تماس
021-66582923

ویتامین های مفید برای پروستات را بدانید

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه

یکی از دغدغه ها و نگرانی هایی که آقایان را در سنین بالای ۵۰ سال به خود درگیر می کند به عارضه ی بزرگی پروستات مربوط می شود که می توانیم با محافظت و نگهداری به موقع آن بپردازیم و یا اینکه آن را به طور قطعی درمان نماییم قبل از پرداختن به راه کار هایی برای سلامت پروستات لازم است تعریف مختصری از پروستات را ارائه دهیم و سپس به بررسی مواد غذایی و ویتامین های مفید برای پروستات بپردازیم.

تعریف از پروستات :

پروستات یک غده در دستگاه تولید مثل آقایان میباشد . این غده مهم در بین آلت تناسلی و مثانه فشار قرار گرفته است و در باروری مردان نقش مهمی ایفا می‌کند از آنجا که این غده نقش بسزایی برای مردان دارد لازم است تغذیه مناسب و ویتامین های مفید برای پروستات را در نظر بگیرید در این مقاله بر آنیم تا مواد غذایی و ویتامین های مفید برای پروستات را برای شما عزیزان بازگو نماییم .

با افزایش سن بزرگی پروستات در میان افراد بسیار شایع می‌شود زیراهورمون های غدد پروستات زیاد ترشح می‌شود و این مسئله باعث می‌شود تا بزرگتر از حد معمول شود. امروزه برای جلوگیری از این مشکل راهکارهایی از جمله داشتن رژیم غذایی و مصرف ویتامین های مفید برای پروستات وجود دارد که با پیشبرد این راهکار ها می توان برای سلامت پروستات قدمی برداشت .

اثرگذاری مثبت رژیم غذایی برای پروستات :

مصرف یک سری از مواد غذایی می‌تواند باعث تحریک هورمون های دربرگیرنده غده پروستات شود و باعث بزرگی آن گردد. مواد غذایی و ویتامین های مفید در بازار وجود دارد که مصرف آن می‌تواند از خطرات احتمالی آن پیشگیری کند . برای سلامت پروستات مصرف کردن غذاهای سالم که در قسمت زیر اشاره شده است بسیار مهم می باشد.

دانه های کنجد :

مصرف کردن دانه های کنجد که حاوی روی می باشد می تواند برای سلامت پروستات بسیار موثر واقع شود. افراد می‌توانند مواد غذایی حاوی روی که شامل دانه های کنجد، بادام و کدو تنبل است را روزانه مصرف کنند .

استفاده از فلفل‌های دلمه‌ای :

یکی از ویتامین های مفید برای پروستات مصرف ویتامین c می باشد که می تواند برای حفظ سلامت پروستات موثر واقع شود. مواد غذایی که شامل ویتامین سی می باشند شامل فلفل دلمه ای و پرتقال است .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله راه های درمان خانگی بی اختیاری ادرار در سالمندان را حتما مطالعه نمایید ))

خوراک ماهی سالمون :

امگا ۳ از دیگر ویتامین های مفید برای پروستات می باشد. اگر آن را در رژیم غذایی خود به مصرف برسانید می‌توانید از بزرگ شدن غده پروستات پیشگیری نمایید و وزن شما را متناسب و متعادل نگه میدارد. این ویتامین را می‌توان در ماهیهای سالمون یافت کرد .

گوجه فرنگی :

ماده غذایی گوجه فرنگی به دلیل مواد مغذی درون آن می تواند از بزرگ شدن پروستات جلوگیری نماید .

دانه سویا :

طبق تحقیقات به عمل آمده مواد مغذی درون سویا به گونه ای می‌تواند باعث کاهش سلول های سرطانی در پروستات گردد. از این رو توصیه می شود این مواد غذایی گیاهی و مفید را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به سلامت پروستات دست یابید .

میوه ها و مرکبات :

مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت حاوی ویتامین سی می باشد و همانطور که در قسمت‌های بالا متذکر شدیم مصرف ویتامین سی در سلامت پروستات نقش مهمی را ایفا می‌کند .

نقش ویتامین دی در پروستات مردان :

ویتامین دی جزو ویتامین های مفید برای پروستات مردان به شمار می‌آید و طبق آمار مردانی که با کمبود ویتامین دی در بدن مواجه هستند نسبت به سایرین بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرند. مردم به دلیل اینکه کمتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند به مراتب با کمبود این ویتامین مواجه می‌شوند. از مواد غذایی که دارای ویتامین دی هستند در برنامه غذایی خود مصرف کنید این ویتامین ها را می توان در شیر، ماهی، تخم مرغ، قارچ و روغن ماهی یافت و در صورت امکان روزانه نیم ساعت در هوایی که آفتابی است به پیاده‌روی بپردازند .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله ویتامین های مورد نیاز سالمندان را حتما مطالعه نمایید ))

نقش ویتامین e در پروستات مردان :

ویتامین ای به دلیل آنتی اکسیدان بالا می تواند برای کاهش ابتلا به سرطان مفید باشد و از بیماری‌های قلبی بکاهد. اما طبق تحقیقات به عمل آمده مصرف مکمل‌های ویتامینی یک نتیجه به هم آمیخته شده داشته است که این گونه در بعضی موارد مصرف آن تاثیرگذار نبوده و در بعضی موارد مصرف دوز بالای آن باعث بالا رفتن و ابتلا به بعضی بیماری‌ها می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان یک نتیجه قطعی از این آزمایشات داشت.

اما استفاده از مکمل های ویتامینی را برای افرادی که سلامت هستند تجویز نمی‌کنند و فقط افرادی که به بیماری مبتلا هستند می توانند طبق تجویز پزشک از آنها استفاده نمایند. از مردانی که به سرطان پروستات مبتلا شده‌اند مصرف ویتامین‌ها می‌تواند برایشان دارای مزیت باشند و به درمان آنها کمک کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × یک =

فهرست