تماس
021-66582923
پرستار سالمندپرستاری در منزل

نگهداری و پرستاری سالمند در منزل تجریش

 امروزه وجود یک پرستار سالمند در تجریش توانسته تاثیر زیادی در ایجاد یک زندگی با نشاط برای خانواده های تهرانی مخصوصا خانواده هایی که محل زندگیشان در تجریش و اطراف تجریش است، بگذارد. همانطور که می دانید سالمندان با توجه به شرایط سنی که دارند چه از نظر جسمی و روحی نیاز به همراهی و حمایت اعضای خانواده و اطرافیان شان دارند. اما ممکن است شرایط زندگی امروزی و مشغله‌های کاری اعضای خانواده این امکان را به آنها ندهد که آنطور که می‌خواهند در کنار سالمندان شان باشند و از آنها مراقبت کنند و برای آنها وقت بگذرانند. از طرف دیگر سالمند عزیز  ممکن است احساس تنهایی نماید و این تنهایی سبب ابتلای  او به بیماری‌های روحی روانی مانند افسردگی شود.

از این رو نزدیکان سالمند  و خانواده او با استخدام پرستارانی  برای مراقبت از سالمند در منزل سبب می‌شوند که هم سالمند آنها  تنها نباشد و یک نفر همراه و همدل او  باشد و هم اینکه بتواند در انجام کارهای سالمند و امور بهداشت و درمان مراقب سالمند باشد.

چه انتظاراتی از یک پرستار سالمند در تجریش دارید

 در وهله اول وظایف یک پرستار سالمند در تجریش را ما با توجه به شرایط جسمی و روحی سالمند و نیاز به کمک و همراهی پرستار تعیین می‌کنیم. گاهی سالمند ما توانایی انجام کارهای شخصی خود را دارد و بیشتر به خاطر تنهایی است که به فکر استخدام پرستار منزل می کند. زمانی نیز سالمند ما توانایی جسمی لازم را ندارد و یا اینکه دارای بیماری خاصی است و نیاز به مراقبت و پرستاری دارد. اما به طور خلاصه وظایف یک پرستار سالمند عبارتند از :

۱_توجه و رسیدگی به شرایط بهداشتی سالمند

 پرستار سالمند در منزل می تواند در اموری مانند حمام کردن سالمند و یا کوتاه کردن مو و شانه کردن موها یش و یا عوض کردن لباس  به سالمند کمک کند. همچنین تمیز کردن و شستن لباسهای سالمند و ملحفه و حوله او، و یا  شستن مرتب  دست و صورت او  در صورت عدم توانایی سالمند جزو وظایف یک پرستار در منزل است .

۲_ توجه و مراقبت از  سلامت جسمانی سالمند

سلامت جسمانی سالمند شامل خواب به موقع ، استراحت،  تغذیه سالم و درست ، تحرک و پیاده‌روی در حد توان به صورت روزانه میباشد که یک پرستار منزل در کرج موظف است که دقت کافی را در مورد این مسائل و انجام به موقع آنها برای سالمند ما داشته باشد .همچنین داروی او را سر موقع به او بدهد و مراقب سلامت او باشد.

۳_ توجه و مراقبت از شرایط روحی سالمند

پرستار سالمند در منزل کرج باید مراقب شرایط روحی سالمند باشد و با سرگرم کردن او و وقت  گذراندن با سالمند و همچنین هم صحبت شدن با او و گاهی گوش دادن به درد و دل هایش و حتی کتاب خواندن برای او و یا تلویزیون دیدن همراه سالمند ، سبب شود که سالمند ما شرایط روحی مناسبی داشته باشد و دچار افسردگی نشود .

۴_ اهمیت دادن به اصول تغذیه در مورد سالمند

 مراقب سالمند در تجریش باید غذای مناسب با شرایط سالمند را برایش آماده کند و رژیم غذایی مناسبی را در مورد سالمند رعایت کند ،در فکر میان وعده ی او باشد و او را تشویق به خوردن خوراکی های مفید و سالم مانند میوه به جای غذاهای مضر نماید.

در بالا ما سعی کردیم خلاصه ای از وظایف پرستاران و مراقبین سالمند را برای شما بیان کنیم اما اگر می خواهدی به طور کامل کلیه وظایف را بدانید پیشنهاد می شود بر روی کلمه وظایف کلی پرستار سالمندان کلیک نمایید.

برای استخدام یک پرستار در منزل تجریش باید به چه نکاتی توجه نماییم؟

 سالمندان همان پدران و مادران ما و یا پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما هستند که بسیار برای ما با ارزش هستند  . از این رو برای خانواده ها بسیار حائز اهمیت است که فردی که سالمند شان را به او می سپارند ، تخصص و مهارت لازم را در انجام امور مربوطه داشته باشد ،حتماً تحت حمایت موسسه پرستاری معتبری باشد.

یک پرستار سالمند باید  خصوصیات اخلاقی مناسبی داشته باشد و بتواند با سالمند رابطه نزدیک و صمیمی برقرار کند،  همچنین از نظر روحی و روانی فرد  سلامتی باشد تا بتواند شرایط سالمند را درک کند و با او همراهی نماید یک پرستار باید از سابقه و تجربه  ی کار بالایی برخوردار باشد و تجربه نگهداری از سالمند را داشته باشد. تا خانواده‌ها با خیال راحت بتوانند سالمند شان را برای مراقبت به او بسپارند.

هزینه‌های پرستار سالمند در منزل تجریش

مناسب ترین مکان برای نگهداری از سالمندان کجاست؟

 بسیاری از سالمندان نیاز به مراقبت و پرستاری در منزل دارند و دوست دارند در این دوران مورد توجه و مراقبت قرار گیرند اما از طرف دیگر هیچ جایی را به خانه خودشان ترجیح نمی‌دهند و دوست دارند که در خانه خود و در کنار افراد خانواده شان باشند.

در این زمان افراد خانواده با توجه به نیاز سالمندان و نظر آنها ، به جای بردن آنها به مراکز نگهداری و یا حتی بیمارستان ها و درمانگاه ها ترجیح می دهند  با آوردن افراد متخصصی به عنوان پرستار در منزل برای مراقبت بیشتر از سالمند هم سالمند عزیزشان را در کنار خود و در خانه خود نگهداری کنند و هم از نزدیک در جریان مراقبت و درمان او باشند.

هزینه‌های پرستار سالمند در منزل تجریش

پرداخت هزینه پرستار سالمند در کرج به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله شرایط جسمی و روحی سالمند و توقع ما از پرستار  که چه خدماتی برای سالمند ما  انجام دهد. همچنین تحصیلات و مدرک و تخصص و همچنین سابقه کاری پرستار نیز در میزان دستمزد او تاثیر دارد و اینکه آیا ما پرستار را فقط برای یکی از سالمندان خانواده می خواهیم یا هر دوی آنها و نکته آخر اینکه پرستار چند ساعت موظف به مراقبت از سالمند ماست. موسسات پرستاری در منزل با در نظر گرفتن همه این موارد نرخ پرستار در منزل را مشخص می‌کنند

⭕ کلام پایانی

 و در نهایت کم بودن وقت آزاد خانواده‌ها و گاه مسافت‌های طولانی خانه و محل کار و یا سوالات زیاد کاری ممکن است که خانواده‌ها را در مورد مراقبت از سالمندان شان نگران کند اما باید بگویم که اصلا جای نگرانی نیست کافیست که خانواده‌هایی که سالمندی دارند که نیاز به  مراقبت دارد با مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت تماس بگیرند و پس از مشاوره و بیان کردن شرایط سالمندشان  می توانند  از خدمات پرستاران آنها در منزل بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × 1 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست