تماس
021-66582923
پرستار سالمندپرستاری در منزل

نحوه استفاده از پوشک شورتی در بزرگسالان و سالمندان

نحوه ی استفاده صحیح از پوشک شورتی در بزرگسالان و یا سالمندان حقیقتا چالشی است که افراد در مراقبت از والدین مسن یا عضو بزرگسالان بیمار خود در دوران نقاهت، با آن مواجه خواهند شد و از آنجایی که این موضوع تا حد زیادی کیفیت زندگی عزیزانتان را تحت تاثیر قرار میدهد، لازم است برای عملکرد بهتر و افزایش آگاهی خود در این خصوص در این مقاله با ما همراه باشید

چه افرادی نیاز به پوشک دارند؟

 رسیدگی به یک فرد مسن در بستر، بعلت بیشترین حد وابستگی به مراقبت و نیاز به تعویض مداوم پوشک، کار بسیار دشواری برای پرستار سالمند است. علاوه بر این دسته از افراد که کاملا به تخت وابسته میباشند، افرادی که دوچار عقب افتادگی ذهنی بوده، روی صندلی چرخدار هستند و یا بیمارانی که قادر به کنترل یا بیان نیازهای طبیعی خود همچون اجابت مزاج نبوده و یا در دوران نقاهت جراحی پروستات، کمر یا پای خود هستند و دکتر معالج برای داشتن تحرک کمتر توصیه به مصرف پوشینه دارد را میتوان از جمله افراد نیازمند به پوشک برشمرد.

تفاوت پوشک شرتی با نوع چسبی آن

 پوشینه ها ( پوشک بزرگسالان یا سالمندان ) در دو نوع شرتی و چسبی در بازار ارائه میگردند که ماهیت هر دوی آنها یکی بوده و با هدف حفظ بهداشت و رفاه و کاهش مشکلات بی اختیاری بزرگسالان مورد استفاده قرار میگیرند.

در گذشته تنها پوشک های موجود در بازار، از نوع چسبی بود که با کمک زبانه های چسبی که در دو طرف آن تعبیه گردیده، روی بدن فرد فیکس میگردیدند و با مکانیسم عملکردی بالای جذب ادرار و مدفوع، از لباس و بدن فرد محافظت مینمودند.

پوشک های شرتی به نسبت مدرن تر از پوشک های چسبی بوده و به شکل لباس زیر طراحی گردیده اند که بدون نیاز به نوارهای چسبی برای بسته شدن که گاها در اثر تعریق ازار دهنده بودند، تنها با کمک کش های ریز و محکم در دور کمر و ران و با قابلیت قدرت جذب بالا، جذب بو و عدم انتشار آن، دارا بودن نوار نشانگر پر بودن پوشک، استفاده ی آسان، پارچه ی قابل تنفس و ضد حساسیت که از ایجاد التهابات و زخم های پوستی جلوگیری مینماید، میتوانند راحتی مطلوبتری را به مصرف کنندگانشان هدیه دهند.

تفاوت پوشک شرتی با نوع چسبی آن

راه ها و روشهای استفاده از پوشک شورتی در سالمندان

مهمترین موضوعی که فرد مبتلا به بی اختیاری ادراری و پرستار منزل با آن دست و پنجه نرم میکند، نحوه استفاده و زمان تعویض پوشک میباشد. در نظر داشته باشید که در قدم اول لازم است سایز مناسب پوشک را برای سالمند خود تهییه کنید زیرا این موضوع عامل مهمی  در راحتی سالمند و همچنین جلوگیری از نشت ادرار و مدفوع به حساب می آید.

پس همیشه سعی کنید مناسب‌ترین سایز پوشک را انتخاب نمایید. در قدم بعدی بمنظور حفظ بیشتر بهداشت، لازم است از لمس کردن قسمت داخلی پوشک که امکان آلوده شدن و میکروب گرفتن آن ناحیه را در پی دارد خوداری نموده و پس از پاکسازی و چرب و مرطوب نمودن قسمت تناسلی و کشاله ی ران ها و به خرج دادن دقت کافی در قسمت هایی که پوست دچار چین خوردگی میباشد، اقدام به پوشاندن پوشک شرتی نمایید.

در حقیقت استفاده از پوشک شرتی برای سالمند و نزدیکانش بسیار آسان بوده و تنها کافی است همانند لباس زیر به سالمند کمک کنید تا آن را در جهت درست پوشیده و به آرامی تا جای درست بالا بکشد و پس از دور انداختن دستکش های مصرفی در حین کار و شستن دست ها با آب و صابون  سالمند را در پوشیدن شلوارش یاری رسانید.

البته این پوشینه ها ی شرتی برای خارج نمودن، دیگر نیازی به درآوردن کامل شلوار نداشته و تنها با کمک پاره نمودن دوخت های کناری تعبیه شده، قابل تعویض میباشند تا با تعویض آسان و به موقعه ی آنها از بروز بیماری‌های قارچی و یا حساسیت‌های پوستی در ناحیه تناسلی، کشاله ران و همچنین مجاری ادراری سالمند جلوگیری نمایید.

در حالی که استفاده از پوشک شورتی می‌تواند به بزرگسالان و سالمندان کمک کند تا احساس راحتی و استقلال بیشتری داشته باشند، مواجهه با مسائل بهداشتی ناشی از بی‌اختیاری اجتناب‌ناپذیر است. یکی از جنبه‌های مهم مراقبت از سالمندان، توجه به بهداشت فردی و نحوه صحیح شستشو پس از استفاده از پوشک است تا از بروز عفونت‌ها و التهابات پوستی جلوگیری شود.

راهنمای کامل برای بهداشت و شستشو در مراقبت از سالمندان به شما دانش و اطلاعات لازم را می‌دهد تا با اطمینان بیشتری این مسئولیت حساس را به عهده بگیرید. این راهنما شامل نکات و تکنیک‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا با کاربرد صحیح تکنیک‌های شستشو و بهداشت، از سلامت پوست سالمندان محافظت کرده و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشید.

استخدام پرستار برای سالمند پوشکی

مسلما نگهداری از سالمندان پوشکی  برای خانواده‌های آن‌ها کار دشواری بوده و از لحاظ روحی بر روی طرفین بار منفی زیادی خواهد داشت. استخدام پرستار سالمند پوشکی راهکار موثری است که به سالمندان و بستگانشان کمک خواهد کرد تا راحت تر با شرایط موجود کنار آمده و اعمال تجربه،  آموزش و مهارت های پرستار خانه در برخورد با این عزیزان، شرایطی مهیا میسازد تا سالمندان با حفظ عزت نفس و بدون خجالت کشیدن، موقعیت جدید ناراحت کننده را راحت تر پذیرا باشند.

البته در نظر داشته باشید که خدمات ارائه شده توسط پرستاران سالمند تنها محدود به تعویض پوشک نبوده و این فرشتگان مهربان میتوانند در نقش همدم و همراه و یک مراقب حرفه ای برای رسیدگی به امور بهداشتی و تغذیه ای و درمانی سالمند همچون بهداشت شخصی یا درآوردن و پوشیدن لباس، نظافت منزل، خرید، طبخ غذا، تعویض بانداژ، تزریقات و غیره به ایفای نقش بپردازند.

ما در آتیه پرستاران سلامت با انرژی و توان بالا در کنار شما هستیم تا با هدیه ی دو دهه تجربه ی خود در این خصوص، به شما و عزیزانتان کمک کنیم تا کارهای روزمره ی خود را سازماندهی کرده و در برابر چالش های ناگریز دوران پیری کمترین سختی را متحمل شوید. در حقیقت ما بر روی شما، شخصیت، داستان زندگی و نیازهای منحصر بفرد شما متمرکز شده و تلاش میکنیم تا با تیم مجرب و متعهد خود لمس بالاترین سطح کیفیت را در زندگی برایتان میسر گردانیم.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • بهمن منصوریان
    اسفند 7, 1402 4:53 ق.ظ

    برای تعویض روزانه پوشک خانم خردسال نیاز به یک پرستار هر روز یک ساعت در منطقه گیشا داریم . حقوق توافقی

    پاسخ
    • درود بر شما
      با خدمات به صورت ساعتی نداریم. خدمات ما به صورت ماهیانه میباشد که طی قرارداد بین طرفین می توانید از خدمات ما به صورت یک ماهه ، سه ماهه و شش ماهه استفاده کنید. خدمات ما به سالمندان پوشکی علاوه بر تعویض پوشک خدماتی مانند انجام امور منزل و آشپزی ، خدمات همراهی سالمند در بیرون رفتن از منزل و خدماتی از این قبیل می باشد. شما برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان آتیه پرستاران سلامت تماس بگیرید . کارشناسان ما به صورت شبانه روزی پاسخگو می باشند.
      شماره تماس شبانه روزی: 09123435314 خانم چگینی

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × 5 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست