تماس
021-66582923
وسایل ضروری سالمندان

وسایل ضروری سالمندان برای زندگی راحت

وسایل ضروری سالمندان یکی از ارکان اصلی یک زندگی راحت برای سالمندان در منزل می باشد . همانطور که می دانید افراد با افزایش سن و در قرار گرفتن در‌ برهه ی میان سالی برای انجام کار های روزانه به یک سری از وسایل مراقبت و نگهداری نیاز پیدا می‌ کنند تا به وسیله آن ها بتوانند زندگی خود را راحت‌ تر سپری کنند. ما در این مقاله با کمک پرسنل بخش سلامت آتیه پرستاران سلامت می‌ خواهیم مهم ترین وسایل ضروری سالمندان برای داشتن یک زندگی راحت را برای شما معرفی کنیم. توصیه می‌ کنیم اگر فرد سالمند در منزل خود دارید تا پایان بحث ما را همراهی کنید تا قدمی بزرگ برای راحتی سالمند خود بردارید.

مهمترین وسایل ضروری سالمندان عبارتند از :

اگر سالمند هستید و یا وظیفه ی مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل را برعهده دارید حتما باید برای ایمنی سالمند ، وسایل ضروری سالمندان را به طور کامل در منزل داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل مراقبت کنید از سالمندان . این وسایل شامل :

1- دستگاه فشار سنج :

یکی از وسایل ضروری سالمندان در منزل دستگاه فشار‌ سنج می باشد از آن جا که این افراد در سنین بالا با عارضه های فشار خون و سکته های قلبی و مغزی مواجه می‌ شوند این دستگاه از ضروریات محسوب می شود و افرادی که از این سالمندان مراقبت می کنند باید طرز استفاده از این دستگاه را بلد باشند و دائم فشار سالمند خود را کنترل نمایند .

2- نصب دستگیره درون دستشویی و حمام :

شما می توانید برای راحتی فرد سالمند خود و جلوگیری از آسیب‌ های احتمالی آن ها دستگیره های فلزی درون حمام و توالت نصب کنید که بتوانند با کمک آن ها تعادل خود را حفظ کنند توجه داشته باشید نوع دست گیره ها مقاوم و فلزی باشد و توان وزن سالمند شما را داشته باشد.

3- استفاده از بیت بهداشتی :

یکی دیگر از وسایل ضروری سالمندان برای داشتن یک زندگی راحت فراهم کردن بیت بهداشتی در دستشویی برای آن ها می باشد این وسیله می‌ تواند مشکلاتی را که سالمندان برای شستشوی خود در دستشویی دارند را حل کند این وسیله که یک صندلی می باشد می تواند برای تمیزی دستگاه تناسلی سالمندان مورد استفاده قرار بگیرد و باعث بهبود زندگی سالمند گردد.

4- استفاده از صندلی حمام :

یک سری از افراد سالمند که از نظر حرکتی با اختلال مواجه می‌ شوند موقع حمام کردن با مشکل روبرو می شود فراهم کردن صندلی حمام برای آن ها می‌ تواند امنیت بیشتری را برای آن ها فراهم کند این وسیله قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد و جزء یکی از وسایل ضروری سالمندان برای داشتن زندگی راحت تر می باشد .

5- استفاده از توالت فرنگی :

افراد سالمندی که دچار بیماری‌ های جسمی و حرکتی هستند به مراتب توان استفاده از توالت های معمولی را ندارد و باید حتماً از توالت فرنگی در منزل آن ها استفاده شود تا فشار زیادی روی زانو و کمر آن ها ایجاد نشود شما می توانید از توالت های فرنگی تاشو نیز در دستشویی استفاده کنید تا سالمند شما راحت به زندگی خود ادامه دهد .

6- استفاده از کفپوش ها در کف حمام و دستشویی :

از آن جا که کف حمام و دستشویی از جنس سرامیک هستند و خطر زمین خوردگی برای آن ها ایجاد می‌ کند توصیه می‌ شود کف پوش های ضد لغزش در آن جا قرار بدهید این وسیله یکی از وسایل ضروری سالمندان برای داشتن یک زندگی بهتر شناخته شده است و می‌ تواند ایمنی بیشتری را برای سالمند به وجود بیاورد.

وسایل ضروری سالمندان برای زندگی راحت

7- استفاده از وسایل کمکی برای راه رفتن :

با اختلالاتی که موقع راه رفتن برای سالمندان به وجود می‌ آید توصیه می‌ شود از وسایل کمکی مانند اعصا ، واکر و ویلچر برای جابجایی و راه رفتن آن را استفاده نمایید .

8- دستگاه اکسیژن :

افراد سالمندی که ریه‌ های آن ها با مشکل مواجه هست و در تنفس خود مشکل دارند باید حتماً در منزل آن ها از وسیله کاربردی و ضروری اکسیژن رسانی استفاده شود تا با اکسیژن رساندن به آن ها میزان گردش خون آن ها نیز منظم شود این وسیله جزو وسایل حیاتی و بسیار ضروری سالمندان می باشد .

9- قرار دادن یک زنگ خطر :

توصیه می‌ شود برای محافظت و نگهداری از سالمندان خود یک زنگ خطر در اتاق او نزدیک به تختخواب وی تعبیه کنید تا هنگامی که سالمندان احساس نیاز به شما دارند و یا مشکلی برایشان پیش می آید از طریق آن شما را خبر کنند.

10- استفاده از میز غذا خوری متحرک :

اگر سالمند شما نمی تواند از روی تخت خود هنگام غذا خوردن جا بجا شود سعی کنید از میز غذا خوری متحرک که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد برای آن ها استفاده کنید که در موقع غذا خوردن در کنار تخت آن ها به راحتی قرار بگیرد این وسیله نیز از وسایل ضروری سالمندان برای داشتن زندگی راحت تر می باشد .

11- دستگاه بالابر :

یکی دیگر از وسایل پر کاربرد برای زندگی راحت سالمندان (Essential tools for making life easier for the elderly) که توانایی حرکت جسمی را ندارند دستگاه بالابر می باشد که در دو نوع برقی و دستی تعبیه شده است می توانید برای راحتی بیشتر سالمندان خود از آن ها به کار ببرید .

12- تشک های طبی و مناسب :

یکی از وسایل مهم برای سالمندانی که دچار اختلالات جسمی و حرکتی هستند و اکثر اوقات خود را روی آن به سر می‌ برند استفاده از تشک های طبی و مناسب می باشد که این تشک ها می تواند از بروز زخم بستر در آن ها جلوگیری کند و کمر و پای سالمندان را در وضعیت مناسبی قرار بدهد تا بتوانند راحت تر زندگی خود را بگذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × پنج =

فهرست