تماس
021-66582923

پرستار کودک ساعتی به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت و ساعتی در منزل به نگهداری و مراقبت از کودکان شما می‌پردازد و شما می‌توانید از طریق آگهی یا تحقیقات محلی و یا مراجعه به مراکز خدمات پرستاری درخواست خود را برای استخدام یک پرستار کودک مطرح کنید.

پرستار کودک ساعتی

پرستار کودک ساعتی بنا به درخواست شما به صورت روزانه و یا فقط ساعاتی در شبانه روز به خانه شما رفت و آمد می کند و یا ممکن است در خانه شما زندگی کند. پرستاران کودک در مرحله اول تلاش می‌کنند که به خانواده و کودک آرامش دهند و آنها را از این بابت مطمئن کنند که فرزند آنها در حالی تحت نگهداری و مراقبت پرستار کودک است که در امنیت و آرامش و شادی و نشاط کامل است.

مراکز پرستاری کودک چه پرستارانی را در اختیار خانواده قرار می‌دهد

مراکز خدمات پرستاری کودک ساعتی در وهله اول افراد مورد اعتماد و اطمینان را در اختیار خانواده قرار می‌دهد. این مراکز از پرستاران و کادر تحصیلکرده خلاق و دارای تجربه کاری استفاده می کنند ضمن اینکه با توجه به میزان نیاز خانواده ها و کودک به پرستار و همچنین در موقعیت های مختلف پرستارانی را برای ارائه خدمات به آنها در اختیارشان می گذارند. مانند پرستار برای نگهداری از کودک در منزل، پرستار برای تحویل کودک از مدرسه و رساندنش به خانه، پرستار نیمه وقت، پرستار شبانه و غیره…

اگر گاهی بیرون هستید پرستار به شما اطمینان می دهد که به فرزند شما شام می دهد و زمان خواب او را می خواباند و یا در زمان مسافرت می توانید کودک را در منزل خود و یا در هتل به پرستار بسپارید که مراقب او باشد و خیلی موارد دیگر.

مراکز خدمات پرستاری کودک ساعتی تلاش می‌کنند که برای هر کودک پرستار ثابت داشته باشند اما در موارد اورژانسی که پرستار نمی تواند از کودک مراقبت کند از پرستار جایگزین برای او استفاده می کنند. در اصل هدف این مراکز پرستاری ایجاد پیوند و ارتباط قوی بین کودک و پرستار است.

چگونگی استخدام پرستار کودک ساعتی خود را انتخاب کنیم

خانواده ها می توانند از طریق مراکز خدمات پرستاری و یا از طریق معرفی افراد فامیل و آشنا و یا اینکه از طریق وب سایت های مربوط به پرستاران منزل اقدام به این کار نمایند .این وب سایت ها می توانند والدین را به پرستاران کودک متصل کنند همچنین این وبسایت‌ها اطلاعاتی در مورد پرستاران مورد نظر و مهارت های آن ها مانند تجربه کار با کودکان خاص و ویژه را در اختیار خانواده‌ها قرار می دهند. پس از انتخاب پرستار احتمالی خانواده می‌تواند با انجام مصاحبه با او و بررسی پرستار از نزدیک پی ببرد که پرستار برای نیازهای کودک و خانواده مفید است یا خیر.

خصوصیات یک پرستار کودک خوب ساعتی

  • حضور به موقع در محل کار
    وقت شناس بودن یکی از نشانه های بزرگ یک پرستار کودک ساعتی موفق است چنانچه تاخیر در زمان کار پرستار می تواند، نشانه ای از بی مسئولیتی و کم علاقه گی او به کارش باشد.
  • ارتباط قوی با کودک
    والدین باید چندین جلسه در زمان نگهداری پرستاری از کودک شان آنجا حضور داشته باشند تا روابط پرستار با کودک خود را ببینند این که پرستار می تواند با کودک تعامل نزدیکی داشته باشد و با او احساس راحتی و صمیمیت کند یا خیر.
  • پرستار باید بتواند نظر کودک را نسبت به خود جلب کند
    کودک باید بتواند پرستار را دوست داشته باشد از کودک بپرسید که با پرستار خود چه کارهایی انجام میدهد یا چه حرف هایی با هم می زنند تا به میزان رابطه و علاقه بین آنها پی ببرید.

جمع بندی:

کودکان ما گلهای زندگی ما هستن و باید با آنها با لطافت و نرمی رفتار شود شخصیت آنها در حال شکل گیری و تکامل است و نحوه برخورد و حرف زدن و آموزش یک پرستار به او می تواند در رشد و تکامل و یا تخریب شخصیت او بسیار زیان آور باشد پس لازم است که خانواده در انتخاب پرستاری که از نظر جسمی و روحی سلامت کامل داشته باشد دقت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × 1 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست