تماس
021-66582923

اعزام پرستار زن باردار در منزل برای مراقبت و نگهداری از مادران باردار به صورت شبانه روزی . خدمات مراقبت و نگهداری توسط پرستاران مجرب و حرفه ای می باشد این پرستاران خود تجربه ی مادر شدن را دارند و شما با خیال راحت می توانید از وجود آنها در منزل کمک بگیرید. در ادامه این مبحث شما را با خدمات مراقبت از مادران باردار بیشتر آشنا می کنیم . با ما همراه باشید.

باردار شدن یکی از تجربه های شیرین در زندگی بانوان است که بسیار دوران مهمی است هم برای سلامتی مادر و هم فرزند اما این دوران شیرین نباید با سهل انگاری و انجام کارهای نادرست به دوران تلخی تبدیل شود پس لازم است در این دوران که حائز اهمیت است استراحت کافی انجام شود.

نه ماه مادر فرزند را از جسم خود تغذیه میکند بدون هیچ چشم داشتی پس مادران برای اینکه به سلامت بار خود را زمین بگذارند بهترین راه این است که پرستار در منزل را در اختیار بگیرند در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا می‌شویم.

چرا باید از پرستار برای زن باردار در منزل استفاده کنیم؟

برخی از بانوان به دلیل یک سری شرایط هورمونی یا شرایط فیزیکی نیاز به استراحت دارند یعنی پزشکان در صورت آگاه شدن به بارداری شان طبق بررسی و وضعیت آنها به این عزیزان استراحت مطلق می دهد پس انتخاب پرستار در منزل مناسب ترین گزینه است یاممکن است برخی از بانوان مشکلی نداشته باشند اما می خواهند به بهترین نحو این دوران را پشت سر بگذارند پس از پرستاردرمنزل بهره می‌گیرند.

بانوان در کنار استراحت یکسری ورزش ها انجام میدهند که پرستار در این زمینه می‌تواند کمک حال این مادران باشد. همچنین پرستار غذا های مقوی مناسب این عزیزان درست می‌کنند و تمیزکاری خانه را انجام می‌دهد .

(( ارائه خدمات پرستاری کودک در منزل با اعزام پرستار کودک و نوزاد به صورت شبانه روزی و روزانه ))

تغییراتی که در خانم های باردار بعد از بارداری رخ میدهد:

  • خانم ها وقتی مادر می شوند از نظر جسمانی و هم از نظر رفتارو ویژگی اخلاقی ممکن است درگیر تغییراتی شوند مانند :۱عقب افتادن دوران ماهیانه که این عمل خود خیلی روی اخلاق و هورمون تأثیر دارد
  • ممکن است خانم های باردار به دلیل زیاد شدن اضافه وزن و دیگر عوامل احساس خستگی داشته باشند
  • اواخر دوران بارداری هم ممکن است به دلیل نزدیک بودن تاریخ حمل بار بانوان دل درد را احساس کنند
  • داشتن حالت تهوع و استفراغ هم که در بین بانوان باردار شایع است از علائم دوران بارداری است.

انواع مراقبتهای پرستاران در منزل برای خانم های باردار:

1- مراقبت و نگهدرای در هنگام بارداری:

همانطور که در بالا هم ذکر شد مراقبت در دوران بارداری بسیار پراهمیت است پرستارانی که شما انتخاب می کنید آموزش دیده در این زمینه می باشند همچنین پرستاری که شما در منزل انتخاب میکنید به تمام شرایط بانوان باردار آگاهی لازم را دارد و می‌تواند از نظر روحی نیز به بانوان باردار در این مرحله کمک کند.

همچنین پرستار در هنگام بارداری نکات ممنوعه و لازم را برای بارداری میداند یعنی پرستار می‌داند که بانوان نباید از لبنیات غیرپاستوریزه مصرف کنند و از غذاهای خام نپخته و نیمه پز خودداری کنند. کنترل کردن مصرف مواد شیرین و کافئین افزایش مصرف سبزیجات و میوه پیاده‌روی در دوران بارداری هم به آنها کمک می‌کند تا زایمان سبک تری داشته باشند. پرستار می تواند هر روز خانم باردار را به پیاده‌روی ببرد و مراقب حال او باشد .

(( در ادامه توصیه می شود مقاله آموزشی برنامه ریزی غذایی در دوران بارداری را حتما مطالعه نمایید ))

2- مراقبت و نگهداری پس از زایمان:

مراقبت های بعد از زایمان اگر بیشتر پر اهمیت نباشد کمتر نیست و شاید سختی آن بیشتر از دوران بارداری باشد اما شما می‌توانید با استخدام پرستار در منزل این نگرانی و استرس را از خانواده خود دور کنید.

مادر و فرزند مانند دوران بارداری به مراقبت ویژه نیاز دارند بخصوص مادر زیرا ممکن است با مسئله روحی روانی درگیر شود و اگر به این مسئله رسیدگی دقیق نشود شدت این موضوع زیاد می‌شود پس مراقبت از مادر و نوزاد به خصوص در اوایل زایمان خیلی دارای اهمیت است.

توجه ویژه به مادران بعد از زایمان:

افسردگی از عوامل مهمی است که مادران به آن مبتلا می‌شوند پس بیشترین توجه و حمایت عاطفی باید از طرف همسر و خانواده به بانو انجام شود اما پرستار آموزش دیده نیز می تواندبه بهبودی مادران عزیز کمک کند پس پرستار در منزل برای بارداری و پس از بارداری گزینه مناسبی است.

وظایف پرستار زن باردار در منزل

پرستار آموزش دیده به بهترین صورت از نوزاد تازه متولد شده مراقبت می کند. درشیر دادن مادران به آنها کمک می کند .همیشه برای کمک به نوزاد و مادر حاضر و آماده میباشد حفاظت کردن از مادر در حین بارداری و کمک به آن. همچنین بعد از زایمان به مادر در انجام امور شخصی نیز کمک می‌کند و یک تکیه گاه محکم بعد از خانواده برای مادر میباشد.

اعزام پرستار زن باردار توسط آتیه پرستاران سلامت

مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت از جمله موسساتی می باشد که خدمات ویژه ای را برای مراقبت و نگهداری از مادران باردار در نظر گرفته و برای آرامش این عزیزان بهترین پرستار را به منزل اعزام می کنند. حال اگر نیاز به پرستار برای مراقبت از مادران باردار دارید می توانید با همکاران عزیز در آتیه پرستاران سلامت ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را اعلام نمایید. ناگفته نماند کارشناسان این مرکز 24 ساعته جوابگوی سوالات شما می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 + نه =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست