تماس
021-66582923

مراقبت از نوزاد پسر در منزل

پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
مراقبت و نگهداری از نوزاد پسر در منزل

مراقبت از نوزاد پسر در منزل یکی از مشکل ترین مراقبت های خانگی می باشد. بسیاری از مادران هستند که داشتن تجربه چندمین فرزند خود به تنهایی می توانند از نوزاد خود مراقبت و نگهداری کنند اما بسیاری از مادران هستند که اولین تجربه فرزند را دارند و به تنهایی نمی توانند از نوزاد خود مراقبت کنند که در این مواقع مادران از کمک ها و تجربیات اطرافیان خود استفاده می کنند اما آمار زیادی از مادران هستند که از مراکز پرستار به منزل درخواست کمک می کنند. این مراکز با اعزام پرستار کودک از نوزادان و حتی خود مادر مراقبت و نگهداری می کنند. که در ادامه بیشتر با خدمات این مراکز آشنا می شویم.

خصوصیات کلی نوزادان

بچه که تازه متولد میشود از 1هفتگی تا یک ماهگی را نوزاد میگویند یعنی نوزاد باید زیر 1 ماه سن داشته باشد تا نوزاد تلقی شود و این تعریف پزشکان برای نوزاد میباشد. وزن نوزادان حدودا باید بین 2/700 تا 4/200 کیلو گرم باشد و اگر وزن نوزادی یا کمتر از این مقدار یا بیشتر از این باشد امکان دارد که خطراتی او را تهدید کند.

نوزادان پسر و نوزادان دختر اوایل از لحاظ دستگاه تناسلی شبیه به هم هستند و قابل تشخیص نخواهند بود اما با گذشت 7 هفته از تولد نوزاد پسر در بدن نوزاد پسر تستسترون ترشح میکند و دستگاه تناسلیش شروع به رشد میکند.

خصوصیات نوزاد پسر و دختر :

نوزادان پسر در بدو تولد از نوزادان دختر سنگین وزن تر هستند و زایمان برای به دنیا آمدن نوزاد پسر حدود 30 دقیقه از نوزاد دختر طولانی تر میباشد. بعضی از والدین به محض نعوض نوزاد پسرشان احساس نگرانی میکنند که این امر به دلیل پر بودن مثانه نوزاد پسر میباشد و جای نگرانی ندارد ، اگر در موقع پوشک عوض کردن نوزاد پسر نعوض را در نوزاد پسر مشاهده کردید صبر کنید تا نعوض به پایان برسد بعد کارتان را انجام دهید زیرا انجام دادن پوشک نوزاد پسر وقتی وی در حالت نعوض قرار دارد برای نوزاد خطرناک میباش .

وقتی که خداوند به شما یک نوزاد پسر میدهد احساستان قابل وصف نیست زیرا که مهمان تازه وارد دارید ، مهمانی که فرقش با دیگر میهمانان این است که قرار نیست برود و تا ابد در دل شما جا خوش خواهد کرد و چشم و چراغ منزلتان خواهد شد . مراقبت و پرستاری از نوزاد پسر بسیار مهم است زیرا به او چگونگی زیستن را از همین اول می آموزد.

یک نوزاد با تولدش برای ما مهربانی و برکت فراوانی می آورد اما مراقبت و پرستاری از کودک یا نوزاد نیز جزو مسئولیت و وظایف والدین میباشد و در این امر مهم اصلا نباید کوتاهی شود زیرا برای آینده نوزاد هزینه سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از پرستار کودک برای مراقب و نگهدری از نوزاد:

بعضی از مادران به دلیل شاغل بودن و نداشتن وقت کافی قادر نخواهند بود که همیشه کنار نوزادشان باشند و یا بعضی از مادران به دلیل نداشتن توان جسمی و یا نا آشنا بودن به امر نگهداری و پرستاری از نوزاد خود قادر نیستند که از نوزادان عزیزشان مراقبت و نگهداری کنند و تمایل دارند که یک مراقب زبده از نوزادشان در منزل مراقبت کند که بهترین پیشنهاد برای این مادران عزیز استفاده از خدمات شرکت های پرستاری در منزل می باشد. یکی از این شرکت ها آتیه پرستاران سلامت می باشد که کامل ترین خدمات پرستاری را برای نوزادان شما ارائه می دهند.

این پرستاران که در این شرکت ها مشغول به خدمت هستند مسئول مراقبت و نگهداری از نوزاد شما میباشند و باید با توانی که دارند از نوزاد شما به خوبی مراقبت و پرستاری کنند تا شما والدین عزیز با خیالی راحت توام با آرامش، به کارهای خود رسیدگی کنید. در این میان پرستار کودک خانم در منزل باید دارای ویژگیهای بارزی باشد تا بتواند از کودک شما به خوبی مراقبت و پرستاری کند. که چند نمونه از این ویژگیها عبارتند از :

ویژگی های پرستار برای مراقبت نوزاد پسر در منزل :

  • داشتن آراستگی و ظاهری قابل قبول در منزل
  • تعهد داشتن و مسئولیت پذیری برای انجام کارهای نوزاد پسر در منزل
  • داشتن تخصص و تجربه کافی در امر پرستاری از نوزاد پسر در منزل
  • نظم داشتن در انجام دقیق کارهای نوزاد پسر
  • داشتن مهر و عاطفه مادری
  • داشتن تجربه مادر شدن
مراقبت و نگهداری از نوزادان  پسر در منزل

وظایف مراقب نوزاد پسر در منزل

  • وقتی که نوزاد پسر گرسنه است او را نزد مادرش برده و در انجام کامل این پرسه کنار مادر نوزاد باشد و اگر کمک خواست او را یاری دهد
  • تعویض پوشک و لباسهای نوزاد پسر و شستشوی لباسهای نوزاد
  • در اوقاتی که نوزاد پسر نا آرام است و گریه میکند با نوازش کردن او و محبت کردن به نوزاد او را آرام کند
  • مراقب نوزاد پسر باید با نوزاد ارتباط عاطفی برقرار کند و نوزاد را همچون بچه خودش بداند و دوستش بدارد
  • انجام بازی با نوزاد پسر در منزل و خواندن شعرهای کودکانه برای نوزاد پسر
  • داشتن رابطه خوب و محکم با والدین نوزاد پسر در منزل
  • دادن دارو یا قرصی که به تجویز پزشک باید نوزاد پسر مصرف کند
  • ششتشو و حمام بردن نوزاد پسر توسط مراقب در منزل
  • اگر نوزاد بی تابی غیر طبیعی داشت و یا علائم بیماری در نوزاد پسر دیده شد مراقب نوزاد باید سریع این عامل را با والدین نوزاد در میان بگذارد و در صورت لزوم ، پزشک نوزاد را در جریان بگذارد.

داشتن تجربه مراقب نوزاد پسر در منزل :

مراقب نوزاد باید تجربه و توان لازم را در امر پرستاری و مراقبت از نوزاد پسر داشته باشد تا مشکلی در کارش ایجاد نشود. والدین عزیز توجه داشته باشند که مراقب نوزادی که در منزل برای مراقبت از نوزاد پسرشان استخدام میکنند ترجیها تجربه ی مادرشدن را داشته باشد بهتر است، زیرا اگر مراقب نوزادی که در منزل شما کار میکند خود این چنین شرایطی را سپری کرده باشد نوزاد بهتر او را درک میکند و با مهر و محبت مادری که دارد احساسی خوب را به نوزاد پسر شما انتقال میدهد که باعث میشود نوزاد شما آرامش بیشتری را تجربه کند .

یک مراقب نوزاد تازه متولد شده وقتی که خودش تجربه مادر شدن داشته باشد ، شما را در انجام کارهایی که توان انجام دادنش را ندارید و تجربه اش نکرده اید، یاری و کمک می کند و حتی می توانید از تجربیات او استفاده نمایید.

سن مراقب نوزاد نباید نه خیلی کم باشد نه خیلی زیاد. زیرا اگر کم باشد از تجربه کافی در امر مراقبت و پرستاری از نوزاد شما برخوردار نیست و اگر سن او زیاد باشد توان کافی را ندارد که خوب از نوزاد شما در منزل مراقبت و نگهداری کند . بهترین رنج سنی برای مراقب نوزاد بین سنین 28 تا 37 میباشد.

مراقبت از اعضای بدن نوزاد پسر توسط مراقب نوزاد پسر در منزل :

تمام اعضای بدن نوزاد در بدو تولد حساس میباشد و باید روش مراقبت از نوزاد را به خوبی بلد باشیم تا آسیبی به نوزاد وارد نشود . مراقب نوزاد پسر در منزل با تجربه و دانشی که در این زمینه دارد تمام این قوانین را بلد بوده و به بهترین شکل ممکن از نوزاد پسر دلبند شما مراقبت و نگهداری میکند .در ادامه به چند قسمت حساس از بدن نوزاد اشاره میکنیم :

  • ناخونهای نوزاد
  • پوست سر نوزاد
  • آلت تناسلی نوزاد
  • ریشه بند ناف نوزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 − هشت =

فهرست