تماس
021-66582923

پرستار مادر و نوزاد بعد از زایمان در منزل

استخدام پرستار, پرستار بیمار, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه

مراقبت های ویژه از نوزادان و مادران قبل از زایمان و بعد از زایمان در منزل

خدمات مراقبت و پرستاری از مادر و نوزاد

دیدن و بوی نوزاد تازه متولد شده، برای هر والدینی دلچسب است. این ویژگی های ریز اشک واقعی شادی را برای والدین به ارمغان می آورد. والدینی وجود دارند که اتاق کودک خود را قبل به دنیا آمدن نقاشی می کنند و با اسباب بازی ها پر می کنند.

در حقیقت سخت ترین مرحله برای بیشتر مادران زمانی است که از بیمارستان ترخیص می شوند. فاجعه آنجاست که باید با کلی از مشکلات روبرو شوند ولی آمادگی های لازم و تجربه کافی را برای نگهداری از نوزاد خود را ندارید .

اما در این مواقع استفاده از پرستار کودک می تواند کمک شایانی به برطرف کردن این مشکلات کند. پرستار با تجربه ای که دارد هم می تواند از مادر مراقبت کند و هم از نوزاد تازه متولد شده . همچنین می تواند نکات آموزشی بسیار مهمی را به مادران در نگهداری از نوزاد ارائه دهند.

تاثیر خدمات پس از زایمان با پرستار مادر و نوزاد

عوض کردن پوشک ، شیردهی نوزاد ، رویارویی با گریه های ناگهانی و غیره می تواند برای یک مادر جدید دلهره آور باشد ، به خصوص هنگامی که خودش برای بهبودی نیاز به مراقبت ، استراحت و نظارت پزشکی دارد.

بیشتر والدین جدید نیاز به آموزش در مورد واکسیناسیون ، مراقبت از شیردهی و یا اولین حمام و ماساژ کودک دارند. همه کار های کودک در چند ماه اول بسیار مهم است زیرا راه را برای رشد سالم هموار می کند. جدا از معاینات منظم و مشاوره در کلینیک ها ، مراقبت های پس از زایمان در منزل باعث بهبودی سریع مادران و رشد سالم نوزادان می شود.

خدمات پس از زایمان در منزل ، اطمینان حاصل می کند که مادر جدید ، بدون نگرانی در مورد کودک خود ، بدون استراحت و آگاهی در مورد پرورش یک نوزاد ، به استراحت و مراقبت کافی نیز می پردازد.

آنها یک دسته از آموزش ابتدایی و در عین حال جامع را به مادران ارائه می دهند مانند استقرار کودک در مکان و محیط مناسب ، درک و نظارت بر چرخه خواب نوزاد و تبدیل شدن به آنها است.

رویکرد صمیمی و مکالمه پرستار منزل این اطمینان را ایجاد  می کند که یک مادر از کلیه جنبه های عملی، نگهداری و اداره کودک و پذیرایی از کودک و پذیرایی از روحیه متنوع خود ، دید کاملی خواهد داشت.

آنها خدمات ارزیابی بالینی کاملی از نوزاد در دوره پس از تولد، ارائه می دهند ، که به طور کلی تا شش هفته پس از تولد ادامه می یابد. برای نوزادان ، خدمات ارزیابی پزشکی شامل: یک چکاپ کلی سلامت ، وزن گیری نوزاد ، تکنیک های اسکان ، شیوه های خواب ، ارزیابی شرایط نوزادی ، عفونت ها و موارد دیگر است.

برای مادران ، این یک بررسی کامل از پارامترهای حیاتی مانند فشار خون ، نظارت بر بخیه ها و جلوگیری از هرگونه عفونت ، حمایت از رژیم غذایی برای جبران خون ، مراقبت های بعد از سزارین و مشاوره در مورد روابط خانوادگی است.

خدمات مراقبت از نوزاد و مادر

خدمات پرستاران در پرستاری از مادر و نوزاد در منزل

پرستار مادر و نوزاد در منزل می تواند با تجربه ی خود نکات آموزشی به مادران بدهد و همچنین از آنها مراقبت و نگهداری کند. پس داشتن یک پرستار خوب و با تجربه برای مادران باردار مخصوصا مادرانی که اولین تجربه فرزند شدن را دارند، الزامی می باشد. آموزشهایی که پرستار کودک به مادران می دهند شامل:

نگهداری از نوزاد: به والدین روش درست نگهداری نوزاد را آموزش می دهند.

مراقبت از رژیم غذایی برای شیردهی: راهنمایی یک مادر شیرده در نمودار رژیم غذایی مناسب برای دنبال کردن تمام منابع حیاتی تغذیه ای برای خود و نوزاد خود.

راهنمای حمام کردن و ماساژ دادن کودک: کمک به والدین در حمام کردن نوزاد و ماساژ دادن کودک و روشهای صحیح انجام این کار به آنها آموزش داده می شود.

تغذیه کودک و نگهداری از وسایل تغذیه: کمک به مادران در امر نگهداری و تمیز کردن بطری های شیر کودک.

تغذیه با شیر مادر: میلیون ها سوال وجود دارد که به ذهن مادر شیرده می رسد. از تکنیک های صحیح شیردهی گرفته تا سؤالاتی که درمورد عوارضی که برای خانم ها به وجود می آید ، وجود دارد. یک جلسه پرسش و پاسخ کامل درباره شیردهی وجود دارد که پرستاران آموزش دیده قادر به ارائه آن هستند.

نگهداری بهداشت کودک: این برای هر نوزاد بسیار مهم است. نوزادان به دلیل نزدیکی از مادران خود به راحتی درگیر عفونت می شوند و از این رو ، مادران از حفظ استانداردهای بهداشتی بسیار مهم برخوردار هستند و پرستاران خانگی حرفه ای قادر به راهنمایی در مورد  مقادیر نیستند.

مشاوره به مادران جدید: ایجاد شرایط خوب پس از زایمان برای مادران بسیار مهم است زیرا اغلب با افسردگی مواجه می شوند که معمولاً تحت عنوان افسردگی پس از زایمان گفته می شود. پس از اتمام انتظار مادران جدید، بعضی اوقات شروع به حیرت کردن درباره موضوعاتی از قبیل وزن بدن خود فکر می کنند همچنین مشکلات درک شده در زندگی زناشویی ، بازگشت به زندگی عادی و غیره ممکن است ذهن آنها را مشغول کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهارده − شش =

فهرست