تماس
021-66582923

مراقبت از بیمار ریوی در منزل

استخدام پرستار, پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه

مراقبت از بیمار ریوی در منزل همراه با پرستاران متخصص در این زمینه

مراقبت از بیمار ریوی در منزل

” مراقبت از بیمار ریوی ” بیماری که در آن روند بهبودی آن بسیار کند بوده و حتی می توان گفت که غیز قابل درمان بوده و علائمی نظیر نفس نفس زدن ، خستگی و بی حالی که باعث می شود روند زندگی بیمار رو به کندی پیش رود .

در مکان های شلوغ و پر ترافیک از لحاظ آلودگی هوا نظیر دود ماشین ، آلودگی کارخانجات صنعتی و همچنین مصرف سیگار باعث می شود که جمعیت این افراد رو افزایش پیش رود و هم به سلامت جامعه صدمه بزند هم بیشتر قشر سالخورده را در معرض خطر قرار دهد . با علم و درایتی که پرستاران ما در درمان این عزیزان دارند، آمادگی خود را برای مراقبت از بیماران ریوی در منزل اعلام کرده و افتخار داریم که در منزل شما عزیزان نگهداری بیماران شریفتان باشیم .

چه پرستارانی توانایی مراقبت از بیمار ریوی در منزل را دارند :

علیرغم پیشرفت زیاد علم پزشکی در دنیا ، تمام مراقبت های پزشکی نیز نیاز به تخصص لازم در مورد هر نوع بیماری باید داشت و دانست نحوه ی مراقبت پرستاری و برخورد با بیمار چیست . پرستارانی که در خوضه ی سلامت و بخش نگهداری از بیماران ریوی در مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت ، مشغول به فعالیت هستند، باید به علم روز دنیا آگاه بوده و توانایی مراقبت از چنین افرادی را داشته باشند.

زیرا پرستاری از بیماران ریوی به نوع خود متفاوت است. . در این زمینه باید پرستار بیمار مورد نظر با درایت و کاردانی خویش بتواند بیماران ریوی شما عزیزان را روبه بهتر زندگی کردن و سلامتی پیش ببرند . ما در موسسه آتیه پرستاران سلامت، با کمال میل و اشتیاق آماده ایم که در خدمت شما عزیزان بوده و در منازل گرم و پربرکت شما افتخار پرستاری از بیماران ریوی را داشته باشیم .

توانبخشی بیماران ریوی توسط پرستار بیمار در منزل :

برنامه ای که در آن فرد بیمار یاد میگیرد که چگونه ورزش کند و از چه راهکارهایی برای تنفس و نفس کشیدن استفاده کند که در آن هدف اصلی، توانمند کردن بیمار از لحاظ بدنی و بالا بردن استقامت او در نفس کشیدن و کیفیت آن می باشد . در روند بهتر شدن شرایط یک بیمار ریوی، برنامه ریزی درست بسیار مهم می باشد . یک سری حرکات ورزشی که به بیمار آموزش داده می شود و یک سری برنامه های تغذیه و اصول مراقبتی که توسط پرستار منزل  به او گفته خواهد شد .

اکسیژن درمان چیست و روش استفاده آن برای بیماران ریوی در منزل :

روش درمانی که در آن به بیمار کمک می شود که روش زندگی بهتری داشته و با کیفیت تر زندگی کند و تمام این روشها در منازل شما عزیزان انجام خواهد شد . در اکسیژن در مانی که برای بیماران ریوی استفاده می شود از چندین روش استفاده می شود که شما عزیزان می توانید برای مشاوره و آشنا شدن، با کارشناسان ما تماس گرفته.

استفاده از خدمات پرستاری در خانه از بیماران ریوی یک روش خوب برای بهتر بودن بیماران شما و بهتر زندگی کردن آنها می باشد . پرستارانی که در مجموعه ی ما فعالیت دارند و روشهای استفاده از دستگاه های تنفسی را بلد بوده و آموزشهای لازم را در این زمینه به شما خواهند آموخت.

داشتن روحیه و اعتماد به نفس برای بیماران ریوی ضروری است :

تمام ما انسانها دوست داریم بسته به شرایط و سختی هایی که برایمان به وجود می آید راه مقابله با آن را یاد گرفته و بتوانیم بر آن مشکلات غلبه کنیم . بیماران ریوی به جز رنج و سختی که از لحاظ جسمی وتنفسی متحمل می شوند ، از لحاظ روحی و احساسی نیز دچار دگرگونی می شوند و این امر بسیار می تواند برای آنها پر مخاطره باشد . وقتی که بیمار یک پرستار خوب و با درایت در کنار خود داشته باشد، می تواند جدا از مشکلات ریوی و بدنی ، در مسائل روحی و روانی نیز از آن کمک گرفته وکه این امر می تواند در روند بهبودی بیماران سرعت بخشد .

نگهداری از بیمار ریوی

ساکشن بیماران ریوی در منزل :

وقتی که بیماران ریوی سخت نفس می کشند شاکشن به آنها کمک می کند که ترشحات اضافی از گلو و دهان آنها بیرون آورده و بهتر هوا را استشمام کنند . اما باید دقت شود که ساکشن یک امر همیشگی نیست و باید به موقع و سر وقت انجام شود . در این روش باید پرستاران داری تخصص کافی بوده که خدایی نکرده به بیمار شما آسیب وارد نشود .

پیاده روی و نقش آن در در زندگی بیماران ریوی :

وقتی که یک بیمار ریوی به سختی نفس می کشد و درد در قفسه سینه احساس می کند ، مجراهای تنفسی آن دچار اختلال می شود ، ورزش و پیاده روی میتواند در روند بهبودی سلامت بیمار نقش مهمی داشته باشد .

وظیفه ی ماست که شما عزیزان را همواره بتوانیم یاری نماییم تا دیگر بر اثر کمبود وقت و یا مشاغلی که با آن درگیر هستید، دیگر نگران این موضوع نباشید . ما با در اختیار داشتن پرستارانی که در این خوضه تخصص داشته ، متعهد به این هستیم که عزیزان شما را برای پیاده روی ساعاتی در هفته به بیرون ببریم و روح و روانشان را پاک نماییم .

هدف از مراقبت از بیماران ریوی چیست ؟

زندگی در جامعه ی امروزی بسیار چالش برانگیز بوده و نحوه ی درست زندگی کردن به سبک اصولی امری لازم الاجراست که می تواند به سلامت جامعه کمک نماید . ما در تلاشیم که با نیروهای زبده ی خود و مشاورانی که در اختیار داریم ، در حل و مقابله با بیماری ریوری در کنار شما عزیزان بوده و تعهد داریم که با تمام وجود و ارائه خدمات نگهداری بیمار در منزل به صورت ویژه به زندگی شما امید بیشتری ببخشیم .

مشاوره ما با خانواده ها و چگونگی برخورد با بیماران ریوی در منزل :

ناخوش احوالی و کسالت امری طبیعی است که خیلی از خانواده ها به دلای مختلفی با آن درگیر هستند . چگونگی رفتار و برخورد با بیماران بسیار مهم بوده و خانواده ها نقش بسیار مهمی برای بهبودی این موضوع دارند . داشتن شناخت از بیماری ، چگونگی فرامین برخورد با آن ، صبوری و متانت از جمله کارهایی هستند که می توان در قبال آرامش و رفاه بیشتر بیمار انجام داد .

علائم عفونت ریوی در سالمندان :

در جوانان و سالمندان بیمارهای ریوی و ناهنجاری تنفسی دیده می شود که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. در جوانان این علائم به صورت تب ، خلط گلو ، گلود درد یا سوزش می باشد که وقتی حاد می شود فرد را در بستر می خواباند و نیاز به مراقبت و پزشک دارد . اما در دوران سالمندی و کهنسالی این گونه نبوده و بیمار سالمند تنها علائمی که دارد کاهش هوشیاری بوده . در این مورد فرد دچار خواب آلودگی می شود و خواب آلودگی را می توان تنها علامت بیماری تنفسی تلقی کرد .

تاثیر منفی سیگار بر بیماران ریوی

سیگار و نقش آن در بیماری ریوی :

زندگی بشری با صنعتی و ماشینی شدن ، بستری را فراهم ساخته تا جدا از پیشرفت های خوب و عالی در کنار آن چیزهایی که زندگی انسان را مورد خطر قرار می دهد ساخته شود . سیگار نیزجزو این عوامل می باشد . در بیماران ریوی که مصرف سیگار دیده شده ، مطالعات نشان می دهد درصد مرگ و میر و آسیب های جدی در این افراد بیشتر بوده است . با ترک سیگار و روی آوردن به تفریحات سالم از جمله ورزش و تغذیه مناسب می توان بستری فراهم کرد تا در بهبود شرایط این افراد روند چشم گیری صورت گیرد و بتوانند با رعایت نکاتی که گفته شد به زندگی سالم و بدور از دخانیات روی آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × چهار =

فهرست