تماس
021-66582923

شرکت پرستار بیمار در منزل را می توان از زیر شاخه های خدمات پرستاری در منزل دانست. این شرکت ها فعالیتشان در راستای مراقبت از بیماران در منزل می باشد که با اعزام مراقبت ساده و یا پرستار متخصص خدمات خود را به بیماران ارائه می دهند.

شرکت پرستاری بیمار

هدف از ایجاد شرکت پرستاری بیمار کمک به خانواده ها در حمایت از بیمارشان می باشد. این شرکت ها با ارائه خدمات مراقبت های ساده و همچنین مراقبت های تخصصی در منزل به روند بهبودی بیماران کمک می کنند.

همانطور که می دانید دامنه ی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی که یک بیمار در خانه می تواند دریافت نماید بسیار گسترده می باشد . این خدمات بسته به شرایط جسمی و روحی بیمار دارد. مراقب می تواند از مراقبت های پرستاری گرفته تا خدمات پزشکی ویژه، به بیمار شما در منزل خدمات رسانی کند .

اهداف ارائه خدمات در شرکت پرستاری از بیمار را می توان کمک به افراد برای بهتر زندگی کردن و داشتن استقلال بیشتر دانست. از دیگر اهداف می توان به ارتقای کیفیت خدمات، فراهم کردن محیطی امن برای ماندن بیمار در خانه، اجتناب کردن از بستری شدن در بیمارستان می باشد.

تفاوت خدمات در شرکت پرستار بیمار در منزل نسبت به بیمارستان

محیط پرستاری از بیمار در منزل با محیط پرستاری از بیمار در بیمارستان متفاوت می باشد . به عنوان مثال در منزل رابطه ی پزشک با پرستار کمتر از محیط بیمارستان می باشد و معمولا این رابطه تماس تلفنی می باشد. همچنین پزشک برای ارزیابی و انتقال یافته ها تا حدودی به پرستار بیمار اعتماد می کند. معمولا پرستاران بیمارستان زمانِ بیشتری را صرف کاغذ بازی نسبت به پرستاران منزل می کنند. مراقبت های پرستاری در منزل به طور خصوصی انجام می شود ولی در بیمارستان یک پرستار باید بر چندین بیمار نظارت داشته و به آنها رسیدگی نماید.

شرکت پرستاری مراقبت از بیمار

شرکت پرستاری بیمار در قبال بیماران خود در منزل خدمات مراقبتی ویژه ای ارائه می دهد. یکی از این شرکت ها آتیه پرستاران سلامت می باشد که خدمات پرستاری تخصصی و خدمات مراقبت ساده را برای بیماران عزیز ارائه می دهد این خدمات شامل:

  1. مدیریت کردن داروها
  2. جلوگیری از افتادن بیمار به زمین
  3. ارائه خدمات در بیمارستان در مواقع ضروری
  4. محیط کار پرستار
  5. نتایج عملکرد و کیفیت زندگی بیمار
  6. مدیریت زخم و فشار زخم

1- مدیریت کردن داروها

پرستارانی که در شرکت پرستاری از بیمار در منزل مشغول به کار هستند باید تخصص لازم را در مدیریت داروها را داشته باشند. مثلا شناسایی داروهای غیر ضروری و تکراری ، همچنین داشتن تخصص لازم در دسته ی خاصی از داروها مانند داروهای قلبی عروقی ، روانگردانها و … الزامی می باشد.

همچنین پرستار منزل باید داروهایی را که بیمار به آنها حساسیت دارد را شناسایی کرده و اقدامات لازم را در جلوگیری از بروز مشکل برای بیمار را انجام دهد.

یکی دیگر از مواردی که مراقب برای پرستاری از بیمار در منزل تهران باید نظارت کامل به آن داشته باشد تداخل در مصرف داروها می باشد . معمولا بیماران به طور میانگین بین 3 تا 5 دارو را در روز مصرف می کنند که پرستار باید اطلاعات لازم را در مورد تداخل داروها داشته باشد.

2- جلوگیری کردن از سقوط و افتادن بیمار به زمین

یکی دیگر از وظایف پرستاران در شرکت پرستاری بیمار جلوگیری از سقوط بیمار از تخت و یا افتادن به زمین می باشد . بیشترین خطری که بیماران را تهدید می کند زمین خوردن آنها می باشد . بیماران به دلیل ضعف بدنی و همچنین مصرف داروهایی که احتمال دارد بیمار تعادل در حرکت نداشته باشد و یا بیمارانی هستند که عمل جراحی کرده اند و مواد بیهوشی در بدنشان می باشد در معرض خطر سقوط قرار دارند و مواردی دیگری که احتمال دارد باعث سقوط بیمار شوند. پرستار به هیچ عنوان نباید اجازه دهد بیمار به تنهایی و بدون همراه راه برود و یا اینکه از تخت پایین یا بالا رود.

3- ارائه خدمات در بیمارستان

پرستار بیمار باید همیشه آمادگی این را داشته باشد که احتمال دارد وضعیت بیمار بحرانی شود و مجبور به انتقال بیمار به بیمارستان شود . در نتیجه پرستار باید نسبت به قوانین بیمارستان آگاهی لازم را داشته باشد و همچنین نحوه ی ارتباط با پرستارانِ بیمارستان و پزشک را بداند . به این پرستاران ، همراه بیمار در بیمارستان می گویند .

4- محیط کار برای بیمار

یکی دیگر از وظایف پرستاران در شرکت پرستاری از بیمار در منزل ایجاد محیطی امن و راحت برای بیمار است . پرستار باید جدا از مراقبت های پزشکی و درمانی محیطی برای بیمار فراهم کند که باعث رضایت بیمار و خانواده او باشد . مثلا ایجاد محیطی با رعایت پروتکل های بهداشتی، ایجاد محیطی بدون سرو صدا ، ایجاد محیطی با نوردهی مناسب ، ایجاد محیطی پر انرژی و موارد دیگر

5- نتایج عملکرد و کیفیت زندگی بیمار

هدف از مراقبت های خانگی بازگرداندن سلامت جسمی و روانی بیمار و همچنین بالا بردن کیفیت زندگی بیمار می باشد. پرستار باید با توجه به خدمات خوبی که به بیمار می رساند همیشه نسبت به سلامتی بیمار حساس بوده و نسبت به میزان بالا و پایین رفتن سلامت جسمی و روحی بیمار تدابیری بیاندیشد. یکی از این تدابیر کنترل سلامتی بیمار و انتقال این گزارشات به پزشک بیمار است .

6- مدیریت زخم و فشار زخم

بسیاری از بیماران هستند که در حرکت کردن ناتوان هستند . این افراد به علت محدودیت حرکتی در معرض مبتلا شدن به زخم بستر (Bedsore) هستند . حتما پرستار باید تدابیر خاص خود را برای این بیماران ارائه دهند . مثلا پرستار باید هر چند وقت یک بار بیمار را تغییر پوزیشن دهد و همچنین اگر بیمار از قبل به زخم بستر دچار شده است پرستار باید مرتب زخم را شستشو داده و پانسمان کند.

از دیگر خدمات شرکت پرستار بیمار در منزل

  • انجام امور درمانی و بهداشتی بیمار مانند شستن زخم ها و پانسمان آنها
  • انجام دادن کلیه تزریقات بیمار چه تزریقات تخصصی و چه تزریقات ساده
  • اگر بیمار پوشک است پرستار بیمار پوشکی موظف است پوشک بیمار را مرتب عوض کند.
  • اگر بیمار توان رفتن به دستشویی را ندارد مراقب موظف است برای او لگن بگیرد.
  • دادن داروهای بیمار سر وقت و به طور مرتب
  • بردن بیمار به حمام . اگر بیمار توان رفتن به حمام را نداشت پرستار باید در بستر او را حمام کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده − 10 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست