تماس
021-66582923
استخدام پرستارپرستار کودکپرستاری در منزل

پرستار کودک میخوام چگونه بهترین پرستار را انتخاب کنم؟


قبل از اینکه در گوگل کلمه پرستار کودک میخوام را جستجو کنیم بهترین است اول با وظایف یک پرستار کودک یا ویژگی های این پرستاران و همچنین مواردی مانند از چه شرکت هایی پرستار استخدام کنیم و در مورد مواردی از این قبیل اطلاعات کافی کسب کنیم بعد با خیال راحت به سرچ کلمه ” پرستار کودک میخوام ” در اینترنت بپردازیم. اما نگران نباشید ما با کمک تیم کارشناسی خود سعی کردیم تا جای امکان به این سوالات در این مقاله پاسخ منطقی بدهیم.

اگر والدین به علت مشغله های زندگی یا درگیری های کاری مجبور باشند زمان زیادی را در بیرون از منزل سپری کنند، چه کسی در این بین از کودک مراقبت می کند؟ مشخصا تنها و بهترین راه حل اغلب خانواده ها استخدام پرستار کودک است. اگر مشتاقید در این خصوص بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم در ادامه در کنار ما باشید.

وظایف یک پرستار کودک در منزل چیست

نگهداری از کودک به معنای مسئولیت پذیری است و شامل تعدادی وظایف است که پرستار کودک باید از آنها آگاه باشد. وظایف پرستار کودک می تواند بسیار متنوع باشد برخی از الزامات را می توان توسط پرستاران مبتدی برآورده کرد، اما برای برخی دیگر (مانند مراقبت از یک کودک بیمار) یک مراقب با تجربه و آموزش دیده بهتر است. اما عموما وظایف یک پرستار در قبال کودک به شرح زیر میباشد.

  • تهیه و کمک به خوردن غذاهای سالم و مقوی رفع کننده ی نیازهای رشدی کودک در هر سن
  • حفظ بهداشت شخصی کودک و داشتن برنامه ی منظم برای رسیدگی روزانه یا هفتگی به اموراتی چون استحمام، توالت رفتن، تعویض لباس، کوتاهی ناخن ها، شستن دندانها و ….
  • بازی و سرگرمی
  • حمایت عاطفی و توجه ویژه به رفع نیازهای روانی کودک
  • خوراندن داروها و انجام اقدامات درمانی مطابق با دستور پزشک معالج در صورت بیمار بودن کودک
  • نظارت بر انجام فعالیت های درسی و همراهی وی برای گردش و بازی کردن در هوای ازاد در صورت تایید والدین
ویژگی های یک پرستار کودک خوب چیست؟

ویژگی های یک پرستار کودک خوب چیست؟

مهارتهای ارتباطی یک پرستار برای موفقیت وی بسیار مهم است زیرا موجب میشود تا کودک و پرستار با هم به خوبی کنار بیایند و همه ی اعضای خانواده از خود کودک گرفته تا والدین و پرستار کودک احساس راحتی کنند.

البته ضروری است که حتما پرستار کودک بطور ذاتی به وقت گذراندن با کودکان علاقمند بوده و از حساسیت، صبر و احساس مسئولیت که از ویژگی های مهم یک پرستار کودک میباشد برخوردار باشد تا بتواند با آرامش نسبت به اتفاقات پیش بینی نشده واکنش نشان داده و کودک را از هرگونه آسیب احتمالی هنگام بازی حفظ نماید.

برای کسب اطمینان در این خصوص لازم است قبل از اینکه فرزندتان برای اولین بار با پرستار کودک تنها شود، هر دوی شما همدیگر را ملاقات کرده و بشناسید زیرا به عنوان والدین شما به سرعت احساس خواهید کرد که آیا دو نفر با هم کنار می آیند یا نه. اگر کودک شما پرستار کودک را نمی پذیرد، بهتر است به دنبال مراقب دیگری باشید.زیرا در صورتی که رابطه بین این دو درست باشد، والدین می توانند به کارهای شخصی خود با خیالی آسوده رسیدگی کنند.

در چه سنی میتوان کودک را به پرستار سپرد؟

نظرات در این مورد اینکه یک نوزاد یا کودک خردسال از چه سنی و برای چه بازه زمانی ( کوتاه مدت یا تمام وقت ) تحت نظارت یک مراقب با تجربه و کاربلد قرار بگیرد کاملا متفاوت است و در نهایت کاملا تابع تصمیم والدین آن کودک میباشد.

در این مقوله لازم است به ویژگی ها و خلقیات خاص کودک خود توجه کنید زیرا در صورت هرگونه مشکل یا فشار، نه والدین، نه پرستار کودک و قطعاً نه فرزند شما سودی نمی برند.

چگونه یک پرستار بچه پیدا کنم؟

چگونه یک پرستار بچه پیدا کنم؟

  • ساده ترین راه این است که با والدین دیگر چک کنید. این به شما اطلاعات زیادی می دهد و می توانید از قبل از پرستار کودک خود ایده بگیرید.
  • در روزنامه تبلیغ کنید.
  • در مدارس، در معاونت، در مرکز مادران، اطلاعیه بگذارید
  • برخی از مبادلات پرستار کودک در اینترنت ارائه می شود.

اما در نظر داشته باشید از آنجایی که احتمال خطا در این روش زیاد میباشد، استخدام پرستار از موسسات معتبر ارائه خدمات پرستاری همچنان ایمن ترین راه در صدر راهکارهای پیشنهادی برای این موضوع میباشد زیرا موسسات رسمی و دارای مجوز از مراجع ذیصلاح فعال در این خصوص همچون شرکت خوشنام و با سابقه ی آتیه پرستاران سلامت بعلت برخورداری از سالها تجربه در این زمینه نیازهای شما را بهتر شناسایی و درک کرده و نیرویی مطابق با نیازهای خاص شما و کوک دلبندتان اعزام مینمایند.

همچنین با امکان مشاهده ی عملکرد پرستار بصورت دو روز آزمایشی و در صورت نارضایتی تعویضش با نیرویی متعهد و کارآمدتر در کمترین زمان ممکن، میتوانند سریعتر شما را به مقصود ایده التان برسانند تا با حذف بار اضافی بر دوشتان و کاهش دغدغه های ذهنی شما بابت سلامتی و رفاه کودک دلبندتان، زندگی به کامتان شیرینتر و دلچسب تر گردد.

قبل از استخدام پرستار در چه مواردی باید با او صحبت کنید؟

قبل از استخدام پرستار در چه مواردی باید با او صحبت کنید؟

هنگامی که تصمیم به استخدام پرستار کودک گرفتید، برای بحث در مورد اصول اولیه وقت بگذارید. بسیاری از چیزها را می توان با یک فنجان قهوه یا چای روشن کرد. در مورد اینکه پرستار چگونه باید زمانی را که از کودک دور هستید سازماندهی کند، بحث کنید.

در مورد قوانین خانواده صحبت کنید: فرزندان تحت هیچ شرایطی مجاز به انجام چه کارهایی نیستند؟ چه برنامه های تلویزیونی مجاز است؟ فرزندتان در زمان غیبت شما با کدام دوستان می تواند دیدار کند؟

  • تمام وسایل مهم را توضیح دهید، مثلاً تلفن چگونه کار می کند. مهمترین چیزها را برای پرستار کودک خود یادداشت کنید.
  • تمام اتاق های ضروری خانه را به پرستار کودک خود نشان دهید. دستشویی کجاست؟ کدام اتاق ها را نباید ورود کرد؟
  • نحوه رسیدگی به تماس های دریافتی یا بازدیدهای غافلگیرکننده را توضیح دهید.
  • همچنین مشخص کنید که پرستار کودک چه قوانینی را باید رعایت کن
  • آدرس و شماره تلفن محل اقامت خود را برای پرستار کودک خود یادداشت کنید. همچنین شماره تلفن همراه خود را به او بدهید.
  • فهرستی از تمام شماره تلفن های مهم (پلیس، آتش نشانی یا پزشک) برای پرستار کودک تهیه کنید.
  • محل قرارگیری قفسه جعبه دارو را نشان دهید. باید مشخص باشد که در مواقع اضطراری بلافاصله به شما اطلاع داده خواهد شد.
  • آیا در و پنجره ها بسته است؟ آیا تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کرده اید؟
  • زمانی که انتظار دارید در خانه باشد را به پرستار کودک بگویید.
  • اگر دیرتر از زمان برنامه ریزی شده برمی گردید حتما به او اطلاع دهید.

وقتی به خانه بر میگردید…

در نظر داشته باشید از آنجایی که یک کودک بطور غریزی به بوی تن، صدا و وجود پدر و مادر خود وابسته بوده و از آنها ارامش میگیرد، هیچکس نمیتواند جایگزین والدینش شده و تمامی نیازهای روحی و روانی اش را برآورده سازد.

بدین منظور لازم است پس از بازگشتن به خانه با کودک خود وقت بگذرانید و پس از برآورده ساختن نیازهای عاطفی اش با او در مورد پرستار کودک وحسش نسبت به او صحبت کنید و از او بپرسید که در زمان غیبت شما اوضاع چگونه پیش رفته و از فعالیت هایش در طول روز و نحوه ی برخورد پرستار با او آگاه شوید تا در صورت وجود هرگونه کم کاری یا مشکل، با رفع ان در همان مراحل اولیه کودکی سالمتری برای فرزند خود ترتیب دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

17 − 15 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست