسیقی معمولاً مصادف با حال خوب و خوش برای ماست.

شاید ما بیشتر مواقع موزیکی را که گوش میکنیم خیلی شاد و موزون نباشد اما حسی که از آن میگیریم حال روحی و ذهنی ما را خوب میکند. لذت گوش دادن به موسیقی زنده و به صورت کنسرت خیلی بیشتر و قوی تر از آهنگ و موزیک از قبل تهیه شده است.

نمی دانیم که آیا شما تجربه رفتن به یک موزیک زنده و یک کنسرت را دارید یا نه. نمی‌دانیم که آیا شما تجربه گرفتن حس و انرژی مثبت را از یک کنسرت را به صورت واضح دریافت کرده اید یا نه. به هر حال بهتر است بدانید طبق نظر بسیاری از محققان رفتن به کنسرت و تماشای آن برای شما میتواند سطح امید به زندگی را در شما بالا ببرد در واقع گوش دادن به یک موسیقی به صورت زنده در فرد احساس آرامش قوی را بوجود می آورد.

محاسنی که گوش دادن به موسیقی زنده و رفتن به یک کنسرت برای ما دارد:

۱_گوش دادن به موسیقی زنده سبب افزایش قدرت خلاقیت در شما می شود:

از مهمترین فواید رفتن به کنسرت ، افزایش قدرت خلاقیب در شما می شود. در واقع رفتن به کنسرت سبب می شود که قدرت خلق ایده های نو و تازه در ذهن شما افزایش یابد و شما از این ایده ها الهام بگیرید و بتوانید اثری یا کاری را خلق کنید و این ناشی از آن حس آرامش عمومی و اعتماد به نفس است که در گوش دادن به یک موزیک زنده به دست می آید.

۲_رفتن به کنسرت باعث می شود که کیفیت خواب شما بهتر شود:

همانطوری که میدانیم بیشتر افراد امروزه از مشکلات کم‌خوابی و یا حتی بی خوابی رنج میبرند و بدنبال راهی برای درمان آن هستند بسیاری از محققان دریافته اند که گوش دادن به موسیقی آرام نقش مهمی در بهبود خواب آنها دارد.

۳_گوش دادن به موسیقی زنده سبب کاهش اضطراب و استرس می شود:

در واقع شما با شرکت در یک کنسرت موسیقی بسیاری از هیجانات خود را تخلیه میکنید و ذهنتان آرام و سبک می شود. همچنین موسیقی تأثیر مستقیم بر روی ذهن افراد دارد و ثابت شده افرادی که موسیقی گوش می‌دهند در شرایط استرس زا زودتر آرامش خود را بدست می آورند.

( در ادامه توصیه می شود مقاله برای بهبودی حال روحی چه کنیم؟ را مطالعه نمایید )

۴_موسیقی نقش مهمی در بهبود قدرت حافظه و یادگیری دارد:

از دیگر فواید رفتن به کنسرت افزایش قدرت حافظه شما می باشد. شاید برای بیشتر شما این مورد پیش آمده باشد که هنگام مطالعه و یادگیری مطلبی زمانی که نمی‌توانیم موردی را حفظ کنیم، حفظ کردن یا یادگرفتن آن موضوع خاص زمانی که به آن ریتم موزون می دهیم و تکرارش می کنیم راحت تر و سریع تر است.

۵_بالا رفتن انگیزه افراد در پی گوش دادن به موسیقی:

همه ما به وضوح دیده ایم که همیشه موزیک های بلند و تند ما را تحریک به انجام حرکات ورزشی و موزون میکنند و یا اینکه مثلاً دو نفر که باهم مسابقه میگذارند گوش دادن موسیقی توسط یکی از آنها سبب بالا رفتن انگیزه در او و در نهایت پیروزی او می شود.

۶_ نقش مهم موسیقی در کاهش افسردگی:

تجربه ثابت کرده است که گوش دادن به موسیقی نه تنها حس و حال خوب و مثبت به افراد می دهد بلکه حتی اگر هیچ سودی هم نداشته باشد کاملاً بی زیان و ضرر می باشد.

( در ادامه توصیه می شود مقاله گروه درمانی چیست و چه مزایایی دارد را مطالعه نمایید)

فواید رفتن به کنسرت موسیقی

دلایل شرکت کردن افراد در یک کنسرت یا موزیک زنده:

هر کدام از افراد ممکن است به دلیل و علت خاصی در یک کنسرت شرکت کنند، یکی به عنوان یک سرگرمی و تفریح، یکی بخاطر اینکه طرفدار فلان خواننده است، یکی به علت همراه شدن با دوستانش. این اصلا مهم نیست، مهم این است که شما به هر علتی در یک کنسرت شرکت کنید زمانی که از آن کنسرت خارج می شوید حال خوب و حس مثبتی دارید و همین تنها چیزی است که برای سلامتی ذهن و جسم شما مفید است.

بیشتر افراد کنسرت را به دلیل هیجان و به قول معروف بالا رفتن آدرنالین آنها دوست دارند‌. در واقع شرکت در یک کنسرت می‌تواند سبب سوخت و ساز مفید در فرد و سوختن کالری او شود. کاری که بسیاری از افراد برای آن حرکات ورزشی انجام میدهند.

در واقع کنسرت رفتن باعث می شود حال خوبی به فرد دست دهد که قابل مقایسه با تفریحات معمول و روزمره نباشد. شاید بعد از انجام همه کارهای تکراری و خسته کننده روزمره مانند تلویزیون دیدن، بیرون رفتن، کتاب خواندن و غیره کنسرت رفتن تنها چیز هیجان آوری است که میتواند حال انسان را دگرگون کند.

در واقع در کنسرت ها به علت تجمع افرادی پر از انرژی و اکتیو و سر حال شدن شما هم با آنها و سرایت این حال خوب به شما برای روح و روان شما صد در صد منفعت است و در واقع شما هنگام شرکت در یک کنسرت با اطمینان از اینکه مورد قضاوت هیچ کسی قرار نمی گیرید می‌توانید کاملا خودتان باشید بدون هیچ نگرانی، در واقع این احساس را دارید که تمام افراد اطراف شما افرادی شبیه خودتان هستند.

یکی دیگر از جذابیت ها و فواید رفتن به کنسرت این است که خاطره آن همیشه در ذهن شما باقی می ماند مخصوصاً تجربه گرفتن انرژی فوق العاده ای که شما از آن جو و مکان و آدمهای اطرافتان میگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهارده − چهار =

فهرست