تماس
021-66582923

مزیت کتاب خواندن و تاثیر آن بر مغز و زندگی روزمره

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
مزیت کتاب خواندن و تاثیر آن بر مغز

مزیت خواندن کتاب برای یک فرد بسیار مهم می باشد و فرد با خواندن کتاب باعث می شود ذهن و عملکرد او در زندگی فردی و اجتماعی بسیار بهبود یابد . همچنین افرادی که روزانه کتاب مطالعه می کنند از انگیزه ی بالاتری برخوردار می باشند.

فواید کتاب خواندن در عملکرد روزانه افراد :

کتاب خواندن باعث می شود ذهن انسان درگیر و باز شود . تاثیری که کتاب خواندن روی مغز و عملکرد انسان دارد که تماشای تلویزیون و یا گوش دادن به رادیو به این اندازه تاثیر نخواهد گذاشت . کتاب خواندن از همه لحاظ می تواند برای یک فرد مفید باشد. اگر به شغل مراقبت و پرستاری در منزل مشغول هستید و وظیفه نگهداری از کودک یا سالمند را برعهده دارید حتما سعی کنید مددجوی خود را به کتاب خواندن تشویق کنید یا اینکه خودتان برای آنها کتاب بخوانید. ما در این بخش که کارشناسان موسسه آتیه پرستاران سلامت قبول زحمت کرده اند می خواهیم در مورد مزیت کتاب خواندن برای افراد در سنین مختلف را برای شما شرح دهیم .

فواید کتاب خواندن برای افراد در سنین مختلف :

کتاب خواندن فواید و مزیت های بسیاری دارد که می تواند زندگی اجتماعی و فردی ما را به پیشرفت شدن هدایت کند . ما در ادامه می خواهیم اشاره ای کوتاه به این فواید داشته باشیم .

بالا رفتن اطلاعات عمومی و تخصصی شما :

کتاب ها سرشار از اطلاعات با موضوعات مختلفی می باشند . خواندن کتاب با عنوان های مختلف می تواند ذهن شما را مملو از اطلاعات کند .

کتاب خواندن باعث بهبود عملکرد مغز می شود:

کتاب خواندن در واقع ورزش برای مغز می باشد همانطور که عضلات بدن نیاز به ورزش دارند مغز نیز باید ورزش مخصوص خود را انجام دهد تا بتواند جوان و شاداب بماند . یکی از این ورزشها کتاب خواندن است . کتاب خواندن باعث می شود مغز فعالیت داشته و به بیماریهایی مانند آلزایمر و زوال عقل دچار نشود .

با کتاب خواندن استرس پایین می آید :

کتاب خواندن باعث می شود بدن و مغز شما آرام شود و استرس را از شما دور می کند . محققان اعتقاد دارند که تاثیر کتاب خواندن بر کاهش استرس ، چندین برابر پیاده روی یا موسیقی گوش دادن می باشد.

(( در ادامه توصیه می شود مقاله اثر کتاب خواندن در دوران سالمندی را حتما مطالعه نمایید ))

تاثیر مثبت بر حافظه :

وقتی شما کتاب می خوانید مغز شما به فعالیت وا داشته می شود . این فعالیت باعث می شود که حافظه شما قوی شود و در دوران سالمندی به بیماری آلزایمر دچار نشوید

قدرت تخیل فرد بالا می رود :

کتاب خواندن قدرت تخیل شما را بالا می برد . وقتی کتاب می خوانید ذهن شما ناخودآگاه مطالبی را که می خوانید به صورت فیزیکی در ذهن خود تجسم می کند .

دایره لغات بالا می رود :

شما با خواندن کتاب با کلمات جدید روبرو می شوید و دایره لغات شما را بالا می برد . با بالا رفتن دایره لغات شما ، بیان شما نیز بهبود می یابد.

شما را یک نویسنده می کند :

کتاب خواندن شما را یک نویسنده بار می آورد . بسیاری از نویسندگان ، موفقیت خود را با خواندن زیاد کتاب بدست آورده اند .

باعث پیشرفت ارتباط شما با دیگران می شود :

یکی دیگر از فواید کتاب خواندن ارتقای ارتباط شما با اطرافیان خود می شود . در واقع کتاب خواندن شما را سرزبون دار می کند.

کتاب خواندن باعث بالا رفتن تمرکز شما می شود :

کتاب خواندن شما را مجبور می کند که بر مسائل متعدد تمرکز داشته باشید . وقتی شما کتاب می خوانید ذهن ما از حاشیه ها دور می ماند و تمرکز می کند بر مطالبی که شما دارید می خوانید.

(( در ادامه پیشنهاد می شود مقاله راه های تشویق کردن کودکان به کتاب خواندن را حتما مطالعه نمایید ))

بهترین سرگرمی :

کتاب خواندن یک سرگرمی ارزان می باشد . شما می توانید با مقدار خیلی کمی هزینه ، با کتاب خواندن می توانید خود را چندین ساعت سرگرم کنید.

انگیزه دادن :

کتاب خواندن می تواند به شما انگیزه ی فراوانی بدهد . خواندن کتاب های موفقیت وهمچنین مطالعه بیوگرافی افراد باعث می شود شما برای ادامه ی زندگی خود انگیزه پیدا کنید و همچنین می توانید از تجربه ی این افراد موفق استفاده نمایید.

کتاب خواندن باعث سلامت انسان می شود :

یکی دیگر از مزیت های کتاب خواندن ایجاد سلامتی برای انسان می باشد . افرادی که افسردگی دچار هستند یا گوشه گیر هستند می توانند با خواندن کتاب های خود آموز این مشکل را از خود دور کنند. و یا کتاب هایی هستند که در مورد رژیم های غذایی و و یا در مورد داشتن زندگی سالم وجود دارد که می تواند برای سلامتی شما مفید باشند.

کتاب خواندن باعث می شود بهتر بخوابید :

دانشمندان معتقد هستند کتاب خواندن باعث می شود افراد بهتر بخوابند و با ذهنی آرام به رختخواب برند. سعی کنید قبل از خواب حتما چند صفحه کتاب بخوانید .

کتاب فرد را با ادب و با اخلاق می کند :

یکی دیگر از فواید کتاب خواندن این است که فرد با خواندن کتاب می فهمد راه درست و نادرست چیست یا اینکه کلمات مودبانه چه کلماتی هستند . همچنین کتاب باعث می شود تصمیمات درستی برای زندگی خود بگیریم.

تاریخ خود را می توانید بدانید :

شما با خواندن کتاب های تاریخی می توانید از تاریخ خود و کشورتان آگاه باشید . می توانید بفهمید که چه تحولاتی در دنیای امروزی بشر ایجاد شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

18 − چهارده =

فهرست