تماس
021-66582923
استخدام پرستارپرستار کودکپرستاری در منزل

موسسه پرستاری بچه + مراقبت و نگهداری در منزل

شرایط زندگی امروز و گاهی ضرورت کار و اشتغال هردوی افراد خانواده اعم از زن و مرد و نبود وقت کافی برای مراقبت از کودکان، خانواده ها را ایجاب کرده که به فکر استفاده از خدمات موسسه پرستاری بچه باشند.

موسسه پرستاری بچه در منزل

زمانی که اعضای خانواده زن و مرد هر دو مجبور هستند که به خاطر تامین آسایش و رفاه خانواده کار کنند تا از نظر مالی مشکلی نداشته باشند به شخص سومی نیازمند هستند که در نبود آنها از کودکشان مراقبت کند. این مراکز و موسسات پرستاری بچه بیشتر برای والدینی مفید است که بنا به دلایلی مجبورند با فرزند خود تنها زندگی کنند و به دلیل اینکه مجبور به تامین نیازهای زندگی نیز هستند ممکن است نتوانند از کودک خود نگهداری کنند و نگران تر بیت و آموزش کودک خود باشند .

اهدف موسسه پرستاری بچه

موسسه پرستاری بچه در منزل می‌توانند خدمات مراقبتی و نگهداری را برای کودکان بالای چند هفته تا حدود سن ۶ و ۷ سالگی ارائه دهند . هدف این موسسات در ابتدای تاسیس تنها مراقبت و نگهداری از کودکان بود اما به مرور و با گذشت زمان این مراکز اهداف بالاتری را در برنامه کار خود قرار دادند.

از آنجایی که فرایند رشد ذهنی و جسمی کودکان و همچنین اصول اولیه تربیت و یادگیری در سال‌های اولیه رشد کودک شکل می‌گیرد و اتفاق می افتد بنابراین این دوران ، دوران بسیار مهم ایست به گونه‌ای که محققان ثابت کرده اند که پایه اصلی رشد سلول‌های عصبی کودک در یکی دو سال اول زندگی رخ می دهد . از این رو این مراکز روی هدف های مهم تری نیز برنامه ریزی کردند .

خدمات موسسه پرستاری بچه در منزل

موسسه پرستاری بچه علاوه بر خدمات مراقبت و نگهداری از بچه ها در منزل، خدمات ویژه ای را نیز به خانواده و کودکان شما ارائه می دهند. این خدمات که توسط پرستاران آتیه پرستاران سلامت ارائه می شود معمولا در راستای یادگیری و آموزشی می باشد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

۱_ داشتن روابط اجتماعی قوی با دوستان و خانواده و اطرافیان خود

این موسسات زمینه را برای تعامل اجتماعی کودکان با دوستان و هم گروه های خود فراهم می‌کنند این روابط اجتماعی باعث می‌شود که کودک زمان لازم برای یادگیری خیلی از مسائل و موضوعات را داشته باشد که این یادگیری در نهایت در رشد ذهنی و روحی و شناختی او تاثیر فراوانی خواهد داشت. همچنین این روابط اجتماعی با گروه دوستان سبب می شود که کودکان از نظر بیان نیز رشد کنند و قدرت بیان و اظهار نظر آنها بالارود.

این موسسات سبب بالا رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس در کودکان می شوند بازی کردن در گروه دوستان باعث می‌شود که این کودکان بتوانند با مشورت و همکاری با هم راه حلی برای موارد و مشکلاتی که در بازی برایشان پیش می‌آید پیدا کنند و این خود نقطه شروع خیلی خوبی است. همچنین کودکان در ارتباط با افراد بزرگسال احساس قدرت می کنند از این که می توانند نظر بدهند خود را به عنوان یک شخصیت توانای میبینند.

۲_ یادگیری نظم در انجام امور و کارها

این موسسات پرستاری کودک در حین مراقبت از کودکان و آموزش و یادگیری آنها در زمان بازی و تفریح و حتی زمان کتاب خواندن و سرود خواندن بچه ها ، تلاش می کنند که اصول نظم و مقررات را به کودکان آموزش دهند و آنها را در کودکان نهادینه کنند. این مراکز در بیشتر زمانها از بازی به عنوان زمینه ای برای یادگیری کودک استفاده می کنند که همین در رشد ذهنی و شناختی کودک تاثیر دارد .با بازی کردن کودک سعی در شناخت محیط و انسان های اطراف خود دارد.

۳_آماده کردن کودکان برای ورود به جمع بزرگتر و جامعه بزرگتر مانند مدرسه

زمانی که کودک به یک دفعه وارد مدرسه می شود و از محیط خانه وارد یک محیط غریبه و نآشنا به نام مدرسه می شود ممکن است ای کار سبب استرس و اضطراب کودک شود. موسسات پرستاری کودک این مرحله ورود به مدرسه را برای کودکان راحت تر می کنند. زیرا آنها مقدمات و زمینه لازم برای رشد فکری کودک و آمادگی برای ورود به یک محیط بزرگتر را فراهم می کنند تا کودک بتواند با محیط جدید خودش را وفق دهد.

استخدام موسسه پرستاری بچه

اکثر موسسات پرستاری بچه نیازمند استخدام کادر مجرب و با تجربه و تخصص کاری بالا هستند که آموزش های لازم را در این زمینه کسب کرده باشند و دارای مدرک مربوطه بوده و پیشینه سلامتی داشته باشد و خود نیز از نظر جسمی و روحی فرد سلامتی باشند.

زیرا مراقبت از کودکان بسیار حساس است و کسی که خود فرد سلامتی نباشد نمی تواند کمک چندانی به کودک کند در بسیاری از مواقع مراقب و پرستار کودک علاوه بر مراقبت باید خود نقش یک معلم با سابقه را در تربیت کودک داشته باشد که بتواند علاوه بر امور نگهداری مهارت های کودک را تقویت کند و رشد دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده + 4 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست