تماس
021-66582923

پرستار کودک خانم در منزل تهران

پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه

پرستار کودک خانم در منزل یکی از بهترین انتخاب هایی می باشد که مادران می توانند با خیال راحت کودک خود را به آن بسپارند. با تغییراتی که در روند زندگی خانواده ها به وجود آمده اکثریت خانم ها و آقایان بسته به نیازها و مشکلات زندگی شاغل هستند و ساعات روز خود را اغلب در محل های کاری سپری می کنند . در این میان والدین با این شرایط اگر کودکی داشته باشند باید راهی را پیدا کنند تا به کودک عزیزشان در اثر نبود آنها ضربه وارد نشود . موسسه آتیه پرستاران سلامت توانسته با اعزام پرستار خانم کودک به منزل تا حدود زیادی این مشکل را برطرف نماید.

ضرورت تربیت و آموزش در کودکان امری حیاتی و مهم می باشد که خانواده ها باید تمام کارهایی را که مربوط به آموزش و یادگیری کودکان است در راستای رشد و تکامل کودکشان انجام دهند.

شاید خیلی وقتها از کنار مسائل ریزی که برای کودکمان به وجود می آید می گریزیم و آن را خیلی ساده و طبیعی جلوه می دهیم . اما باید بدانیم که کوچکترین بی اعتنایی و بی توجهی به کودکان خسارات زیانباری برای کودکان دارد و امکان دارد که در آینده برای آنها سنگین تمام شود . بنابراین پرستاری و مراقبت از کودکان به صورت تمام قت لازم است و باید همیشه و در هر حال کنار آنها باشیم تا هم به نیازهای روزمره آنها پاسخ دهیم و هم از لحاظ عاطفی و احساسی نیازهای روحی و روانی کودکان را تامین کنیم .

پرستار کودک خانم

معمولا در کشور ما و بر اساس فرهنگ ما برای مراقبت از کودکان به عنوان پرستار سعی می کنیم از پرستار کودک خانم استفاده نماییم. اما در کشورهایی مانند کشورهای اروپایی پرستاران کودکی هستند که آقا می باشند. پرستار بچه خانم می تواند همانند مادر در کنار کودک باشد و به نیازهای کودک پاسخ مثبت بدهد. این پرستاران خوب می دانند که وظیفه ی آنها در قبال کودکان چیست. پرستار کودک کلیه خدمات مراقبت و نگهداری از کودکان را به طور کامل مثل یک مادر انجام میدهد.

استخدام پرستار کودک خانم

در این میان به کارگیری و استخدام پرستار کودک در منزل برای نگهداری و مراقبت از کودک دلبند شما برای والدین عزیز لازم و ضروری می باشد . پرستار کودک خانم در منزل با توجه به حس و صمیمیتی که در خانم ها نسبت به بچه ها وجود دارد می تواند از کودک دلبند شما به خوبی پرستاری و نگهداری کند و شما والدین عزیز می توانید با خیالی آسوده به کارهای خود رسیدگی کنید.

استخدام یک پرستار کودک بسته به نوع درخواست شما والدین عزیز می تواند متفاوت باشد و شما می توانید پرستار کودک خانم را به طور شبانه روزی استخدام نمایید و یا اینکه اگر فقط دوست دارید در ساعاتی که شما پیش کودک عزیزتان نیستید از کودک شما مراقبت و نگهداری کند.

در هنگام استخدام پرستار کودک زن باید به چه نکاتی توجه داشت :

  • اگر کودک شما یک دنده و لجوج است حتما باید پرستار کودک خانم در منزل را از این امر آگاه کنید تا نوع تربیت کردن را عوض کند و روش دیگری را برای کودک شما استفاده نماید.
  • مادر بودن پرستار کودک بچه خانم نقش زیادی در درک شرایط شما و حس مادرانه که به کدک شما دارد خواهد داشت.
  • والدین حتما به این نکته توجه کنند که پرستار کودک بچه نباید دچار اختلالات روانی یا در شرایطی باشد که قرص اعصاب استفاده می کند.
  • کودکان ذهن پویا و قدرت یادگیری زیادی دارند پس حتما به شرایط پرستار کودک و نوع رفتاری که با کودک شما انجام می دهد توجه لازم را داشته باشید.
  • والدین به این نکته توجه کنند که پرستار کودک خانم نباید با کودک شما رفتاری همراه با خشونت داشته باشد زیرا این عامل می تواند در روند تربیت کودک شما تداخل ایجاد کند و اثرات مخربی چون افسردگی و یک جا نشینی یا عدم اعتماد به نفس در کودک خواهد داشت.
  • قبل از اینکه یک پرستار مشغول به فعالیت در منزل شما شود و به او اعتماد کنید ، حتما مدارک و مجوز او را چک کنید که باید طبق قواعد و قوانین مجوز لازم را از مراکز معتبر داشته باشد .

استخدام و بکارگیری یک پرستار خانم در منزل برای والدین کاری مهم و حساس بوده ولی باید توجه داشت که پرستار بجه و نوع شخصیتی که دارد خود به طبع مهمتر از استخدام می باشد زیرا پرستار بچه خانم در منزل قرار است مسئولیت تربیت و نگهداری کودک شما را بر عهده بگیرید و نقش بسزایی در پیشرفت و تعالی کودک شما خواهد داشت . چند نمونه از ویژگی های پرستار کودک بچه در منزل را برای شما می گوییم .

  • آراستگی و داشتن ظاهری مناسب و معقول و موجه
  • داشتن ثبات نظم در رفت و آمد و انجام دادن کارها
  • عاطفی بودن همراه با مهر و محبت داشتن که خود یکی از ویژگی های مهم پرستار کودک خانم می باشد .
  • طی کردن مراحل آموزشی در امر نگهداری از کودکان ، سابقه ی کار در مهد کودک و تجربه ی مادر شدن را داشته باشد

وظایف یک پرستار خانم جهت نگهداری کودک

  • پرستار کودک خانم در منزل باید به نگهداری ازکودک ابراز علاقه کرده و با عشق کارش را انجام دهد .
  • باید مهارت ارتباط قوی در برقراری رابطه با کودک داشته باشد .
  • دادن غذا و دارو در سر وقت به کودک
  • رسیدگی به آراستگی کودک
  • رسیدگی به نظافت کودک و شستشوی لباسهای آن
  • پرستار منزل باید در اوقات فراقت با کودک بازی کند و به کودک بازی های آموزشی و هوشی را یاد دهد
  • داشتن هماهنگی لازم با خانواده کودک و رابطه ی خوبی با آنها داشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

7 + 13 =

فهرست