تماس
021-66582923

اعزام پرستار سالمند در زعفرانیه برای مراقبت و نگهداری از سالمندان سالم و بیمار به صورت شبانه روزی و روزانه توسط مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت .خدمات این موسسه توسط پرستاران حرفه ای و متعهد انجام می شود. برای اطلاع بیشتر از خدمات ما پیشنهاد می شود تا پایان این مبحث ما را همراهی نمایید.

با کاهش زاد و ولد در دنیای امروز، سالمندان درصد زیادی از اقشار جامعه را به خود اختصاص می دهند اما از کار افتادگی و ناکارآمدیشان نباید موجب شود که انها را به حال خود بگذاریم بلکه باید به جبران زحمات و خدماتی که در گذشته برای خانواده و جامعه شان داشته اند از آنها قدردانی کرده و برایشان تسهیلات و امکانات رفاهی در نظر بگیریم.

استفاده از مراکز خدمات به سالمندان در زعفرانیه

از مهم ترین مجموعه هایی که امروزه در راستای سطح کیفی زندگی سالمندان فعالیت میکنند، می توان به مراکز خدمات پرستاری در مناطق مختلف شهر تهران از جمله زعفرانیه اشاره کرد که با تشکیل کادری مورد اعتماد و توانمند در زمینه ی سالمندان و نیازهایشان در این دوران، گام موثری در جهت رفع مشکلات آنها در اوقاتی که فرزندان و بستگان شان به علت درگیری های شغلی و زندگی فرصت رسیدگی به آنها را ندارند، برداشته اند و با ارائه خدمات شان به صورت شبانه روزی این امکان را ایجاد می کنند که در صورت لزوم سالمندان عزیز، حتی در هنگام شب نیز تنها نباشند و از مصاحبت فردی دلسوز و اگاه به احوالات شان بهره مند باشند.

وظایف پرستاران سالمند در زعفرانیه

پرستاران در قبال سالمندان بسته به شرایط جسمی و عقلی آنها وظایف متفاوتی برعهده میگیرند. دسته ای از آنها تنها قابلیت رسیدگی به امور روزمره و عادی زندگی سالمند و انجام اقدامات اولیه درمانی را دارند.

اما دسته ای دیگر از پرستار سالمند که سطح سواد و تحصیلات بالاتری دارند و در این خصوص آموزش دیده اند، می توانند به صورت تخصصی تری با انجام خدمات درمانی و مراقبتی همانند خدماتی که در محیط های بیمارستانی انجام میشود، تمام احتیاجات مورد نیاز سالمندان بیمار را برآورده سازند.

در این بخش می‌خواهیم به مهمترین وظایفی که پرستاران در مراقبت از سالمندان بر عهده میگیرند بپردازیم.

همدلی و مصاحبت با سالمند در زعفرانیه

در این دوران سالمندان به علت ناتوانی برای فعالیت‌های بدنی و انجام کار،بیش از پیش به یک هم صحبت برای رفع تنهایی و یکنواختی زندگی و جلوگیری از ناامیدی و افسردگی احتیاج دارند.

پرستار می‌تواند در راستای این امر،علایق و کارهایی که موجب نشاط و تقویت روحیه ی سالمند می‌شود را پیدا کند و در روزهای خاصی از هفته، با هماهنگی های لازم دورهمی‌های دوستانه ای را با افراد هم سن و سالش در داخل منزل یا هوای آزاد پارک برایش ترتیب دهد تا از مصاحبت با آنها لذت ببرد و از لحاظ روانی تخلیه شود.

همچنین برای ایجاد محیطی شاد در خانه می تواند اوقاتی را به همراه سالمند به شعرخوانی ،کتاب خوانی،حل‌جدول و تماشای فیلم های قدیمی خانوادگی بپردازد تا با تجدید خاطرات و صحبت از آنها علاوه برعوض شدن روحیه، حافظه او را نیز تقویت کند.

رسیدگی به تغذیه سالمندان در منزل

توجه و رسیدگی پرستار به مقوله تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا سلامتی شخص سالمند تا حد زیادی به این مسئله وابسته می‌باشد. پرستار منزل باید سعی کند رژیم غذای سالمند را از غذاهای سرخ کرده و سنگین دور کند و او را به مصرف غذاهای شامل سبزیجات تازه و گوشت سفید که به صورت آب پز یا بخار پز طبخ شده اند تشویق کند

در صورت لزوم از روغن های کنجد و زیتون که سالم تر هستند در غذایش استفاده کند تا از این طریق علاوه بر کنترل وضعیت سلامتی او، از اضافه وزنش به علت کم تحرکی نیز جلوگیری کند و با ترتیب دادن میان وعده های سبک و ساده مانند میوه ها، شیر ولرم، نخود کشمش و غیره تمام نیازهای او را برای داشتن انرژی در طول روز برآورده سازد.

وظایف مربوط به امور بهداشتی سالمند توسط پرستار سالمند در رعفرانیه

اگر سالمندان در انجام امور نظافتی خود از لحاظ جسمی ناتوان باشند،با مشکلات عدیده ای روبه رو خواهند بود زیرا ممکن است در حین انجام این کارها دچار زمین خوردگی یا سرخوردگی شوند و یا به علت عدم رعایت بهداشت به عفونت ها و بیماری های زیادی مبتلا شوند.

پرستار خصوصی سالمند در منزل وظیفه دارد به سالمند در انجام اموراتی چون حمام کردن، مسواک زدن، دستشویی رفتن ،تعویض لباس ها و اصلاح سر و صورت و موهای زائد بدنش یاری برساند و در صورتی که توانایی کنترل ادرارش را نداشته باشد با تعویض مداوم پوشک، از ابتلای او به عفونت های اداری جلوگیری کند.

مراقبت از سالمند در زعفرانیه در راستای درمان بیماری

یکی از مهمترین وظایف که پرستاران سالمند برعهده دارند، کنترل بیماری و توجه به علائم و نشانه‌های بهبود ویا پیشرفت آن می باشد. پرستار موظف است با تشویق سالمند به ورزش کردن و نوشیدن اب زیاد، از ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی و خشکی عضلات دست و پای او جلوگیری کند و به بهبود عملکرد کلیه هایش کمک کند.

همچنین علاوه بر یادآوری زمان مصرف دقیق داروها ،علائم حیاتی او را مانند ضربان قلب، فشار و قندخون را طبق دستور پزشک زیر نظر بگیرد و در صورت داشتن بیماری های سخت و مزمن و یا زمین‌گیر بودن سالمند با تخصصی که در این زمینه دارد تمام اقدامات درمانی لازم را مانند جابه جایی، ماساژ، تزریقات و سوندگذاری و هر آنچه که شرایط زندگی را برای سالمند آسانتر می کند انجام دهد.

رسیدگی به امور منزل و خانه داری برای سالمند در زعفرانیه

در صورت درخواست خانواده‌ها ،پرستار وظیفه ی مدیریت خانه را بر عهده می‌گیرد و به تمام امور معمولی خانه مانند خرید ،طبخ غذا، جارو و گردگیری و شستشوی لباس ها که یک خانم خانه دار رسیدگی می‌کند، می‌پردازد. تا با بخشیدن نظم و ترتیب به خانه و پیچیدن بوی خوش غذا، محیط دلنشینی را برای اعضا به وجود ‌آورد.

اگر به دنبال خدمات پرستاری حرفه‌ای و با کیفیت برای سالمندان در منطقه زعفرانیه هستید، ما آماده ارائه خدمات اعزام پرستار سالمند با بهترین استانداردها هستیم. ما در مرکز پیشرو در خدمات سالمندان، با رویکردهای نوین و نگهداری خلاقانه، به نیازهای سالمندان در منزلشان پاسخ می‌دهیم. برای آگاهی بیشتر از خدمات ارائه شده به سالمندان می توانید به مقاله [مرکز پیشرو در خدمات سالمندان☎️ نگهداری خلاقانه در منزلش]مراجعه کنید.

آتیه پرستاران سلامت شرکت اعزام پرستار در زعفرانیه

آیا به دنبال مراقبت مطمئن و حرفه‌ای برای عزیزان سالمندتان در زعفرانیه هستید؟ مرکز پرستاری آتیه پرستاران سلامت با تیمی از پرستاران متعهد و کارآزموده آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی و روزانه است. تماس بگیرید یا از طریق وب‌سایت ما اطلاعات بیشتری کسب کنید و با خیالی آسوده، مراقبت‌های اختصاصی و مهربانانه‌ای برای سالمندان دلبندتان را تجربه کنید. ما به ارائه خدماتی با کیفیت، مطابق با نیازها و شرایط ویژه سالمندان شما افتخار می‌کنیم. با ما تماس بگیرید و قدمی در جهت تأمین آرامش و رفاه سالمندان خود بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده − 4 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست