تماس
021-66582923

پرستار نوزاد بیمار در منزل تهران

پرستار بیمار, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه

” پرستار نوزاد بیمار ” زیباترین حس و قشنگترین اتفاق دنیا شاید به دنیا آمدن نوزادی باشد برای پدر و مادر . حسی که می تواند شور و شوق را در خانواده ها بالا ببرد و به زندگی بال و پر ببخشد . در این میان مسائل و دغدغه های والدین برای آینده و پیشرفت بچه نیز به وجود می آید . اما چدا از این مسائل، بیماری بدترین اتقاق و خبری است که می تواند گریبان گیر بچه ها شود . حس خوبی نیست که از کودکی دلبندمان دچار بیماری و ناخوش احوالی شود .

ما این نگرانی را با پرستار نوزاد بیمار در منزل ، قابل حل کرده ایم و با پرستاران دلسوزی که در اختیار داریم حاضر به این هستیم که در یاری رساندن به شما عزیزان نقش کوچکی داشته باشیم و در این نگرانی شما خود را دخیل و مسئول می دانیم تا آرامشی باشیم برای ناخوش احوالی شما عزیزان .

اولویت های مهم در تضمین سلامت کودک شما:

نظافت و پاکیزگی مهمترین کاری است که یک پرستار کودک می تواند برای کودک شما انجام دهد تا بیماریها و ویروسهایی که کودکان شما مقابله نماید و کارهایی دیگر نیز تاثیر زیادی بر سلامت کودکان شما تاثیر بسزایی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم .

این کارها عبارتند از : باید دست و صورت کودک را به طور مرتب شستشو کند ، پرستار کودک باید به نظافت خود اهمیت داده و دستان و اعضای بدن خود را به خوبی ضد عفونی کند ، نظافت اتاق کودک بیمار شما، لباس های کوک و پرستار کودک باید مرتب تمیز و عوض شود، وسایل بازیهایی که کودک با آنها مشغول بازی کردن می باشد باید مرتب تمیز و استرلیزه باشد .

اینها جزو چندین کاری بود که یک پرستار کودک بیمار باید جزو اولویتها و کارهای خود بداند تا بتواند کودک عزیز شما را رو به سلامتی برده . در این خصوص ما به احترام و ارزشی که برای شما قائل هستیم بستری امن و ایمن را فراهم ساخته ایم تا دیگر نگران کودکان عزیزتان نباشید و با اعتماد و آسوده خاطر دلبندان خود را به ما بسپارید ، احساس مسئولیت و فداکاری که پرستاران ما در این زمینه دارند این امنیت را به شما خواهند داد تا با خیال راحت به کارها ی خود رسیده و نگرانی که بابت کودکان عزیزتان دارید به آرامش خاطر تبدیل شود و این وظیفه ما می باشد .

هماهنگی بین پرستار نوزاد بیمار و والدین :

دستورالعمل هایی که باید برای استفاده از داروها و مواردی که برای بیماری بچه های شما لازم است رعایت شود . برای این تبادل اطلاعات و ارتباطات باید مرتب پرستاران کودک با والدین در ارتباط بوده تا به روند بهبودی بیمار کودک شما کمک بسیاری شود . پرستار کودک بیمار حاضر است با پرستاران که در مجموعه مشغول به فعالیت هستند شما والدین پزرگوار را یاری رساند تا در روند سلامت شدن کودکان عزیزتان نقش کوچکی داشته باشد و این امر خداپسندانه را با کمال وجود انجم دهد و شما عزیزان را همواره از خدمات و کارهایی که در این راستا انجام خواهد داد به خوبی راضی نگه دارد . 

چگونگی مراقبت از کودکی که کم تحرک بوده و قادر به انجام کارهای پرتحرک نیست :

یکی از شاخه های بارزی که یک پرستار کودک کاردان باید داشته باشد این است که با چه کودک بیماری در چه مقطعی بتواند بازی یا سرگرمی های که دوست دارد انجام دهد . بعضی از کودکان مجبور هستند در رختخواب بمانند در این بین پرستار کودک باید بداند چگونه او را سرگرم کند . پرستاران ما به این امر واقف هستند که در چنین شرایطی چه کارهایی کودکان شما را خوشحال می کند . خواندن کتاب رمان و قصه ای که دلبندان شما دوست دارند از جمله کارهایی هستند که ما انجام می دهیم . خواندن شعر و دیدن آلبومی که کودک شما دوست دارد از مواردی است که ما به آن مطیع هستیم و برای کودکانتان انجام خواهیم داد .

کودکانی که تحرک دارند و می توانند راه بروند و جنب و جوش داشته باشند :

برای این دسته از کودکان بازیهای زیادتری وجود دارد که می تواند آنها را کاملا خوشایند سازد . ساختن لِگو به همراه پرستار منزل می تواند برای کودک جذاب باشد . نقاشی کردن را همه بجه ها دوست دارند و پرستاران ما با کودکانتان به نقاشی کردن خواهند پرداخت . نکات مهمی که در این بین وجود دارد این است که پرستار کودک باید محدودیت هایی برای استفاده ازگوشی و تبلت و بازیهای کامپیوتری که کودکان علاقه دارند قرار دهند زیرا که استفاده زیاد از این وسایل می تواند به گوشه گیری و خستگی کودک منجر شود .

نحوه مراقبت از کودک بیمار و چگونگی رفتار با آنها :

وقتی که فرزند شما بیمار می شود شرایطی برای آن به وجود خواهد آمد که ساده نمی باشد . اما با انجام کارهایی که در این مورد می توان انجام داد بستری را میتوان فراهم کرد که کودکانتان اوقات خوبی را سپری کنند . کارهایی وجود دارد که می توان با کودکان انجام داد که دوست دارند و می تواند روند رو به سلامتی آنها را سرعت بخشد و به عملکرد بهتر آنها کمک کند . کارهایی که در این قبال می توان انجام داد عبارتند از :

1- محبت کردن به آنها بسیار تاثیر مثبت در روند سلامتی آنها دارد . به حرفهایشان گوش داده و باعث شوید که کودکان احساس کنند که حرفهای آنها برای شما مهم تلقی می شود

2- گفتن دوستت دارم به کودکان معجزه میکند و بگویید که او هرچه سریعتر خوب می شود

3- اجازه دهید کارهایی را که دوست دارند انجام دهند. مثلا با وسایلش هر کجا که دوست دارد بازی کند و غذایش را جایی که دوست دارد میل نماید .

4- بیقراری یک کودک بیمار امر طبیعی می باشد شما نباید به کودکتان سخت بگیرید . شاید شما وقت کافی را برای چنین کارهایی که گفته شد نداشته باشید یا خودتان نیز از اینکه دلبندتان مریض احوال است بی حال و بی حوصله باشید اما باید صبور باشید تا فضای اطراف کودک استرس زا نباشد .

تغذیه مناسب و نقش آن در زندگی کودکان بیمار:

برای داشتن و بهتر شدن کودک بیمارمان ، تغذیه می تواند امری کلیدی باشد که به قدرت جسمانی و روحی او نیز کمک چشمگیری کند . با داشتن برنامه ی غذای مرتب و مقوی می توان این بستر را فراهم کرد که آنها نیز شاداب و پر انرژی به فعالیت های روزانه ی خود ادامه دهند . خوردن مایعات برای کودکان مفید بوده و باعث می شود از کاستی آب بدن آنها جلوگیری شود . وقتی که کودکان آنتی بیوتیک مصرف می کنند باعث می شود بدن آنها رو به ضعیفی برود . در این حالت باید به نوعی آنرا تقویت کرد. با تغذیه ی مناسب و مفید می توان این ضعف را از بین برد .

نشانه ها و علائم بیماری در نوزادان :

وقتی که والدین بچه به دنیا می آورند نگرانی ها در مورد بیماری های آنها بالا می رود . مخصوصا وقتی که بعضی از والدین صاحب اولین نوزاد شده باشند . در این میان پدران و مادران باید به محض مشاهده ی مشکلی در نوزاد ، به پزشک مورد نظر رجوع کرده و یا اگر نیاز به مراقبت یا پرستاری داشته باشد با ما ارتباط برقرار کند تا آنها را به شکل صحیحثی با نیروهای پرستاری که در مجموعه ما را یاری می کنند شمار ا حمیایت کنیم .

مزایا و فواید پرستار نوزاد در منزل :

مراقبت از نوازد بیمار در منزل گاهی اوقات برای شما امری سخت و مشکل می باشد و نگرانی هایی را برای شما به دنبال خواهد داشت اما وجود پرستار نوزاد بیمار  می تواند بسیاری از این سختی ها را کاهش دهد و مواردی از قبیل زیر

  • صرفه جویی در وقت و زمان شما
  • نظارت مستقیم والدین بر عملکرد پرستار بچه بیمار در منزل
  • دوری از بیماری های واگیر دار در درمانگاه ها و بیمارستان ها
  • داشتن یک پرستار خصوصی برای کودک بیمار خود در منزل
  • تاثیر مثبت روحیه ی کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × 1 =

فهرست