تماس
021-66582923

استفاده از موسسه پرستاری از بیمار یکی از بهترین راه کارهای موجود برای مراقبت از بیماران در منزل می باشد. این موسسات با خدماتی که به بیماران ارائه می دهند باعث ایجاد نتایج مثبتی در روند بهبودی بیماران شده است.

موسسه پرستاری از بیمار

امروزه به دلیل شلوغی بیمارستان و وجود آلودگی های زیادی که در آنجا وجود دارد اکثر مردم ترجیح میدهند از بیمارخود در منزل مراقبت و نگهداری کنند از این رو وجود موسسه پرستاری از بیمار در منزل بسیار حائز اهمیت می باشد. پرستارانی که در این موسسات مشغول به خدمات رسانی هستند به صورت حرفه ای می باشند.

وجود این فرشتگان زمینی در منزل و خدماتی که ارائه میدهند میتواند برای بیمار شما بسیار موثر واقع شود بنابراین استخدام یک پرستار بیمار که بتواند پروسه های درمانی و پزشکی لازم را برای بیمار شما انجام دهد ضرورت پیدا میکند.

وظایف پرستاران در موسسه پرستاری از بیماران در منزل

واژه پرستار به معنای نگهداری و مراقبت از بیمار میباشد حال نگهداری و مراقبت هم میتواند در بیمارستان ها باشد و هم در منازل . پرستاری که در منزل قصد دارید استخدام نمایید باید فردی باشد که در زمینه بیماری که به آن مبتلا شده اید بسیار آگاه و مجرب باشد.

  • دادن دارو به بیمار طبق زمان مشخص
  • تست فشار خون بیمار
  • انجام تزریقات و سرم زدن
  • عوض کردن پانسمان زخم های بیمار
  • فیزیوتراپی و کار درمانی

تخصص پرستاران در موسسه پرستاری از بیمار

  • پرستاری از بیمارانی که سرطان دارند.
  • پرستاری از بیماری که عمل جراحی انجام داده است.
  • پرستاری از بیماران تحت کنترل روان پزشک
  • پرستاری از بیمارانی که در آی سی یو و سی سی یوهستند.
  • پرستاری از بیماران ام اسی

خدمات موسسه پرستاری از بیمار

موسسه پرستاری از بیماران متناسب با نیازی که شما داشته باشید برای شما پرستار اعزام می کند به طور مثال اگر بیمار شما یک کودک باشد یک پرستار کودک مجرب و با تخصص در زمینه بیماری های کودکان برای شما اعزام میکند و یا اگر بیمار شما یک سالمند باشد یک پرستار سالمند را برای انجام خدمات مربوطه برای شما میفرستد.

علاوه بر مواردی که در قسمت های بالا متذکر شدیم یک سری از کارهای شخصی بیمار هم وجود دارد که شخص بیمار به دلایل متفاوتی مانند عدم تحرک و یا عدم توانایی از انجام آن عاجز هستند این کارها میتواند حمام کردن، دستشویی رفتن و یا اصلاح موهای آنان باشد که انجام این وظایف نیز در حیطه کاری پرستاران میباشد.

ویژگی های پرستاران در موسسه پرستاری از بیمار

1- رابطه دوستانه با بیمار ایجاد کردن

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک پرستار خانگی  انجام میدهد این است که با بیمار خود یک رابطه کاملا دوستانه و صمیمانه برقرار کند و با اخلاق خوب و عطوفتی که برای شخص بیمار دارد وظایف دیگرش را انجام دهد این رفتار باعث میشود تا فرد بیمار چه کودک چه بیمار سالمند یک احساس خوشایند درون آنها به وجود بیاید و بتواند دوره بیماری خود را سریع تر درمان کنند اما خشونت و بد رفتاری پرستار در منزل میتواند روحیه بیمار را تضعیف کند و روند درمانی او را به تعویق بیاندازد.

2- تکمیل گزارشات سلامتی و ارسال آن به پزشک مربوطه

شخص پرستار باید گزارشات وضعیت بهبودی و یا بدتر شدن بیمار خود را به پزشک مربوطه اطلاع رسانی نماید و پزشک در صورت مشاهده گزارش وضعیت بیمار میتواند توصیه های دیگری را به پرستار اعلام نماید.

3- هوشیار بودن پرستار

از دیگر ویژگی های پرستاران در موسسه پرستاری بیمار هوشیار بودن آنها میباشد وقتی یک پرستار در منزل برای بیمار خود استخدام میکنید پرستار باید بداند که تمامی وظایف و مراقبت از آن بیمار بر عهده اوست و او نباید حتی برای یک لحظه از آن غفلت کند بنابراین باید آنقدر هوشیار باشد که با کوچکترین صدایی که از جانب فرد بیمار به گوشش میرسد سریعا اقدام نماید زیرا ممکن است یک لحظه غفلت او خطرات جانی وجسمی برای بیمار به وجود بیاید به طور مثال شاید بیمار از تخت خود افتاده باشد و یا بر اثر کنار رفتن پتوی او دچار آنفولانزا شود بنابراین پرستار در منزل باید عهده دار همه جانبه بیمار خود باشد.

4- ایجاد فضایی آرام و بدور از تنش

حفظ آرامش و امنیت برای بیمار یکی دیگر از وظایف فرد پرستار میباشد پرستار در منزل میباید با رعایت نکاتی بتواند آرامش را برای فرد بیمار به وجود بیاورد حفظ آرامش برای شخص بیمار میتواند با رعایت موارد زیر به وجود بیاید:

  • رعایت سرو صدا در کنار بیمار
  • آرام صحبت کردن
  • آرام و بی صدا در اتاق راه رفتن
  • کم کردن صدای تلویزیون در موقعی که بیمار خواب است
  • خاموش کردن موبایل در زمانی که بیمار در حال استراحت است.
  • آرام باز و بسته کردن در اتاق بیمار

5- روحیه دادن به بیمار

پرستاری یک شغل بسیار مهم است که داشتن روحیه در آن حرف اول را میزند زیرا پرستاران ممکن است با بیماران مختلف با شرایط جسمانی متفاوتی را ببینند شاید یک بیمار دچار قطع عضو باشد یا یک بیمار زخم های عفونی بسیار شدیدی داشته باشد بنابراین یک پرستار باید روحیه بالایی در مقابله با دیدن همچین مواردی را داشته باشد وبتواند با روحیه خود به درمان شخص بیمار بپردازد داشتم روحیه خوب و سازگار پرستار در منزل میتواند در روند بهبودی بیمار نقش موثر و مثبتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 − یک =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست