تماس
021-66582923
استخدام پرستارپرستار سالمندپرستاری در منزل

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خدمات پرستاری در منزل تهران

عوامل تاثیر گذار قیمت خدمات پرستاری در منزل مبحثی است که در این مقاله می خواهیم راجعب آن توضیحاتی را برای شما عزیزان شرح دهیم. امروزه علاقه ی خانواده ها برای استفاده از خدمات پرستاری در منزل روز به روز در حال افزایش می باشد. پرستاری از سالمندان ، مراقبت از کودکان و همچنین پرستاری از بیماران در منزل را می توان جزو این خدمات دانست.

اما استفاده از این خدمات در منزل علاوه برداشتن مزایای خوب می تواند هزینه هایی را هم در بر داشته باشد که  توصیه می شود عواملی را که در هزینه های خدمات پرستاری در منزل تاثیر دارد را  بدانید.

طبقه بندی قیمت های خدمات پرستاری

قیمت خدمات پرستاری در منزل در تهران در شرکت های معتبر براساس عرف و قانون وزارت بهداشت و وزارت کار بررسی و تعیین می شود. این قیمت ها شامل دو بسته می باشد. l- حقوق پرستار 2- فرانشیز یا پورسانت شرکت.

1- حقوق پرستار: حقوقی که به پرستاران اطلاق می شود در ازای خدماتی می باشد که به خانواده ها و افراد مددجویی که نیازمند مراقبت و نگهداری هستند.

2- پورسانت شرکت : پورسانتی که از کافرما دریافت می شود در قبال پشتیبانی هایی است که در بازه زمانی قرارداد، شرکت از خانواده ها و پرستار انجام می دهد. به فرض مثال اگر پرستار بنا بر دلایل مختلفی مانند بیمار شدن، ناسازگاری با مددجود یا خانواده و غیره نتواند ادامه همکاری کند شرکت با پشتیبانی های خود پرستار جایگزین را اعزام می نماید همچنین در مواقعی که پرستار به مرخصی ماهانه خود می رود شرکت پرستار مقطعی را اعزام می نماید.

چگونگی شفافیت در هزینه و تعرفه های خدمات پرستاری در منزل

چگونگی شفافیت در هزینه و تعرفه های خدمات پرستاری در منزل

در واقع اگر دنبال پرستار هستید در درجه اول باید بدانید که از کدام شرکت خدمات پرستاری در منزل درخواست پرستار می کنید. بسیاری از موسسات به دلیل معتبر نبودن و نداشتن مجوزات لازم، قیمت را شاید با تعرفه های پایین ارائه دهند، اما باید ببینید که چه نوع خدماتی به شما ارائه می دهند. پس همیشه نمی توان خدمات خوب را فدای هزینه کرد.

مثلا شرکت هایی هستند که با هزینه کم برای شما پرستار اعزام می کنند اما در ادامه، پشتیبانی های لازم را از شما و حتی پرستار نمی کنند. یا اینکه این شرکت ها مجوزات لازم را برای ارائه خدمات شرکت پرستاری در اختیار ندارند. در زیر به دلایل بیشتری که باعث می شود شرکت های نامعتبر هزینه های کمتری از شما دریافت کنند اشاره کرده ایم این دلایل شامل:

  • عدم دریافت ضمانت های نامعتبر از پرستار در هنگام استخدام. مانند صفته، چک، شناسنامه، کارت ملی
  • عدم اعزام پرستار با تجربه به منزل شما
  • عدم اعزام پرستار جایگزین ( در هنگام مرخصی و یا عدم همکاری پرستار با شما، شرکت باید پرستار جایگزین اعزام کند)
  • عدم پاسخگویی شبانه روزی
  • نداشتن کارشناسان حرفه ای
  • دریافت پورسانت از پرستار توسط شرکت های نامعتبر ( شرکت های معتبر برای ایجاد روحیه و انگیزه در پرستار به هیچ عنوان مبلغی از پرستار به عنوان پورسانت دریافت نمی کنند)
عوامل تاثیر گذار بر قیمت خدمات پرستاری در منزل تهران

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خدمات پرستاری در منزل تهران

مهمترین عواملی که می تواند در قیمت خدمات پرستاری در منزل در تهران بسیار تاثیر گذار باشد نحوه ی خدمات رسانی می باشد که در زیر به طور مختصر به آنها اشاره شده است .

1- مدت زمان مراقبت و خدمات رسانی :

بسیاری از مددجویان هستند که نیاز به مراقبت های طولانی مدت دارند مانند سالمندان و یا بیمارانی که به علت ناتوانی جسمی حتما لازم است مراقبت های طولانی مدت  به صورت شبانه روزی از آنان شود .

بسیاری از مددجویان هستند که به صورت شبانه روزی از خدمات پرستاری استفاده نمی کنند و بنا بر شرایط لازم از خدمات 12 ساعته یا 8 ساعته استفاده می کنند که به خدمات پاره وقت شناخته می شوند.

یک پرستار که به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می کند در واقع باید هزینه ی سه شیفت پرستاری را دریافت نماید که بسیاری از خانواده ها بنا به شرایط اقتصادی ترجیح می دهند از خدمات پرستار پاره وقت استفاده کنند .

2- نوع خدمات ارائه شده توسط پرستار :

از دیگر عواملی که می تواند بر قیمت خدمات پرستاری در منزل تاثیر داشته باشد نوع خدماتی است که توسط پرستار ارائه می شود .

دسته ای از سالمندان و بیماران که ناتوان در انجام امور شخصی خود هستند . مانند حمام رفتن ، دستشویی رفتن و غذا خوردن را نمی توانند انجام دهند و نیاز به کمک دارند .

دسته ی دوم شامل افراد ی می باشند که هدف از استخدام پرستار در منزل ، انجام امور منزل مانند آشپزی ، نظافت منزل ، خرید برای منزل و غیره می باشد .

3- خدمات تخصصی :

بسیاری از سالمندان و بیماران هستند که نیاز به مراقبت های تخصصی دارند و باید از پرستار متخصص استفاده کنند که در کنار مراقبت بتواند امور درمانی سالمند را نیز انجام دهد مانند انجام تزریقات برای سالمند یا بیمار ، شستشو و پانسمان زخم های بستری و دیابتی ، استفاده از دستگاه های پزشکی ، کنترل علائم حیاطی مددجود .

4- تجربه و تخصص یک پرستار :

موسسه های معتبر در هنگام استخدام پرستار در منزل به طور دقیق، مراجعه کنندگان را گزینش و بررسی می کنند .  یکی از مراحل گزینش، بررسی مدارک و تجربه ی کاری پرستار در مراقبت از بیماران مختلف می باشد . همچنین انجام دوره های آموزشی به پرستاران در برنامه های این موسسات می باشند .

5- دسترسی آسان به منزل کارفرما :

شرایطی مانند نزدیکی ایستگاه اوتوبوس یا مترو می تواند تاثیر زیادی در قیمت خدمات پرستاری در منزل داشته باشد . این شرایط باعث می شود پرستار منزل  راحت تر رفت و آمده کرده و همچنین راحت تر می تواند در مواقع اضطراری   شرایط را به نفع بیمار عوض کند.

آتیه پرستاران سلامت موسسه ای می باشد که دفتر مرکزی آن در تهران واقع است. این موسسه خدمات پرستاری نیز برای ساکنان کرج ارائه می دهد. قیمت خدمات پرستاری در منزل کرج تفاوت زیادی با تعرفه ها در شهر تهران ندارد اما بعضی از شرایط وجود دارد که می تواند هزینه ها را تغییر دهد. شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت های به روز خدمات پرستاری در کرج و در تهران بر روی تعرفه های خدمات پرستاری کلیک کرده و یا با کارشناسان آتیه پرستاران سلامت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

9 − سه =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست