تماس
021-66582923
نشانه های رسیدن به وقت زایمان

نشانه های رسیدن به وقت زایمان

یکی از دغدغه های فکری مادران باردار در اواخر  دوره بارداری این است که داشتن چه علائم و نشانه‌ هایی بیانگر این است که وقت زایمان رسیده است و چه زمانی باید برای رفتن به بیمارستان و زایمان آماده شوند ما در این مقاله برآنیم که نشانه های رسیدن به وقت زایمان را برای شما عزیزان بازگو کنیم تا بتوانید با آن ها آشنا شوید و به موقع و بدون هیچ مشکلی زایمان خود را انجام دهید .

علائم و نشانه های رسیدن به وقت زایمان شامل موارد ذکر شده در زیر می باشد :

۱)  گرفتگی در قسمت شکم زیاد تر از هر موقعی رخ می‌‌ دهد  :

گرفتگی و انقباضات هنگام رسیدن زایمان خیلی شدید در و در تایم های طولانی تر رخ می دهد این مسئله می تواند از علائم نازک شدن دهانه رحم باشد

۲) ترکیدن کیسه آب :

 از نشانه های رسیدن به وقت زایمان این است که کیسه آب جنین پاره می شود که در همچین شرایطی حتما باید به بیمارستان بروید و با پزشک خود در تماس باشید .

پارگی کیسه آب بدون انقباضات شکمی  :

همان طور که گفته شد نشانه های رسیدن به وقت زایمان این است که گرفتگی های طولانی مدت شکم و پارگی کیسه آب می باشد حال اگر کیسه آب پاره شود اما شخص باردار  درد و  گرفتگی را احساس نکند باید حتنا نزد پزشک خود برود تا به وسیله آمپول فشار زایمان خود را انجام بدهد زیرا پارگی کیسه آب می تواند یک سری از آلودگی ها را به داخل مهبل زن باردار وارد کند که این مسئله عفونت را برای او به همراه دارد و ممکن است برای سلامتی او مشکلی ایجاد نماید .

(( در ادامه پیشنهاد می شود مقاله آموزشی علائم هشدار دهنده زایمان زودرس را حتما مطالعه نمایید ))

نحوه تشخیص درد های زایمان واقعی از کاذب :

برای این که بتوانید تشخیص دهید چه موقع  زمان زایمان برای شما سر رسیده است لازم است به انقباضات شکمی خود توجه کنید این انقباضات از چندین هفته  قبل برای شخص به وجود می‌ آید و به همین دلیل تشخیص آن کمی دشوار می‌ شود اما لازم است بدانید اگر انقباضات شکمی شما خیلی دردناک  و با تایم های  منظمی در فاصله ۱۰ تا ۲۰ دقیقه یک بار می گیرد و ول می‌ کند به معنای آن است که زایمان واقعی شما سررسید است.

اگر انقباضات فرد باردار با ترشحات خونی همراه باشد دیگر باید اطمینان حاصل کنید که وقت زایمان واقعی شده است یک فرد باردار هنگام رسیدن به وقت زایمان ابتدا دردی در ناحیه کمر خود احساس می‌ کند سپس این درد به قسمت شکم او  می رسد اگر  زایمان واقعی رسیده باشد گرفتگی‌ های به جای این که هر سری کمتر و خفیف تر شود شدت پیدا می کند .

چه زمانی باید ماما را خبر کنیم ؟

زمانی که به پایان دوره بارداری خود نزدیک می شوید یک ماما و یا پزشک شما اطلاعاتی را در مورد نشانه های رسیدن به وقت زایمان در اختیار شما قرار می دهد و راهنمایی های لازم را به شما می کند ولی این که چه زمانی باید نزد ماما بروید بستگی  به یک سری از موارد دارد مثلاً این که زایمان شما پر خطر است و یا اینوکه تا رسیدن به مرکز درمانی چه مسافتی را دارید اما اگر  زایمان شما روند طبیعی و عادی خود را طی کند ماما با شنیدن صدای شما می گوید که منتظر بمانید تا گرفتگی  شما یک دقیقه زمان ببرد و در هر ساعت ۵ دقیقه یک بار تکرار شود این علائم بیانگر این است که باید نزد ماما بروید.

(( در ادامه توصیه می شود مقاله آموزشی زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین؟ را مطالعه نمایید ))

 از علائم و نشانه های رسیدن زایمان :

 علائم ذکر شده در قسمت پایین ممکن است برای همه بار‌ داران اتفاق نیفتد اما لازم است با  همه ی علائم آن آشنا شوید:

۱)  مشاهده شدن ترشحاتی شبیه سفیده تخم مرغ که بیانگر باز شدن دهانه رحم می باشد

۲)  احساس درد در ناحیه کمر و لگن که شبیه درد های دوره پریودی و قاعدگی می باشد

۳)  عدم کنترل مدفوع که اواخر دوره بارداری ممکن است برای شخص باردار رخ بدهد و اختیار خود را در این مسئله از دست بدهد

۴)  احساس درد در قسمت واژن که همانند رعد و برق در این قسمت  پیچیده می شود که از علائم رسیدن به وقت زایمان محسوب می‌ شود

۵)  پایین آمدن برآمدگی شکم  هنگام رسیدن زایمان از برآمدگی  شکم شما کاسته می‌ شود و شما احساس سبکی می کنید چون سر نوزاد در قسمت لگن شما قرار می گیرد .

۶) به وجود آمدن تغییراتی در خوابیدن که به کم خوابی دچار شدن نیز از علائم رسیدن به وقت زایمان است

۷)  افزایش احساسات که یک مسئله روحی و روانی است می‌ تواند از علائم زایمان نزدیک باشد

۸)  داشتن حس عصبانیت از دیگر احساساتی است که ممکن است در زمان رسیدن زایمان گریبان گیر شخص شود .

رعایت نکات ضروری  برای مادران باردار :

 ۱) توصیه  می شود مادر باردار در اواخر بارداری خود هرگز تنها نباشد تا در صورت گرفتن درد بتواند سریعاً به بیمارستان منتقل شود

 ۲) اگر کیسه آب شما پاره نشود اما درد های زیادی داشته باشید حتما باید به بیمارستان بروید

۳)  از بلند کردن وسایل سنگین خودداری نماید

۴)شماره مامای خود را به همراه داشته باشید و در صورت مشاهده علائم زایمان سریعا او را در جریان قرار دهید زیرا ممکن است تحرک زیاد برای شما و جنین خطرناک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده − 8 =

فهرست