تماس
021-66582923

نگهداری کودک در منزل معمولا توسط والدین و حتی دیگر اعضای خانواده صورت می گیرد اما به دلایل زیادی مانند مشغله کاری که در خانواده ها وجود دارد والدین مجبورند در دوشیفت کاری سرکار باشند و لزوما برای نگهداری کودک خود به دنبال کسی هستند که بتوانند با اطمینان خاطر کودک خود را به او بسپارند.

نگهداری کودک در منزل

نگهداری کودک در منزل همیشه مشکلاتی با خود به همراه دارد اما اگر فردی این تجربه را داشته باشد می تواند این مشکلات را به حداقلی برساند. معمولا خانم هایی که تجربه ی مادر شدن را دارند بهتر می توانند این مسئولیت را به خوبی انجام دهند.

نگهداری کودک در منزل خودمان

بسیاری از پرستاران هستند که درخواست نگهداری از کودک در منزل خودمان دارند یعنی اینکه پرستار، کودک شما را به منزل خود برده و از او مراقبت نماید. بسیاری از این والدین با این روش موافقت می کنند و بسیاری نیز نمی توانند اطمینان کنند که کودک خود را به منزل پرستار بفرستند. البته بنا بر پیشنهاد کارشناسان آتیه پرستاران سلامت، والدین سعی کنند که اقدام به استخدام یک پرستار کودک در منزل خود نمایند. این کار هم مطمئن تر است و هم شما می توانید با خیال راحت به امورات زندگی خود رسیدگی نمایید.

والدین باید توجه داشته باشند مراقبینی که برای کودک خود در نظر میگیرند کاملا آموزش دیده و مجرب باشند. در زمانی که تصمیم میگیرید برای نگهداری کودک در منزل خود، شخصی را استخدام کنید باید بین خودتان و آن شخص مراقب یک قرار داد کاری بسته شود و طی این قرار داد یک سری از وظایف پرستار، حقوق و مرخصی های او را ذکر کنید . لازم است برای اطمینان خاطر از فرد پرستار با کودک خود به صورت کاملا بی خبر و یهویی به آنها سر بزنید تا رفتار های شخص مراقب را با کودک خود از نزدیک ببینید.

مراکزی که نگهداری کودک در منزل را ارائه میدهند معموال از 6صبح تا 6عصر خدمات خود را به اجرا میگذارند اما برای والدینی که مجبورند در شیفت شب هم کار کنند این مراکز خدمات شبانه هم برای آنها فراهم میکند. جذب نیروی مراقب از این مراکز به مراتب بهتر از واگذاری کودک به مهدهای خصوصی میباشد زیرا در این روش کودک در محیط خانه مراقبت و نگهداری میشود و میتواند آموزش های لازم را که دریافت میکند برای او سازنده تر باشند.

دلایل تمایل والدین به نگهداری کودک در منزل

والدین به دوعلت رغبت دارند که از نگهداری کودک در منزل استفاده نمایند. اولین دلیل همانطور که در بالا مختصر به آن اشاره شد این است که کودک در منزل خود آرامش وامنیت بیشتری را حس میکند وهم اینکه هزینه های کمتری بر گردن والدین متحمل میشود و در زمان و وقت آنها صرفه جویی میشود. زیرا مجبور نیستند در ترافیک شهر حضور داشته باشند تا بخواهند کودک را به مقصد برسانند.

علت دیگر این است که زمانی از خدمات پرستار در منزل برای کودک خود استفاده میکنید برخلاف اینکه تصور میکنید کودک فقط در حال بازی کردن قرار میگیرد میتواند آموزش های زیادی را از طریق مراقب دریافت کنند که باعث تکامل رشد ذهنی ومغزی او میگردد ومیتواند تاثیرات مفید وسازنده ای روی کودک شما بگذارد.

ویژگی یک پرستار در نگهداری کودک در منزل

  • داشتن انرژی لازم واستقامت بدنی
  • برقراری آرامش در شرایط نامساعد
  • صبور بودن و دارای طبع شوخ ومهربان
  • اطلاع داشتن کافی از بهداشت کودک
  • حس مسئولیت پذیر داشتن
  • علاقمند به رشد اجتماعی کودک
  • توانایی برقرار کردن ارتباط با کودک و والدین او

وظایف پرستاران در نگهداری کودک در منزل

  • بازی کردن و پر کردن اوقات فراغت کودک
  • کمک به انجام تکالیف درسی
  • تنظیم کردن خواب کودک
  • ایاب وذهاب مدرسه
  • آموزش نظم در کارها
  • توالت بردن و یاد دادن آن
  • شست وشوی البسه کودک
  • تعویض پوشک
  • حمام کردن وتمیز نگه داشتن کودک
  • درست کردن غذای کمکی برای کودک
  • تهیه کردن شیر خشک
  • جدی گرفتن توصیه ها و وپیشنهادات والدین برای رشد و تربیت کودک

برای نگهداری از کودک در منزل توسط مربی کودک یا پرستار کودک باید قبل از حضور آنها بتوانید کودک خود را آماده نمایید زیرا کودک حس غریبی میکند وبرای ارتباط گرفتن با مراقب ممکن است چندین هفته زمان ببرد تا کودک خو د را با شرایط جدید وفق دهد قبل از اینکه بخواهید یک دفه کودک را از خود جدا کنید باید کودک حضور آن شخص را در کنار والدین حس کند تا بتواند به او عادت کند و لازم است تا چند هفته وهم مراقب در خانه حضور داشته باشند تا کودک بتواند به این شرایط عادت کند وسعی کنید حس کودک را در مورد پرستارکودک خود بپرسید.

نکات مهم قبل از استخدام پرستار برای نگهداری کودک در منزل

در مرحله اول والدین باید با یکدیگر صحبت کنند و دقیقا مشخص نمایند که چه نوع مراقبی را انتخاب کنند و چه نوع کار ها و مسئولیتی هایی را برای کمک به شما باید بر عهده داشته باشند در مرحله دوم برای نگهداری کودک در منزل خود بهتر است از کسانی که در این مورد قبلا استفاده نموده اند راهنمایی بخواهید که داشتن مراقب برای کودک آنها موثر بوده و آیا توانسته اند فرد مورد اطمینانی برای نگه داری از کودک خود در منزل پیدا کنند یا خیر. در صورت تمایل میتوانید از طریق کاریابی ها یا درج آگهی اقدام به جذب مراقب برای کودک خود بنمایید و در مرحله آخر با پرستار خود در مورد سوابق کاری او صحبت نمایید و بعد از انجام آزمایش عملکرد فعالیت های او برای کودک در صورت رضایت با او قرار داد ببندید.

نگهداری کودک در منزل کرج

قابل توجه والدینی که ساکن کرج هستند و نیاز به یک خانم برای نگهداری کودک در منزل دارند این خانواده ها می توانند از مراکزی که در زمینه پرستاری در منزل فعالیت دارند اقدام به جذب یک پرستار بچه نمایند مجموعه آتیه پرستاران سلامت در ادامه ی گسترش خدمات خود توانسته خدمات مفیدی برای والدین کرجی ارائه دهد. حال اگر نیاز به یک مراقب برای کودک خود دارید می توانید با این موسسه همکاری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 + هفده =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست