تماس
021-66582923

استفاده از مرکز نگهداری کودک را می توان یکی از بهترین راه های مورد اعتماد والدین برای دریافت خدمات مراقبتی دانست. خانواده ها معمولا برای مراقبت از کودکان خود به دلایل مختلفی دچار مشکل می شوند اما با دریافت خدمات از مراکز نگهداری کودک تا حدود زیادی مشکلات خود را کاهش می دهند.

مرکز نگهداری کودک

همانطور که در بالا اشاره کردیم مرکز نگهداری کودک یکی از راه هایی می باشد که خانواده ها تمایل زیادی برای دریافت خدمات از این مراکز را دارند. این مراکز نگهداری کودک با هدف مراقبت از کودکان، زمینه را برای کاهش استرس و ایجاد زندگی پرنشاط برای والدین فراهم می کند. این مراکز معمولا خدمات خود را در مکان های عمومی مانند مهدکودک ها و همچنین خدمات خود را در منازل به خانواده های عزیز ارائه می دهند. همانگونه که می دانید با توجه به فعالیت ها و مشاغل خانم ها در جامعه، نگهداری از کودکان در منزل با چالشی بزرگ مواجه شده است.

در این میان خانواده هایی هستند که فرزندان عزیزشان را برای نگهداری به مهدکودک می برند اما باید به این امر واقف بوده که پرستاری و مراقبت از کودک در منزل از مزایای گوناگونی برخوردار است که می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه، احساس آرامش و امنیت بیشتری که در منزل برای کودک مهیا است و نظارت مستقیم خانواده ها از نزدیک به روش تعلیم و تربیت کودک عزیزشان اشاره کرد .

خصوصیات فردی پرستاران در مرکز نگهداری کودک

مرکز نگهداری از کودکان در منزل با استخدام پرستاران تجربه به کودک شما بهترین خدمات مراقبتی ارائه می دهد. این پرستاران مسئولیت نگهداری از کودک دلبند شما را برعهده دارند و در نبود مادر می توانند نقشی مفید در رشد و پرورش کودک داشته باشند و باعث شوند کودک دوری مادر خویش را احساس نکند.

زمان بندی دقیق کارها، احساس مسئولیت، مهربانی و صمیمیت از ویژگی ها و خصوصیات یک نگهدار کودک موفق در منزل می باشد. اما خصوصیات دیگری نیز در این پرستاران وجود دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

  • دارا بودن مهارت های لازم در امر نگهداری از کودک در منزل
  • آشنا بودن به اخلاق و شخصیت های کودکان
  • مرتب بودن و آراستگی
  • ثبات اخلاقی و روحی، وسواس نبودن، تعادل روانی، نداشتن اضطراب و نگرانی
  • دقیق و منظم بودن در انجام کارهای کودک
  • داشتن اطلاعات کافی در مورد تغذیه کودکان
  • برای بهبود در عملکرد نگهدار کودک باید وی دوره های روانشناسی و آموزش کودکان را طی کرده باشد.
  • پخته بودن ( تجربه مادر شدن و حسی که یک پرستار کودک تجربه کرده باعث می شود که در قبال کودک شما مسئول بوده و این احساس زیبا را به کودک شما سرایت دهد و کودک شما را همچون فرزند خویش بداند).

مرکز نگهداری کودک تهران

آتیه پرستاران سلامت یکی از بهترین مرکز پرستاری کودک در سطح تهران بوده خدمات خود را علاوه بر تهران به خانواده های ساکن کرج نیز پرستار اعزام می نمایند. این مرکز با اعزام پرستار کودک به منزل همیشه حامی والدین عزیز در سطح تهران بوده و خواهد بود. خدمات پرستاری که در این مرکز ارائه می شود توسط سه دسته از پرستاران انجام می شود 1- پرستارانی که علم روانشناسی دارند 2- پرستارانی که کودکیار هستند 3- پرستارانی که مادریار می باشند. که در زیر به این سه دسته اشاره کامل کرده ایم.

1- خدمات مرکز نگهداری کودک با روانشناس کودک

روانشناس کودک به طور مستقیم با مسائل روانشناختی کودک در ارتباط است . چگونگی برخورد با مهارت های زندگی و مسائلی را که به طور روزمره کودک با آن درگیر می باشد می توان از کارهایی دانست که یک روانشناس کودک کاردان برای کودک شما انجام می دهد .

این تصور غلط است که تا وقتی که کودکان رفتار غیر قابل کنترل و پیش بینی نشده ای از خود نشان ندهند نیاز به روانشناس کودک ندارند . در واقع روانشناسان به کودکان ما آموزش می دهند که چگونه در مهارت های زندگی و رشد و خلاقیت پیشرفت کنند .

2- خدمات مرکز نگهداری کودک با کودکیار

کسانی که وظیفه نگهداری و مراقبت از کودک را به طور مستقیم عهده دار هستند . کودکیار دارای مدرک کودکیاری بوده و با آموزش نقاشی ، حروف انگلیسی ، شناسایی اعداد و شمارش اعداد ، الفبا و … می تواند نقش موثری در روند پیشرفت کودک داشته باشد .

با توجه به سن و سال کودک وظایف کودکیار نیز متفاوت بوده و نوع آموزش و تربیت در هر مقطع سنی برای کودکان متفاوت می باشد . کودکیاران برای کودکان بالای 2 سال توصیه می شوند . کودکیار موفق به کسانی گفته می شود که تجربه کافی در آموزشگاه یا مهد کودک را داشته باشد و بتواند با تجربه و احساس مسئولیتی که دارد در روند رشد و تعالی کودک دخیل باشد .

3- خدمات مرکز نگهداری کودک با مادریار

مادریار به کسانی گفته می شود که علارقم نگهداری کودک در منزل، کارهای منزل را نیز انجام می دهد. مادریار ها چون تجربه مادر شدن را دارند به تمام امور نوزاد و کودک آشنا بوده و اصولا برای کودکان زیر 2 سال توصیه می شود. در زیر به تعدادی از وظایف مادریارها در مرکز نگهداری کودک در منزل اشاره کرده ایم که شامل

  • نظارت بر تغذیه کودک
  • فراهم سازی تغذیه نوزاد و تهیه شیرخشک برای نوزاد
  • انجام بازی با کودک
  • در مواقع لازم ماساژ دادن کودک
  • انجام اموری که مربوط به نظافت کودک می باشد ، حمام بردن کودک ، تعویض و شستشوی پوشک و لباس کودک و …
  • تمیز و مرتب کردن اتاق کودک
  • زمانبندی مناسب برای داروی کودک
  • خواندن شعر و قصه برای کودک
  • داشتن برنامه مناسب برای اوقات بازی و سرگرمی کودک
  • انجام دادن امور روزمره و نظافت منزل و کمک کردن به مادر

مرکز نگهداری کودک در کرج

یکی دیگر از شهرهایی که توسط آتیه پرستاران سلامت، خدمات نگهداری از کودکان را تحت پوشش خود قرار می دهد، خانواده هایی می باشند که در شهر کرج ساکن هستند. مرکز نگهداری کودک در کرج این امکان را به والدین عزیز می دهد که با خیال راحت پرستار خود را از شهر کرج و در نزدیکی خودشان استخدام نمایند.

اگر ساکن کرج هستید می توانید از خدمات این مرکز که دربالا به همه ی آنها اشاره شد، استفاده نمایید. متعهد بودن و داشتن نظم و مقررات باعث شده که این مرکز علاوه بر تهران در بین خانواده های ساکن کرج نیز از محبوبیت خاصی برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × 4 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست